Helgsnack: Vilken mus har fått stanna längst på skrivbordet?

Permalänk
Medlem

Mx518 , kan inte hitta nån ersättare så måtte den hålla 10år till.

Permalänk
Medlem

Helt klart Qpad MK-85 som hängt med i över 10 år!

Permalänk

En g502 Proteus core, som har fått ny brytare på högerklicken då omron sjukan är vad den är tror den är exakt 10år gammal nu införskaffades 2014.

Permalänk

Mx510 vilket var överlägset bästa musen för sin tid (min åsikt) och höll 1:a platsen i många år. Men den fick ge vika för Deathaddern till slut.

Permalänk
Medlem

Helt klart ms optical 1.1 som jag använt i runt 15 år. Köpte en ny så fort den gamla börja strula.
Dock är jag mest nöjd med min nya mus razer viper v3 pro.

Visa signatur

CPU: Intel i9 13900K 5.6Ghz, GPU: MSI 4090 SUPRIM X, MB: Gigabyte z790 Aorus Elite, Minne: 32Gb Corsair Vengance 6000mhz, Chassi: Fractal Design 7 Compact, Disk: Kingston kc3000 2tb.

Permalänk
Medlem

Elecom EX-G

Det kan vara min nuvarande, Elecom EX-G, inköpt för ca 8 år sedan, det är iallafall den bästa jag har haft, så mycket kan jag säga.
Fick byta ut switcharna på den förra året, valde kalih 80m switchar, klicket känns inte lika bra som original, men förhoppningsvis håller de länge istället!

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650-Plus - AMD Ryzen 5 7600X - G.Skill Ripjaws S5 DDR5-6000 BK C32 - 64GB - Gigabyte GeForce GTX 1060 D5 6GB - Corsair Force MP510 960GB - Noctua NH-D15S - Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Anthracite Gray - Seasonic FOCUS Plus 750W Gold

Permalänk

Kört Logitech och Razer innan men kommer nog aldrig gå tillbaka dit då deras mjukvaror är under all kritik speciellt Razer. Har kört Razer tangetbord innan också det var ingen höjdare efter man testa andra märken. Kör nu Keychron Q5 QMK med Gateron Phantom yellow brytare, PBT keykaps och extra dämpat. För köra det ett tag nu då det vart väldigt dyrt i slutändan men riktigt nöjd hur det känns och låter. Musen jag har nu är en Endgame Gear OP1 8K. nackdelen är sladd men egentligen inte då sladden inte ens märks av då den är ultra lätt och följer med musen utan att ge extra vikt vid rörelse. Supernöjd med den. Finns andra märken med bra sensorer som är lätta också men fastna för Endgame. En tung mus är inget alternativ för mig då jag känner det direkt i handleden vid längre spelande.

Lag till mer information
Permalänk
Medlem

Köpte IE 3.0 vid release mer eller mindre och den höll nog ett decennium i alla fall. Sitter numera med Intellimouse Pro vilket ju är en 3.0:a med modernt innehåll. Haft lite annat mellan (Deathadder m.m.) men aldrig hittat något som sitter som ett smäck i handen som IE:n.

Så sitter här 20 år senare med samma modell, eller ja form i alla fall. Hyperglides har den också för den där riktiga nostalgin Bytt ut alla brytare mot Kailh GM 4.0, annars orörd.

Visa signatur

5700X3D | ASUS X470-F | 32GB RAM | GTX 1070

Permalänk
Medlem

Min Zowie EC-1A ifrån 2016 lever och mår bra fortfarande. Inget krav på mjukvara för att " fungera " men knapparna på sidan gå att mappa om man vill.

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamsurn:

Mx518 , kan inte hitta nån ersättare så måtte den hålla 10år till.

Kika på nya Kone II, passformen är näst intill identisk med fritt scrollhjul

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | Palit Geforce RTX 3080 GamingPro | Gigabyte Aorus X570S PRO AX | Noctua NH-U12S |
Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR4 @ 3600Mhz | Fractal Design Define R4 | Seasonic Focus GX-1000 80+ Gold |
Dell S3220DGF 1440p @ 165hz | Sennheiser HD 58X | Edifier S530D