Ett rent spelpaket för max 14k utan skärm

Permalänk

Ett rent spelpaket för max 14k utan skärm

Nu börjar det klia i fingrarna på mig när min P3:a på 600 mhz och mitt GeForce 2 MX 400 med 64 mb inte längre duger så jag funderar på ett rent spel paket för max 14k utan skärm (i lösa delar). DVD-brännare skall ingå. Sedan är det fritt fram för er, vad ska jag satsa på? Helst något som man kan klocka väldigt enkelt med en god natts sömn efteråt.

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk
Medlem

hur softmoddade du ditt GF2???

Visa signatur

i5-2300 @ 2.8GHz || 8GB || 1TB HDD || GTX 460 SE @ 750/1500 ||

Permalänk
Medlem

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?cartId=31435 är bra om du inte är en stor Intel-fan.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iximon
hur softmoddade du ditt GF2???

Öhm, först, hur visste du att jag hade softmoddat mitt GF2?
Jag använde Riva Tuner förresten men jag avinstallerade soft modd patchen senare. Tyckte inte att det blev nån förändring i prestanda.

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MandrillHaren
Öhm, först, hur visste du att jag hade softmoddat mitt GF2?

det står ju i din sign.

Visa signatur

[- MSI K8N Neo2 Platinum ¤ AMD64 3200+ Winchester ¤ 2x1GB PC3200 A-DATA ¤ 6800LE ¤ 2x36GB Raptor Raid0 -]

Permalänk

Det där datorpaketet var rätt bra. Tänker nog lägga till ett bra ljudkort också. Hur mycket törs jag klocka processorn med den kylningen? En nybörjar fråga bara: I paketet fanns en processor kylare utan fläkt. Ska man lägga till en fläkt till den eller räcker det med kylflänsen?

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MandrillHaren
Det där datorpaketet var rätt bra. Tänker nog lägga till ett bra ljudkort också. Hur mycket törs jag klocka processorn med den kylningen? En nybörjar fråga bara: I paketet fanns en processor kylare utan fläkt. Ska man lägga till en fläkt till den eller räcker det med kylflänsen?

lägg till en fläkt... Om du inte ska klocka kan du ta en papst, annars kan det vara att rekommendera en lite högljuddare. Kanske en Titan eller liknande.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av morris_-_2002
det står ju i din sign.

Just det. Dumma jag

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk
Medlem

DVD-brännare: NEC ND-1300 bulk
2079kr

Hårddisk: Maxtor DiamondMax Plus9 80GB SATA
1149kr

Minne: 2st Twinmos/Winbond 256MB PC3200
2x 599 = 1198kr

Grafikkort: Sapphire Atlantis 9800 pro
4089kr

Moderkort: ABIT NF7-S rev 2.0
1179kr

Låda: Antec SLK3700AMB (350W)
979kr

Processor: AMD XP3000+ Barton
2429kr

Processorkylare: Alpha PAL8045T + Pabst 8412NGMLV (80mm, 10-19db)
678kr

Summa: 13780kr + frakt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MandrillHaren
Det där datorpaketet var rätt bra. Tänker nog lägga till ett bra ljudkort också. Hur mycket törs jag klocka processorn med den kylningen? En nybörjar fråga bara: I paketet fanns en processor kylare utan fläkt. Ska man lägga till en fläkt till den eller räcker det med kylflänsen?

Det finns ju en fläkt i det där paketet. Papst 8412NGMLV 80x80x25 1625rpm +/- 10% 10-19dBA, så paketet är komplett. Det följer med en 120mm fläkt med lådan, så du behöver inte lägga till nån fläkt alls.

Visa signatur

The difference between stupidity and genius - the latter has limits

Permalänk

Vad ska jag välja? XP2500+ eller XP3000+? Allt det här beslufattandet gör mig galen!!!

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk

Med det första paketet, hur mycket kan jag klocka utan att köpa NÅGOT extra? Vill gärna få upp det i alla fall runt 2ghz. Nu skrattar ni säkert men det är mitt mål hur litet det än är.

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MandrillHaren
Med det första paketet, hur mycket kan jag klocka utan att köpa NÅGOT extra? Vill gärna få upp det i alla fall runt 2ghz. Nu skrattar ni säkert men det är mitt mål hur litet det än är.

Jag tror att du kommer iaf över 2ghz, de gör alla som har nf7-s och barton 2500+

Visa signatur

Hem: MSI K8N Neo2 Platinum 54G ][ A64 3200+ @ 9x290 1:1 ][ 2x512MB Corsair 3200XL Samsung TCCD ][ OCZ MODSTREAM 520w ][ Asus 6800GT 430/400 ][

Jobb: P4 3.0Ghz ][ 512mb

Permalänk
Medlem

varför inte ta 1024mb ram när du ändå e igång?

Permalänk

Hoppas jag kan klocka det till ett XP3000+.

"varför inte ta 1024mb ram när du ändå e igång?"

Nja, det kan man alltid köpa senare. När Halo 2 kommer till PC kanske :P.
512 lär räcka ett tag. Jag kommer nog kunna köra Half-Life 2 med allt på högsta detaljnivå.

Förresten, hur mycket i 3d mark 2001 kommer jag få ungefär?
Med min nuvarande dator får jag runt 1800, hehe.

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk
Medlem

eller så kan du ju köpa från dell. Du får bra support och garanti + att alla datorerna e färdigbyggda. Du kanske kan få rabatt eftersom du ska köpa så många

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ear_flap
eller så kan du ju köpa från dell. Du får bra support och garanti + att alla datorerna e färdigbyggda. Du kanske kan få rabatt eftersom du ska köpa så många

HAHA yeah right!
Bara gamlingar som köper från dell, vill man ha riktiga grejer ska man bygga själv.
Vadå köpa så många han ska bara köpa en dator?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fresh Prince
HAHA yeah right!
Bara gamlingar som köper från dell, vill man ha riktiga grejer ska man bygga själv.
Vadå köpa så många han ska bara köpa en dator?

Säger han med MSI-moderkort

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MandrillHaren
Det där datorpaketet var rätt bra. Tänker nog lägga till ett bra ljudkort också. Hur mycket törs jag klocka processorn med den kylningen? En nybörjar fråga bara: I paketet fanns en processor kylare utan fläkt. Ska man lägga till en fläkt till den eller räcker det med kylflänsen?

Moderkortet har superbra ljud, mellan Audigy och Audigy 2 i kvalitet. Det klarar att köra AC3 i hårdvara, mycket bra för dina AC3-kodade semesterfilmer.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Keep your Cool.

Permalänk
Medlem

Komplett's paket är inte fy skam det heller.
Bra paket för 12 000:-

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf