Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Även 55” G4 verkar ha sänkts en hel del. På en sådan liten modell, hur värt är det med G4 över C4?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ompet:

Även 55” G4 verkar ha sänkts en hel del. På en sådan liten modell, hur värt är det med G4 över C4?

G4-serien är top of the line och har MLA. Hur värt det är kan du bara svara på själv. Du får framför allt mer ljusstyrka och således "tryck" i bilden, primärt i HDR.

G4 kommer också med 5års panelgaranti om du tycker det är värt något extra för dig och "piece of mind" vs 2år på C-serien (3år i praktiken med vår KKL)

Finns massvis av jämförelser och tester att läsa, börja här:
https://www.rtings.com/tv/tools/compare/lg-c4-oled-vs-lg-g4-o...

Och video här:

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

G4-serien är top of the line och har MLA. Hur värt det är kan du bara svara på själv. Du får framför allt mer ljusstyrka och således "tryck" i bilden, primärt i HDR.

G4 kommer också med 5års panelgaranti om du tycker det är värt något extra för dig och "piece of mind" vs 2år på C-serien (3år i praktiken med vår KKL)

Så just nu är prisskillnaden 4000 kr mellan en C4 och en G4 vid 65".

22 990 kr mot 18 990 kr.

https://www.inet.se/produkt/2225774/lg-65-oled65g4-evo-4k-sma...
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13470161

Permalänk
Skrivet av Glis:

Så just nu är prisskillnaden 4000 kr mellan en C4 och en G4 vid 65".

22 990 kr mot 18 990 kr.

https://www.inet.se/produkt/2225774/lg-65-oled65g4-evo-4k-sma...
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13470161

S90D från Samsung finns för 17500 på deras egna sida samt 17990 hos Power. Är den inte bättre än C4 och typ i nivå med G4 (fast bättre färgåtergivning)?

Permalänk
Medlem

Såg att Samsung har startat deras Black Week. Man kan kolla genom Mecenat Alumni eller Benify Privat.
Det finns en produkt som är gratis nu, det är "Galaxy Ring Sizing Kit".

Om man är intresserad av deras smarta ring kan man mäta storleken med det.
Det går ej att köpa endast den, så en till vara behövs.
Då kan man välja "SmartSwitch Kit" som kostar 44 kr och det är fri frakt. Fynd kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Om man gör sitt första köp i appen med koden SHOPAPP5 blir det 4270 kr, ska gå att använda på allt i appen.

Dock känns det som det nog är värt att lägga lite till och köpa vanliga Tab S9+ du tipsade om? Sökte lite och många är negativt ställda till FEs Exynos chip jämfört med S9+ Snapdragon. Fortfarande ett bra pris dock men har man pengarna är det nog värt att köpa den istället.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Entash:

Om man gör sitt första köp i appen med koden SHOPAPP5 blir det 4270 kr, ska gå att använda på allt i appen.

Dock känns det som det nog är värt att lägga lite till och köpa vanliga Tab S9+ du tipsade om? Sökte lite och många är negativt ställda till FEs Exynos chip jämfört med S9+ Snapdragon. Fortfarande ett bra pris dock men har man pengarna är det nog värt att köpa den istället.

Absolut är Tab S9+ en bättre platta.
Sedan måste man se till behov och pris precis som du sa, S9+ är ändå 1500kr dyrare vilket faktiskt är rätt mycket pengar för många, och många kanske inte behöver den extra prestandan man får från en S9+.

Dock så skulle jag rekommendera S9+ om man har pengarna och behovet av den prestandan.

Jag köpte en vanlig S9 FE förra året till min far och han är väldigt nöjd med den.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av yomartin:

Såg att Samsung har startat deras Black Week. Man kan kolla genom Mecenat Alumni eller Benify Privat.
Det finns en produkt som är gratis nu, det är "Galaxy Ring Sizing Kit".

Om man är intresserad av deras smarta ring kan man mäta storleken med det.
Det går ej att köpa endast den, så en till vara behövs.
Då kan man välja "SmartSwitch Kit" som kostar 44 kr och det är fri frakt. Fynd kanske?

Ring Sizing kit får man gratis när man köper en smart ring

Permalänk
Medlem

Nu skickades mina Asus skärmar från Netonnet (så vi som hann beställa till det lägre priset får dem till det priset 👍🏻).

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || 2x Asus PG32UCDM 32" || Lian Li A4-H2O, Asus ROG STRIX B850-I GAMING WIFI, Asus ROG Loki SFX-L 850W, AMD 9950x3D, 64GB DDR5 6000 CL30, 4TB SN850X, NVIDIA RTX 5090 FE ||  Macbook Pro 14" M4 Pro 1TB 48GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Ring Sizing kit får man gratis när man köper en smart ring

Vad ska man med ett ring sizing kit till om man redan beställt en ring? Det behöver man väl innan

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Vad ska man med ett ring sizing kit till om man redan beställt en ring? Det behöver man väl innan

De skickar inte ringen förens man har bestämt storlek.

Permalänk
Medlem

Inet verkade varit lite för heta på gröten, OLED-erbjudandena är tillbakadragna. Sannolikt får dessa släppas tidigast 21/11 för alla ÅFs.

Permalänk
Skrivet av edson:

Inet verkade varit lite för heta på gröten, OLED-erbjudandena är tillbakadragna. Sannolikt får dessa släppas tidigast 21/11 för alla ÅFs.

Jag fick orderbekräftelse på min 65a iaf!

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Hmm. Har du någon "insider info" om detta eller bara ren gissning? Tycker det är ytterst sällan som tillverkare bryr sig om att sätta upp regler för rea på ett sätt så det blir rättvist för alla butiker. De skiter ju lite i vilken butik som skriver, så länge kunden köper deras märke.

Också lite underligt eftersom de flesta butiker redan har börjat sin BF kampanj. Tidigare år har det varit väldigt få varor som kommer ut "på blackfriday", blir lika besviken varje år.

Säger inte att du har fel, bara att det skulle vara ovanligt om det stämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Hmm. Har du någon "insider info" om detta eller bara ren gissning? Tycker det är ytterst sällan som tillverkare bryr sig om att sätta upp regler för rea på ett sätt så det blir rättvist för alla butiker. De skiter ju lite i vilken butik som skriver, så länge kunden köper deras märke.

Också lite underligt eftersom de flesta butiker redan har börjat sin BF kampanj. Tidigare år har det varit väldigt få varor som kommer ut "på blackfriday", blir lika besviken varje år.

Vi hade en personal på Elgiganten som sa något i stil med "håll koll den 20e"(kanske var 21, orkar inte leta ) vad gällde just LG OLEDs, gissar att det kopplat med att INGEN har just LG OLEDs på rea tyder på att det är kommande och styrt, inte något varje butik fått välja helt fritt själva.

Netonnet t.ex. har en LG OLED C4 på sin Black Friday sale bild, men när man går in där så finns ingen
Så säker källa kanske inte finns, men mycket verkar tyda på att det stämmer.

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Ingen inside, killgissar lite! Men de gick live vid midnatt cirka och är nu bortplockade. Powers kampanj pekar på att samma apparater och priser går live först 21/11 (källa).

"Black Friday" blir mer och mer urvattnad för varje år samt börjar tidigare och tidigare. Tråkig trend men så verkar det vara...

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Vi hade en personal på Elgiganten som sa något i stil med "håll koll den 20e"(kanske var 21, orkar inte leta ) vad gällde just LG OLEDs, gissar att det kopplat med att INGEN har just LG OLEDs på rea tyder på att det är kommande och styrt, inte något varje butik fått välja helt fritt själva.

Netonnet t.ex. har en LG OLED C4 på sin Black Friday sale bild, men när man går in där så finns ingen

LG OLED C4 finns med i Powers annonsblad och där gäller det från 21/11
https://annonsblad.power.se/?page=10

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Tror också någon nämnde att LG skulle köra igång egen kampanj nu på torsdag (ser inte ut som om LG har några rabatter på egna sajter trots stor "Black Weeks"-banner (förstår ej varför de inte kallar det för "Black Week" som alla andra)), så låter rimligt att det är den 21a som gäller. Kommer dock inte ihåg var jag läste det så ta det med en stor nypa salt.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || 2x Asus PG32UCDM 32" || Lian Li A4-H2O, Asus ROG STRIX B850-I GAMING WIFI, Asus ROG Loki SFX-L 850W, AMD 9950x3D, 64GB DDR5 6000 CL30, 4TB SN850X, NVIDIA RTX 5090 FE ||  Macbook Pro 14" M4 Pro 1TB 48GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Skrivet av Covetous:

Någon som vet om det är möjligt att nyttja Elgigantens prisgaranti och köpa dessa till samma pris över disk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Samma sak på Webhallen, det fanns en kategori för OLED som var helt tom när jag klickade mig in där. Nu ligger det visserligen en utgående LG-modell där men med denna tilläggsinfo:

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem
Skrivet av HisFriend:

Någon som vet om det är möjligt att nyttja Elgigantens prisgaranti och köpa dessa till samma pris över disk?

Köpte dessa i butik idag och de prismatchade. De var lite osäkra då inte Googles butik fanns med i deras lista över "officiella" återförsäljare, men någon sorts avdelningschef ryckte på axlarna och gav mig rabatten.

Permalänk
Skrivet av Trocian:

Köpte dessa i butik idag och de prismatchade. De var lite osäkra då inte Googles butik fanns med i deras lista över "officiella" återförsäljare, men någon sorts avdelningschef ryckte på axlarna och gav mig rabatten.

Då ska jag också göra ett försök, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Ingen inside, killgissar lite! Men de gick live vid midnatt cirka och är nu bortplockade. Powers kampanj pekar på att samma apparater och priser går live först 21/11 (källa).

"Black Friday" blir mer och mer urvattnad för varje år samt börjar tidigare och tidigare. Tråkig trend men så verkar det vara...

Japp, det där ser ju helt klart ut som ganska klara bevis! Som sagt, extremt ovanligt, men samtidigt kul att se att det kommer lite bra priser på just Black Friday!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homer_S1:

Produkt: Yale Doorman L3S Flex
Länk: https://www.netonnet.se/art/hem-fritid/smarta-hem/smarta-las/...
Kategori: Smarta hem
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=9934754
Pris: 3990Kr

Superbra tips, synd bara att jag inte var inne och läste det.
Jag som letar efter en sån där och vill inte betala 5500kr som är ordinarie pris..

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pezmannen:

Jag fick orderbekräftelse på min 65a iaf!

De skickade min OLED C4 med rabbaterade priset idag Men med tanke på de annonsblad osv som postats här så verkar det helt klart som Inet råkade trycka på knappen i förtid.

Permalänk
Medlem

Medlemskap i Villaägarna ger förtur på Samsungs BF-deals och jag såg att Q-Series Soundbar HW-Q995D går för 9490 kr där. Verkade vara ett OK pris enligt Prisjakt men jag är inte särskilt insatt. Tänkte jag kan nämna här bara ifall någon vill vara redo.

Permalänk
Skrivet av Alucius:

De skickade min OLED C4 med rabbaterade priset idag Men med tanke på de annonsblad osv som postats här så verkar det helt klart som Inet råkade trycka på knappen i förtid.

Min gick också iväg så kanske hade lite flyt då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Nu skickades mina Asus skärmar från Netonnet (så vi som hann beställa till det lägre priset får dem till det priset 👍🏻).

Min ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED för 11 488:- från NetOnNet fick jag levererad hem idag! Me happy.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Produkt: be quiet! PURE POWER 12 M 750W
Länk: https://www.elgiganten.se/product/gaming/datorkomponenter/str...
Kategori: Nätaggregat
Info: Modulär, 80 PLUS Gold-certifierad
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7788943
Pris: 990

Vad tycker ni om denna PSU? Finns ju ASUS för en hundralapp extra. asus

Visa signatur

7600X + 6750 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

https://www.inet.se/produkt/2225250/samsung-27-odyssey-g60sd-...

Va tvungen att beställa en,har letat efter en "billig"oled
Rätt bra pris måste jag säga.

Den har redan tipsats om ett par inlägg upp