Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Nu är sändningen slut och de sa att man kan handla till 20:30. På hemsidan står det:

"Du som tittat på vår Live kan fortfarande handla fram till kl 20:30!

Priserna visas till ordinarie pris och rabatten kommer att dras i kassan."

Men hur kan de veta att jag har tittat på deras Live? Eller är det bara att alla får rabatterat pris i kassan under intervallet?

Jag ser bara ordinare priser på kampanjsidan - så hur ska jag ens veta hur häftiga rabatter de har? Förvirringen är total! https://www.power.se/kampanj/powerlive-produkter/

Man behöver inte kolla på sändningen alls. Var nära på att köpa en kaffemaskin under förra eventet. Såg inte en sekund av sändningen och registrerade mig inte för eventet men kunde köpa till det rabatterade priset utan någon kod eller länk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Nej man är inte tvungen att betala något eller göra något för skriva på FB.
Mina kommentarer ses hur bra som helst både på förra power live och denna på FB chatten.

Okej, mina kommentarer syndes iallafall inte för andra, och jag betalade inte.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

För de som tittar på tandborste och inte amazon-vägrar (vilket jag kan förstå) tycker jag nog denna deal är väldigt bra: https://www.amazon.se/Oclean-Pro-intelligent-intensiteter-bor...

En nyare variant (tror jag) av samma tandborste + 6 borsthuvud. Men ser nu att du skickat typ samma, fast ett mer borsthuvud har faktiskt din. 80 euro blir dock mer pga växling.

Är oclean bättre än braun eller bara samma sak annat namn?

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlockBuilder:

Vad var det för url?

https://www.power.se/datorer-och-surfplattor/skrivare-och-sca...

Men står som slutsåld nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sublett:

Vilken kaffemaskin och till vilket pris? Kikade på den Philips men vet inte vad det rabatterade priset var..

https://www.power.se/koksapparater/kaffe-och-te/kaffe-och-esp...

Permalänk
Medlem

Är det denna?

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13144555#statistics

Som verkar ha kostar 399 kr i augusti och 649 för en månad sedan?

Edit: Ah såg priset nu. 239. Ja det var väl bra pris men.. ja. Kanske ingen skrivare att skrika sig hes över

Permalänk
Medlem

Nu lyckades jag köpa den förbannade skrivaren för 239 kr Satt och tryckte F5 och väntade på att få grön knapp. Satt och hamrade på den gröna knappen tills jag fick lägga den i varukorgen. Väl i kassan tillämpades rabatten. Precis som de sagt - men under total förvirring. Hade jag inte vetat att den kostade typ 200 kr hade jag ju inte vetat om jag velat köpa den. Jag ser inga andra kampanjpriser så resten av produkterna är bara frågetecken för mig. Jag slötittade lite på deras stream men det är ju inte som att jag lagt priser på minnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pemani:

Är det denna?

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13144555#statistics

Som verkar ha kostar 399 kr i augusti och 649 för en månad sedan?

Deras ”ordinarie” priser ska man nog inte bry sig allt för mkt om. 240kr för en scanner var dock ett bra pris och något jag behövde

Permalänk
Medlem

Såg att Samsung A55 fanns på samlingssidan för eventet, men försvann och var inte med på streamen vad jag kunde uppfatta. Inte slut i lager heller.
Och Samsung A15 står som "live-deal", men där händer inget med priset i kassan på den https://www.power.se/mobil-och-foto/mobiltelefoner/samsung-ga...
Märkligt upplägg.

Visa signatur

|| Ryzen 7800x3d || Sapphire RX 7900XT Pulse Gaming OC || Gigabyte B650M Gaming X AX || 2x16 GB Corsair Vengeance RGB EXPO DDR5 6000MHz CL30 || Goodram PX600 2TB || WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM850x || Corsair iCUE H100i Elite LCD XT || Lian Li O11D EVO RGB || 2x Samsung Odyssey OLED G6 G60SD 27" ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Deras ”ordinarie” priser ska man nog inte bry sig allt för mkt om. 240kr för en scanner var dock ett bra pris och något jag behövde

Nej så klart, alla har olika behov Försöker febrilt hitta en vettig "Tank-skrivare". Är urless på de hederliga bläckstråle där patronerna torkar snabbare än resterna på middagstallriken.

Permalänk
Medlem

Hade precis hittat en dator till ett av mina barn och sedan tog tiden slut innan köpet hann gå igenom.
nej, det här var inte bra skött av Power...
Riktigt low av dem...

Permalänk
Medlem

Kändes ju inte direkt seriöst, kikade strax innan "eventet" började och då fanns det hur många iphones som helst i lager, när eventet började så var de slut i lager direkt de presenterade första produkten.

Kollade nu efter 20:30 igen och nu är de knökfullt till ordinarie pris igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av manaspok:

fast det enda som händer när du kommenterar där är att du får en länk till produkten i messenger, samma länk som redan finns… provade med airfryern och den var slutsåld före, under och efter de presenterade den.

Det stämmer inte, jag fick tag i en airfryer för rätt pris under sändningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Nu är sändningen slut och de sa att man kan handla till 20:30. På hemsidan står det:

"Du som tittat på vår Live kan fortfarande handla fram till kl 20:30!

Priserna visas till ordinarie pris och rabatten kommer att dras i kassan."

Men hur kan de veta att jag har tittat på deras Live? Eller är det bara att alla får rabatterat pris i kassan under intervallet?

Jag ser bara ordinare priser på kampanjsidan - så hur ska jag ens veta hur häftiga rabatter de har? Förvirringen är total! https://www.power.se/kampanj/powerlive-produkter/

Verkar som de släpper Black Week* deals 21:00 nu istället om man kollar din länk.

Permalänk
Medlem

Vad begär ni av ett företag som lockar med att kunder ska tatuera in deras varumärke för att kunna få rabatt.

Oerhört smaklöst. Skitföretag är vad det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Verkar som de släpper Black Week* deals 21:00 nu istället om man kollar din länk.

Verkar som de kör flera erbjudanden från streamen men lite höjningar, tandborsten finns nu för 599 kr.

https://www.power.se/personvaard/tandvaard/eltandborstar/ocle...

Permalänk
Medlem

iPhone 13 som var slutsåld under hela eventet finns nu i lager till högre pris 🤬

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskip:

iPhone 13 som var slutsåld under hela eventet finns nu i lager till högre pris 🤬

Ja, grejen med Power Live verkar vara att köra drop deals med limiterat antal typ som Inet gör. Inet gör det dock bättre då upplägget av droppen är så sjukt mycket bättre än tramset med säljsnack Power håller på med. De tydliggjorde inte heller så väl hur pass limiterat det var så nja, riktigt dåligt av Power. Som jag förstod det skulle det gå att köpa produkterna först när det visades. Men verkar som man kunde handla direkt från 18.30.

Permalänk
Medlem

Haha vilket jävla spektakel detta var, nästan värre än boxningen som var Någon som hörde om den briljanta robotdammsugaren som kunde hoppa upp våningsplan till och med 4:e våningen

Visa signatur

4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 | Samsung G8 Oled 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av payc:

Det stämmer inte, jag fick tag i en airfryer för rätt pris under sändningen.

Ja nu hade de ju flera airfryers så kan ju varit olika. Jag testade senare och kunde lägga den som var slut i kundkorgen och gå hela vägen till kassan och välja utlämningsställe, då loopade köp-sidan om och fick börja om och om igen sisådär 15 gånger tills den till slut sa att min kundkort var tom. Fick upp chat ”behöver du hjälp att slutföra ditt köp?”, 125 före i kön, sen tog de bort chatten också. Katastrofalt dålig sida och hantering överlag.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Swecan:

Kändes ju inte direkt seriöst, kikade strax innan "eventet" började och då fanns det hur många iphones som helst i lager, när eventet började så var de slut i lager direkt de presenterade första produkten.

Kollade nu efter 20:30 igen och nu är de knökfullt till ordinarie pris igen.

Just det där är ju inte ovanligt, att man kör ett mindre parti till sänkt pris. Dock bör man isåfall givetvis ha tillräckligt många exemplar i det partiet för att några kunder skall kunna köpa grejen. Jämför med Inets livejippon som kör samma princip (ett bestämt antal av varje produkt) men som dels säljer någorlunda många av varje grej och dels levererar även när det sålts för många om deras lagersystem inte hunnit med att uppdatera.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Ja, grejen med Power Live verkar vara att köra drop deals med limiterat antal typ som Inet gör. Inet gör det dock bättre då upplägget av droppen är så sjukt mycket bättre än tramset med säljsnack Power håller på med. De tydliggjorde inte heller så väl hur pass limiterat det var så nja, riktigt dåligt av Power. Som jag förstod det skulle det gå att köpa produkterna först när det visades. Men verkar som man kunde handla direkt från 18.30.

Inet är ju mer eller mindre chillhäng med lite kul info från bakom kulisserna, samt att i många fall brukar deras drops vara fasligt bra.

Det enda som är lite småtråkigt är tyvärr att drops är ofta köp först tänk sen så man måste köpa allt även om man kanske sedan lämnar tillbaka det vilket känns synd åt någon som kanske verkligen ville ha en.

Blev lite off topic.

Jag försökte kolla på power live men gav upp fort när jag insåg att datorkomponenter inte verkade finnas ändå.

Visa signatur

MB: Gigabyte B650 Aorus Elite V2 | CPU: Ryzen 5, 7600X
GPU: AMD Asus TUF 7800 XT | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: Teamgroup T-Create - 6000mhz 38-38-38-78