Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

i en kort stund fanns Playstation VR2 med Horizon för 299 euro på tyska Amazon, men den tog slut sjukt snabbt, hade kostat 307 euro med frakt till Sverige.

länk om den kommer tillbaka

https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B0C341HKPV/ref=ox_sc_sa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Vi har en sådan här tv (från 2020): https://www.lg.com/se/tv-soundbars/uhd/55un81006lb/

Är Pro meningslöst utan ny tv kan vi lika gärna satsa på Slim. Vi har HDMI 2.0, inte 120 Hz etc.

Men hur är ljudnivån på Slim kontra Pro? Bantade heatsinks borde innebär fläktar på högre varv. Vad säger ni?

Jag hade, som dom flesta andra hellre köpt en slim och ny tv. En OLED och 120hz med VRR kommer definitivt göra betydligt större skillnad för dig än en Pro, inget tvivel alls.

Tex ps5 base har ~50 fps på ett spel, lite sämre upplösning än en ps5 pro som har högre och mer stabila 60fps.
VRR kommer ta hand om dina drops så du kommer inte märka skillanden i fps alls och sitter du 2-3m från tvn kommer du inte märka någon skillnad när du väl spelar i bildkvalitet. Dom droppsen du kommer få på pron kommer märkas betydligt mer.
Och kommer du få en fantastisk bild med fantastiska färger och svärta med en OLED och det kommer sticka ut mer än pron.
För att inte glömma dom spelen som stödjer 40fps som du kommer åt med 120fps läget där du kommer få bild som med pron och kommer nästan kännas som 60fps.

Men som nån sa. Why not both? ^ ^

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

PS5+bra OLED-TV>PS5 pro och "skräp-TV", alla dagar i veckan!

Permalänk
Medlem

🛠️ A new update for Alan Wake 2 has been released. It includes (fingers crossed) fixes for the missing Pat Maine radio shows, and more fixes, improvements and additions.

As always, update notes are here: https://alanwake.com/story/alan-wake-2-update-notes/

Please allow additional time for the update to propagate on all platforms.

The PlayStation 5 update (1.200.005) does not contain anything PlayStation 5 Pro specific, but we wanted to acknowledge that we are seeing your feedback. We are still researching a few things on the Pro when it comes to improved performance. We'll keep you posted. As PS5 Pro support was a work of many months, it will take the team longer than a few weeks for changes and improvements. Thank you for understanding!
https://x.com/alanwake/status/1861394569448894731

Permalänk
Medlem
Skrivet av Killer_AB:

30th Pro från Elgiganten är hämtat nu. Välembalerad yttre kartong, förseglad med playstation-tejp.
Kartongen är större än en flyttkartong.

Det har var alltså inge skämt.
Fick knappt in lådan i bilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Även
Resident Evil Director’s Cut
109 kr
https://store.playstation.com/sv-se/product/EP0102-PPSA07812_...

Permalänk
Skrivet av Bozzeta:

Det har var alltså inge skämt.
Fick knappt in lådan i bilen.

Skönt att du äntligen fått hem den

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk
Medlem

FC 25 till 50% (449,50 kr)

https://store.playstation.com/sv-se/product/EP0006-PPSA20050_...

NHL 25 till 50% (449,50 kr)

https://store.playstation.com/sv-se/product/UP0006-PPSA18744_...

Går att få för några tior billigare om man köper fysiskt.

Permalänk
Medlem

50% borde vara mycket mindre än 500kr, helt galna grundpriser nu för tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

50% borde vara mycket mindre än 500kr, helt galna grundpriser nu för tiden

Ja, det börjar bli saftigt vid 800-900 kr. Som tur är är det ganska ofta reor och man kan använda PS Stars-poängen.

Permalänk
Medlem

Därför jag köper begagnat. Helt otroligt vad pengar jag redan sparat.

Permalänk
Medlem

Riktigt nice att det går att strömma spel på Portal nu.
Vissa hotell har vissa portar stängda som behövs för att ansluta via Remote Play. Nu med strömma spel funkar det att spela även på dessa nätverk.
Scandic är en sådan hotellkedja där det inte går att köra Remote Play men jag startade precis upp The Plucky Squire och kan spela utan problem på ett Scandic. 👍

Permalänk
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Rätt skoj faktiskt.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Varit många i lager. Många ordrar som blev över, bland annat min. Vilket har varit kul att se på Tradera då folk inte lyckas scalpa som de hoppats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patchway:

Varit många i lager. Många ordrar som blev över, bland annat min. Vilket har varit kul att se på Tradera då folk inte lyckas scalpa som de hoppats.

Japp, men nu slut igen.
Även 100 dualsense sålde slut sedan igår.
Om Sony kan sälja grå färg för en tusenlapp extra så kommer de fortsätta tillverka dem ett tag till.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag fick min Ps Portal idag. DF hade ju halvt sågat senare uppdateringen nu i dagarna, "det är fortfarande delay" typ. De menade nästan att det var ospelbart. Efter att ha testat den i någon timma kan jag absolut inte hålla med.

På mitt lokala nätverk på 250 mbit/s upplever jag knappt någon delay alls. Är det jag som är blind? Det är jag som kanske saknar förmåga att uppleva delay i spel. Funkar det lika bra utanför hemmet är det perfekt.

Har dock bara testat i God of War 2018 och Tunic.

Permalänk
Medlem

Rolig läsning

Permalänk
Medlem

PSVR2 PC adaptern sänkt några procent till på Amazon, nu en hundralapp billigare än övriga ÅF:

https://www.amazon.se/PlayStation-711719582915-PlayStation%C2...

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Jag fick min Ps Portal idag. DF hade ju halvt sågat senare uppdateringen nu i dagarna, "det är fortfarande delay" typ. De menade nästan att det var ospelbart. Efter att ha testat den i någon timma kan jag absolut inte hålla med.

På mitt lokala nätverk på 250 mbit/s upplever jag knappt någon delay alls. Är det jag som är blind? Det är jag som kanske saknar förmåga att uppleva delay i spel. Funkar det lika bra utanför hemmet är det perfekt.

Har dock bara testat i God of War 2018 och Tunic.

Så länge man har ett bra och stabilt nätverk. Det behöver inte vara supersnabbt, 50 Mbit räcker bra. Man måste vara professionell E-sportspelare för att märka av delay på ett negativt sätt. Det är en annan femma om man har ett svajigt nätverk såklart.

Jag har inga problem med snabba spel som Doom Eternal eller NHL 25 med min Portal och jag kör wifi på både Portal och PS5 Pro'n. Jag har även testat GTA5 på Portal via molnströmmning. Det fungerar klockrent utan någon märkbar delay.

Digital Foundry är kända för sin aversion mot game/cloud streaming. Jag minns när de skulle testa Stadia back in the day. De letade aktivt upp det sämsta bensinmacks-wifi de kunde hitta när de skulle testa Stadia. Självklart vart det en massa problem för dem då. När man tänker efter så är cloud streaming ett hot mot DF's affärsidé.

Permalänk
Medlem
Skrivet av V5er:

Så länge man har ett bra och stabilt nätverk. Det behöver inte vara supersnabbt, 50 Mbit räcker bra. Man måste vara professionell E-sportspelare för att märka av delay på ett negativt sätt. Det är en annan femma om man har ett svajigt nätverk såklart.

Jag har inga problem med snabba spel som Doom Eternal eller NHL 25 med min Portal och jag kör wifi på både Portal och PS5 Pro'n. Jag har även testat GTA5 på Portal via molnströmmning. Det fungerar klockrent utan någon märkbar delay.

Digital Foundry är kända för sin aversion mot game/cloud streaming. Jag minns när de skulle testa Stadia back in the day. De letade aktivt upp det sämsta bensinmacks-wifi de kunde hitta när de skulle testa Stadia. Självklart vart det en massa problem för dem då. När man tänker efter så är cloud streaming ett hot mot DF's affärsidé.

Du måste väl känna av delay i spel? Oavsett om det är streaming via portal eller latency mot server/input delay?
Sen om man bryr sig eller inte är en annan sak. Vet att när jag körde på min första dator så var man tvungen att räkna ut delay när man tryckte då grafiken fick spelet att lagga till 😁 och då missade man skotten (medal of honor runt 2002 multiplayer)

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Du måste väl känna av delay i spel? Oavsett om det är streaming via portal eller latency mot server/input delay?
Sen om man bryr sig eller inte är en annan sak. Vet att när jag körde på min första dator så var man tvungen att räkna ut delay när man tryckte då grafiken fick spelet att lagga till 😁 och då missade man skotten (medal of honor runt 2002 multiplayer)

Jag gör inte det på mitt nätverk. Det känns precis som när jag spelar direkt på PS5'an. Det är alldeles säkert mer input delay om man skulle mäta med en höghastighetskamera men jag märker inte av det när jag spelar. Jag har Bahnhof 1000/1000. Jag vinner lätt tekningar i NHL fastän jag spelar på portal. Det skulle jag inte göra om det var märkbar delay.

Permalänk
Medlem

Spelar man ett 60fps spel med Portal får man i bästa fall input lag som motsvarar att spela 30fps på en vettig display.

Permalänk
Medlem
Skrivet av V5er:

Jag gör inte det på mitt nätverk. Det känns precis som när jag spelar direkt på PS5'an. Det är alldeles säkert mer input delay om man skulle mäta med en höghastighetskamera men jag märker inte av det när jag spelar. Jag har Bahnhof 1000/1000. Jag vinner lätt tekningar i NHL fastän jag spelar på portal. Det skulle jag inte göra om det var märkbar delay.

Spelar du online eller mot AI?

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Spelar man ett 60fps spel med Portal får man i bästa fall input lag som motsvarar att spela 30fps på en vettig display.

Är det bra eller dåligt? Jag upplever ingen delay alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Spelar du online eller mot AI?

Både och.