Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem

Men om Spel & Sånt är dyra på allt och alltid så är det säkert deras ordinarie pris även innan driven var slut i andra butiker. Då är det knappast fult eller oetiskt utan bara, som du säger, konstigt att någon handlar där öht någonsin. 😀

UPDDATERING
Kollade Prisjakt och Spel & Sånt har haft samma pris i alla fall i 2 år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Antar att du bojkottar Elgiganten i samma veva?
Elis tar 3159:- för DualSense Edge. Flertalet andra har 2549:- som ordinarie pris.
Att vissa butiker har några hundra över andra är inte ovanligt. Men ropa scalpers och bojkott känns lite överdrivet när det inte är mer skillnad än 200-300.

Den varan du refererar till finns i lager. Skillnad

Permalänk
Medlem

Hade lätt köpt discdriven från spel o sånt. Inte mycket dyare än EG och jag haft den nu lagom till mina nya spel kommer. Men ska iväg på Onsdag i 3 veckor så jag inväntar min från Webhallen.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Den varan du refererar till finns i lager. Skillnad

Som sagt. Spel & Sånt har haft det priset som sitt ordinarie hela tiden även när spelaren fanns i alla andra butiker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Som sagt. Spel & Sånt har haft det priset som sitt ordinarie hela tiden även när spelaren fanns i alla andra butiker.

Ok fair.

Permalänk
Medlem

Men jag håller med er om att det är konstigt att de håller högre pris och att folk handlar där.
Jag väntar tills Power får in för jag har >500:- i bonus efter inköp av PS5 Pro och en iPhone 16 Pro.

Permalänk
Medlem

EG kan prismatchas mot andra som är billigare ha det i åtanke ni som jagar. Det gjorde jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patchway:

EG kan prismatchas mot andra som är billigare ha det i åtanke ni som jagar. Det gjorde jag.

Hur gör man då? Lägger en beställning sen kontaktar man supporten? Prismatchar de även om andra butiker inte ens har i lager?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Hur gör man då? Lägger en beställning sen kontaktar man supporten? Prismatchar de även om andra butiker inte ens har i lager?

Jag la en order för uthämtning via exempelvis Klarna, skrev sedan via chatten och prismatchade mot Dustin - det funkade.

Jag lyckades även Prismatcha Pron mot Amazon och sparade 700 kr där med (via telefon).

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Prismatchar de även om andra butiker inte ens har i lager?

Nej. Här är villkoren.
https://www.elgiganten.se/kundtjanst/prismatch

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Det där är deras standardsvar. Jag fick ett 100% likadant för ett grafikkort.

Du fyller i reklamationsblanketten och beskriver felet med stick drift. Stoppa ner kontrollen och skicka iväg. Du behöver förstås inte skicka tillbaka hela konsolen.

Jo. Men jag har ju inget att skicka kontrollen i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Jo. Men jag har ju inget att skicka kontrollen i.

Det är bara ta vilken kartong som helst, de kommer kasta den ändå.
Det finns annars en egen del i forumet för både Webhallen och konsumentfrågor...

Permalänk
Medlem

Hur scalpar man 12 Pros?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Jag fick drift på kontrollen till PS5 Pro och kontaktade webhallen. Det här svaret fick jag:

”Hej,

Vi skickar en fraktsedel som du kan skriva ut och fästa på postpaketet för kostnadsfritt in skick till vår returavdelning.
Bifogar även en reklamationsblankett i mailet som du behöver skriva ut och fylla i för ärendet, observera att ärendet inte kan påbörjas utan att en underskriven reklamationsblankett bifogats.

Fraktsedeln kommer från Postnord i form med en utskriftslänk över mail, kolla gärna eventuell skräppost
eller spam-mapp om den inte skulle dyka upp i din vanliga inkorg. Be alltid om ett inlämningskvitto vid retur av företagspaket via ombud.

Det går förstås även bra att lämna in produkten till en utav våra fysiska butiker, så startar de ett ärende på plats.”

Hur ska det tolkas? Jag kan väl inte behöva skicka in hela konsolen? Varför kan de inte vara tydligare?

Kanske lite sent nu, men när jag har haft problem med drift kontaktade jag Sony direkt. Skickade endast in kontrollen och fick en ny tillbaka. Webhallens service är säkert minst lika bra dock.

https://www.playstation.com/sv-se/support/hardware/

Permalänk
Medlem

Är det någon som kan rekommendera ett bra ställ, för 3 kontroller?

Permalänk
Medlem

Vi har en sådan här tv (från 2020): https://www.lg.com/se/tv-soundbars/uhd/55un81006lb/

Är Pro meningslöst utan ny tv kan vi lika gärna satsa på Slim. Vi har HDMI 2.0, inte 120 Hz etc.

Men hur är ljudnivån på Slim kontra Pro? Bantade heatsinks borde innebär fläktar på högre varv. Vad säger ni?

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dex:

Ohh såg precis att Webhallen hade skickat min beställning på PS5 Disc Drive.
Beställde i början på November och trodde jag skulle få vänta längre då alla butikerna beräknade att få in fler i December och Januari så blev en trevlig överraskning att dom hade skickat den.

Kanske någon annan som också har fått den skickad? Jag har inte fått ett mail från Webhallen, men fick en notis från Instabox appen att dom hade fått information om den och den står som skickad när jag loggar in på Webhallen och kollar.

Tänkte bara om någon annan har väntat som jag efter att köpt en Pro

Den står inte som lager eller något heller. Dom hittade en i städskrubben och lottade ut den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Den står inte som lager eller något heller. Dom hittade en i städskrubben och lottade ut den

Ja man blir ju lite rädd först att det är någon fyndvara eller något, men kan väl vara någon som har ångrat sitt köp eller något bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Vi har en sådan här tv (från 2020): https://www.lg.com/se/tv-soundbars/uhd/55un81006lb/

Är Pro meningslöst utan ny tv kan vi lika gärna satsa på Slim. Vi har HDMI 2.0, inte 120 Hz etc.

Men hur är ljudnivån på Slim kontra Pro? Bantade heatsinks borde innebär fläktar på högre varv. Vad säger ni?

Jodå, du kan fortfarande få mer detaljer och mer stabil fps men helt ärligt skulle du märka större skillnad genom att köpa en bättre TV. Den du har idag var LGs absolut enklaste modell 2020 så om det hade varit jag så hade jag sparat pengarna och lagt på en bättre TV istället.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Utan hdmi 2.1 och 120hz skulle jag inte köpa en PS5 Pro. Ni kommer att uppleva större skillnad med att köpa en ny oled-tv med 120hz på black Friday.

Permalänk
Medlem

Fått lite info från en på Elgiganten. Många scalpers returnerar sina PS5 nu.. Digital Editions. Därför de finns på hemsidan igen.

Permalänk
Medlem

Har en fundering:

Digitala spel som man köper registreras på ditt konto och hamnar i listan osv. Men hur är det med fysiska spel?

Låt säga att jag köpt Astro bot, fysisk kopia, spelar det och sedan bestämmer mig för att ge bort det. Finns det några som helst spår på att jag äger spelet? Registreras dessa spel också på kontot, eller är enda kopplingen alla dessa achievements, annars finns det ingen som helst koppling till spelet och din enhet/konto?

Hoppas ni förstod frågeställningen

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Hasson39:

Har en fundering:

Digitala spel som man köper registreras på ditt konto och hamnar i listan osv. Men hur är det med fysiska spel?

Låt säga att jag köpt Astro bot, fysisk kopia, spelar det och sedan bestämmer mig för att ge bort det. Finns det några som helst spår på att jag äger spelet? Registreras dessa spel också på kontot, eller är enda kopplingen alla dessa achievements, annars finns det ingen som helst koppling till spelet och din enhet/konto?

Hoppas ni förstod frågeställningen

Spelet syns fortfarande på din homescreen tills du raderar spelet. Sen syns spelet på Senaste Spelade, Spelade Spel, Spelat och Achievements på din profil/konto.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Utan hdmi 2.1 och 120hz skulle jag inte köpa en PS5 Pro. Ni kommer att uppleva större skillnad med att köpa en ny oled-tv med 120hz på black Friday.

Det var det värsta dravel jag hört.

Permalänk
Medlem
Skrivet av V5er:

Jag har upplevt båda ”övergångarna”. 2021 köpte jag en LG oled-tv. Tidigare hade jag en 6 år gammal Samsung LCD-TV. 2024 köpte jag en PS5 Pro.

Jag vill inte förringa PS5 Pro. Men jag upplevde definitivt större skillnad med tvn. Särskilt i mörka skräckspel (min favorit-genre inom gaming).

oled är en game changer. PS5 Pro är inte en game changer på samma sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Jag har upplevt båda ”övergångarna”. 2021 köpte jag en LG oled-tv. Tidigare hade jag en 6 år gammal Samsung LCD-TV. 2024 köpte jag en PS5 Pro.

Jag vill inte förringa PS5 Pro. Men jag upplevde definitivt större skillnad med tvn. Särskilt i mörka skräckspel (min favorit-genre inom gaming).

oled är en game changer. PS5 Pro är inte en game changer på samma sätt.

Du fick det att låta som om man inte har en OLED 120 HZ-panel så är PS5 Pro inte värt det. Det är ju helt åt helvete fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av V5er:

Med LGs absolut sämsta modell från fyra år tillbaka så har man väldigt dålig bildkvalitet, svarta partier är ljusgråa, bilden är extremt ljussvag, övergångarna mellan varje bildruta är så lång att bilden smetas ut m.m.

Det blir alltså större märkbar skillnad av att byta TV och köpa PS5 jämfört med att använda samma TV och köpa PS5 Pro.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Konsolgrävare

Håller med! Är riktigt nöjd med min Pro men fick mycket större ”wow” känsla av när jag gick över till OLED!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Klart att OLED från 2024 är bättre än LCD från 2020. Det är det ingen som säger emot.

Behöver man en OLED med 120 Hz-panel för att uppskatta PS5 Pro? Nej, självfallet inte. Blir det bättre med OLED 120 hz? Ja, såklart.

Permalänk
Medlem

Jag hade också valt att uppgradera TVn till en OLED före att köpa en PS5. Eller om man har möjlighet, köp båda.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4