Permalänk
Medlem

Just det, kom på ett tips till.

https://www.hembiobutiken.se/produkter/horlurar/oppen/211150-...

Jag körde Adg1x ett tag som va deras gaming headset och det va seriöst det luftigaste jag haft (utav de ca 40 headset jag testat). Adg1x tillverkas inte längre men de där hörlurarna ser identiska ut. Komplettera med en trådlös modmic eller annan valfri mikrofon.
Det kräver en någorlunda tyst miljö då allt ljud utifrån släpps in. Det har dessutom knappt någon clamping force att tala om så iaf jag fick sätta en gummisnodd för att hålla ihop ”vingarna”.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Ljud: M&K | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro |
Bild: Sony X95L 85” | Alienware AW2723DF
Media: Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Länge varit sugen på att testa dessa eftersom jag är oerhört varm i princip för jämnan. Någon som testat och kan ge omdöme?

De är bra, speciellt är de djupare än de flesta original, mjuka och luftigare beroende på om man väljer mesh eller inte.
Men svalare... Ja när du sätter på dig dem, men du värmer snart upp kylgelen och de blir lika varma som om de inte haft kylgel så att säga.
Med det sagt, jag har fem eller sex par hemma som ersättningskuddar på diverse lurar, de är otroligt trevliga för sin prisklass.
Men man ska också ha i åtanke att de förändrar ljudbilden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrre:

De är bra, speciellt är de djupare än de flesta original, mjuka och luftigare beroende på om man väljer mesh eller inte.
Men svalare... Ja när du sätter på dig dem, men du värmer snart upp kylgelen och de blir lika varma som om de inte haft kylgel så att säga.
Med det sagt, jag har fem eller sex par hemma som ersättningskuddar på diverse lurar, de är otroligt trevliga för sin prisklass.
Men man ska också ha i åtanke att de förändrar ljudbilden.

Toppen, tack!
Nu har jag förvisso inga problem med originalkuddarna djupmässigt, dvs att örat når "inre väggen" eller liknande. Främst värmedelen jag funderade över. Luftigare låter ju förvisso trevligt, men frågan om det är 3-400kr trevligt för en sån "liten grej". Ljudbilden ändras till det sämre menar du? Eller ren smaksak bara?

Permalänk
Medlem

Jag har problem med mina hörselgångar också, får lätt inflammation om jag har kåpor på mig för mycket. För mig så har lösningen varit att ha flera olika lösningar. Utöver det så kör jag Vaxol någon gång i veckan för att hålla öron kanalerna glada.

- Till vardags kör jag högtalare till datorn, detta använder jag när jag inte sitter på discord eller liknande.
- För jobbet har jag ett par lurar som ser lite ut som ett "hands free headset". Typ denna stilen, men något jag hittade på erbjudande på Amazon för något år sedan.
- Annars har jag ett par vanliga noice cancelling kåpor från Bose. Inte svala för 5 öre, men just för att jag nu använder dem 1-2h/dag, istället för 10h/dag så är det generellt sätt inget problem.

Är detta perfekt? Nej

Jag sitter själv och sneglar på open-back lurar inför black friday. Men problemet där är det samma som du har, jag hatar sladdar och vet med mig att jag kommer gå iväg med dem och dra sönder sladdarna eller lurarna.

Permalänk
Medlem

Jag kör Philips X2HR med en Fiio BTR3K trådlös dac och modmic wireless. Det ser väl lite ut som något man byggt ihop i Mulle Meck men det är skönt och låter bra åt båda hållen 😁😅

Jag kan också köra helt trådat med samma lurar och en V-moda boom pro mikrofon.

Visa signatur

HTPC || Grandia GD-07 || i7 8700k || 3070 Aorus Master || 32GB DDR4 3.2GHz || Z370-F Strix || 2TB+ 500GB+ 256GB Nvme

Unraid-server || Ryzen 2400G || 8GB DDR4 || 24TB

Permalänk
Medlem

Jag har Drop + EPOS PC38X och dom är grymma
Dock inte trådlösa

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Medlem

Jag som många andra har kört "gaming" headset.
Och vet hur vissa kan bli väldigt varma runt öronen, så det blir helt äckligt varmt. Känns inte alls sunt.

Så för några års sen lade jag pengar på ett par Sennheiser HD660S och dac från Creative G6.

Och kommer aldrig byta ut denna setup.
ALLT låter så himla mycket bättre!
Och öronen blir aldrig varma, luft mellan.
Helt underbart.

Enda jag behöver är en bättre mik än ModMic.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | ASUS Chakram X Ori | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x6TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Att ni är varma om knoppen kan också vara pga andra anledningar, utrymme, klädsel, hälsa etc. Titta inte bara på hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Toppen, tack!
Nu har jag förvisso inga problem med originalkuddarna djupmässigt, dvs att örat når "inre väggen" eller liknande. Främst värmedelen jag funderade över. Luftigare låter ju förvisso trevligt, men frågan om det är 3-400kr trevligt för en sån "liten grej". Ljudbilden ändras till det sämre menar du? Eller ren smaksak bara?

Är olika för olika lurar.
Några hade velour original och med de nya då tyckte jag basen lyftes fram mer, och då tvärtom på ett par riktigt täta akg k371, som blev luftigare och mindre basiga, om de nu kunde bli det 😂
Men jag lider av samma som många av er andra, svårt för täta lurar, värsta är nog när man hör sin egen puls 😂
Dessutom har jag svårt för att jag inte hör ljud runtomkring, det blir för tätt mot omgivningen.

De täta som var helt ok jag testat är jbl's nya. Med typ sportmesh istället för fakelädret de hade innan.
Har ett par trådlösa quantum 360 som jag tycker funkar riktigt bra, blir inte supervarma och pga meshen i kuddarna så blir det inte supertätt.
Annars älskar jag också öppna lurar sennheiser drop 370 är fina 👍men har ju sladd.
Men kör allt oftare med in ears i varianten som liknar original Apple lurar, sådana som mest ligger i örat. Kanske det mest bekväma för mig. Billiga också. 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av martengooz:

Gör dig och dina discordvänner en tjänst och skaffa dig ett par riktiga open back lurar som dessa https://www.scandinavianphoto.se/sennheiser/hd-600-uppackat-b... och sen en separat mikrofon som en modmic eller separat kondensormic om du har plats för det

Men det viktiga här för svalt headset är att de är open back

+1 på din lösning. Kör 660s och en liten Focuisrite ampdec samt modmic klistrad vid sidan om ena luren. De dyraste gamingheadset:en känns flera snäpp sämre i jämförelse med den kombon och de är svalt. Har lämnat tillbaka ett par stycken upper-class gaminglurar som jag inte var nöjd med innan jag hittade den här lösningen. Haft den i ca 5 år nu. Du kan säkert hitta lite billigare nästan motsvarande lösning för min lösning spräcker budget med drygt 2x.

Permalänk
Medlem

Har använt ett dussin headset genom åren. Ingen kommer ens i närheten av hur bra Apple Airpods Pro har varit.
Dom är så lätta att man inte ens känner av dom under spel. Blir aldrig någonsin varma och irriterande. Ljudet är bättre och klarare än allt annat jag använt, speciellt på multiplayer spel som cod.
Volymen i dom är mycket högre på dator än när dom är kopplade till telefonen. Jag kan knappt gå högre än 25% utan att få ont i öronen.
Jag använder tippar gjorda av memory foam som även har en silikonstrumpa. Det gör att dom sitter tätt.

Dessa är inga on-ear eller over-ear lurar men rekommenderar starkt Apple Airpods Pro, personligen kommer jag aldrig använda något annat igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

Har använt ett dussin headset genom åren. Ingen kommer ens i närheten av hur bra Apple Airpods Pro har varit.
Dom är så lätta att man inte ens känner av dom under spel. Blir aldrig någonsin varma och irriterande. Ljudet är bättre och klarare än allt annat jag använt, speciellt på multiplayer spel som cod.
Volymen i dom är mycket högre på dator än när dom är kopplade till telefonen. Jag kan knappt gå högre än 25% utan att få ont i öronen.
Jag använder tippar gjorda av memory foam som även har en silikonstrumpa. Det gör att dom sitter tätt.

Dessa är inga on-ear eller over-ear lurar men rekommenderar starkt Apple Airpods Pro, personligen kommer jag aldrig använda något annat igen.

Oj, jag älskar mina APP2 också såväl i jobbet som på gymmet, men var av tron att de led av delay när man kopplar de till datorn, men så är det alltså inte? Kör du direkt mot inbyggd BT-modul, eller separat sticka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Oj, jag älskar mina APP2 också såväl i jobbet som på gymmet, men var av tron att de led av delay när man kopplar de till datorn, men så är det alltså inte? Kör du direkt mot inbyggd BT-modul, eller separat sticka?

Absolut ingenting jag har märkt. Jag kopplar upp mot den inbyggda BT antennen. På senaste åren kör jag dock med en LG OLED C2 TV som skärm och kopplar Airpodsen direkt till den. Tycker ljudet blir otroligt mycket högre av av någon anledning. Ljud via HDMI måste vara aktiverat. Mikrofon kör jag separat. Använder poddarna när jag spelar PS5 också.

Permalänk
Medlem

Jag sitter och spanar efter reapris på Turtle Beach Atlas Air nu under BF. Det verkar uppfylla alla mina krav, men har inte slagit till för att prova ännu.
Mikrofonen verkar duglig, lurarna är både öppna och trådlösa med bra batteritid. Mjukvaran verkar vara sämre dock men håller man sig borta från EQ så verkar man klara sig.

Visa signatur

HTPC || Grandia GD-07 || i7 8700k || 3070 Aorus Master || 32GB DDR4 3.2GHz || Z370-F Strix || 2TB+ 500GB+ 256GB Nvme

Unraid-server || Ryzen 2400G || 8GB DDR4 || 24TB

Permalänk

Har inte läst hela tråden, men jag köpte nyligen ett par Turtle Beach Atlas Air. Det är öppna lurar ("open back") och de skönaste lurarna jag ägt, rent komfortmässigt.

Tyvärr är mjukvaran kass och det är fortfarande en del småbuggar (som verkar drivrutin/mjukvarurelaterade). Till gaming är ljudet kanon, och riktigt krispigt (jag kör mest cs2 och har mkt bättre separation i dessa och lättare att bestämma riktning på ljudkällor än alla tidigare lurar). De är faktiskt helt ok även till musik, till skillnad från mina tidigare "gaming"-headset.
Nackdelen med öppna lurar är så klart att det blir jävligt drygt om man har massa oväsen kring sig. (Och även för omgivningen om du blastar hög musik).
Bluetooth är också tyvärr riktigt kass på dem, med massa halvtappad uppkoppling, hack och sprak emellanåt. Så jag har parkerat mina i spelrummet, men till det är de verkligen kanon och låter tusen år bättre än mina förra steel series för över 4000:-.