Permalänk

Fick ett mail från Elgiganten om att Black Friday börjar kl 20:00, blir det fler erbjudanden?

Permalänk

Hade inet några bra på 32" qd-oleds? nu idag max 1 per..

Visa signatur

Fractal Design Torrent | GeForce RTX 3080 TI |AMD Ryzen 9 5900X | 1TB 980 PRO, 1TB 860 EVO, 2TB 970 EVO PLUS, 2TB Firecuda 510 | 32GB RAM | Alienware AW3423DW QD-OLED + Asus 27" Rog Swift PG278Q | dbx286s + GoXLR | Shure SM7B + Yellowtec M!ka onair | Beyerdynamic DT 770 PRO 250 ohm | Logitech G903 Wireless + Logitech G Powerplay | Logitech g915 wireless keyboard | Sony A7III + Tamron AF 28-75/2,8

Permalänk
Medlem
Skrivet av MortalDisease:

Hade inet några bra på 32" qd-oleds? nu idag max 1 per..

Asusskärmen för 12,990 eller nåt i den stilen. 1,5k off BF-priset.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Nu hoppas jag att det kommer en skärm som har allt jag eftersöker eller har en så sjukt bra deal att jag kan kompromissa bort exempelvis USB C.

Lär få titta vidare imorgon och helgen. Läggdags nu. Hoppas ni betalat era räkningar först.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

Nu har jag precis beställt 17 artiklar från amazon... mestadels förbrukningsvaror, t.ex. var skäggoljan jag använder 70kr billigare på amazon än på nordicfeel som brukar vara billigast.
Sen blev det en ny eltandborste samt massa borsthuvuden.
tidigare i veckan beställde jag en Fiio K7 från amazon.

Imorgon köper jag en Fosi ZA3 oavsett om den hamnar på rea eller inte... sen blir det en tur till apotea.se för att fylla på med förbrukningsvaror och efter det en tur till vetzoo.se för att bunkra upp med saker till hunden,.

Mina skäggprodukter var ett riktigt kap sett till procenten.. men nej, annars gör jag väl inga kap som att hitta ett rtx4090 för 5k... men genom att bunkra förbrukningsvarar på BF så spar man ändå rätt så mycket pengar,

edit: just ja, jag fick ett presentkort från southsidebbq.se när jag fyllde år, det ska jag passa på att shoppa imorgon, är väl lika bra att bunkra upp med kol samt kanske finna nåt fint från Lodge

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk

Himla tråkigt att CDON förändrats så mycket sedan de gick all-in med dropshipping. Får inte alls samma känsla som vanligt på deras BF, och bortblåsta är de klassiska dealsen på film (10st för 1000 kr osv).

Permalänk
Medlem

Varför känns det som om Black Friday är över innan det ens hunnit bli Black Friday? Så som det ser ut just nu så började det för 1-2 veckor sedan, och varorna förblir densamma nu imorgon (riktiga dagen för Black friday), när det egentligen skall vara imorgon som de pressar ner priserna riktigt hårt?

Skulle det visa sig vara så här, så är det väl ändå riktigt pinsamt.

Permalänk
Medlem

Så trist att butikerna sätter samma pris på produkterna. Ökar bara känslan av att allt är riggat.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MojoGurra:

Himla tråkigt att CDON förändrats så mycket sedan de gick all-in med dropshipping. Får inte alls samma känsla som vanligt på deras BF, och bortblåsta är de klassiska dealsen på film (10st för 1000 kr osv).

Ja det känns rätt sjukt hur det kunde gå så åt fanders. På sina glansdagar var de för mig mycket mer betydande än någon annan butik lyckats nå, inkl. Amazon osv.
Första två varven med CDON+ kändes guld värt, särskilt första köret när de satsade mer på datorkomponenter och man fick 20% rabatt på allt rakt av...

Nu är de nog för mig fasen mindre intressanta än Fyndiq.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av Daemon:

Ja det känns rätt sjukt hur det kunde gå så åt fanders. På sina glansdagar var de för mig mycket mer betydande än någon annan butik lyckats nå, inkl. Amazon osv.
Första två varven med CDON+ kändes guld värt, särskilt första köret när de satsade mer på datorkomponenter och man fick 20% rabatt på allt rakt av...

Nu är de nog för mig fasen mindre intressanta än Fyndiq.

Ja, och köpte de inte upp Discshop för att slippa den konkurrensen på film med?

Man vet knappt var man ska vända sig numera för att köpa film. Ginza finns ju men deras butik känns inte så stor att den kan pressa priser rejält, och nästan alla andra är små nischade start-ups.

Är det nu man ska behöva börja med Amazon?

Permalänk
Medlem

Ngn som sett ngt bra pris på GPU? Försöker hitta antingen 7900 xt 7900 xtx eller 4070 ti 4080 super. Kollat Inet, Webhallen, Komplett. Än så länge en besvikelse i år igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MojoGurra:

Skrivet av MojoGurra:

Ja, och köpte de inte upp Discshop för att slippa den konkurrensen på film med?

Man vet knappt var man ska vända sig numera för att köpa film. Ginza finns ju men deras butik känns inte så stor att den kan pressa priser rejält, och nästan alla andra är små nischade start-ups.

Är det nu man ska behöva börja med Amazon?

Ja, det är helt fantastiskt vad dåliga CDON har blivit, framför allt på film. Dom har "hela" 25 blu-ray titlar med i sin BF rea och i stort sett alla har uruselt pris. Men jag antar att det gäller det mesta. Gillar verkligen inte hela idén med att dom ska vara en marknadsplats heller, sälj själva eller inte alls tycker jag. Sen har ju hemsidan blivit gradvis sämre och sämre dessutom. Den är ju näst intill omöjlig att använda nu, plus mycket sämre filter när man söker. Kändes lite som att dom ville bli som Amazon när dom började införa förändringarna, men dom lyckades på nåt sätt överträffa Amazon i att ha en dåligt utformad hemsida.

Ja, jag trodde först att dom skulle ta över Discshops verksamhet när dom köptes upp, men det verkar som att dom bara ville bli av med en konkurrent. Saknar verkligen Discshop som alternativ.

Tyvärr så är priserna riktigt dåliga när det gäller film på Amazon, så dom är sällan ett godtagbart alternativ. Kvarnvideo kan ibland ha okej priser, men mycket är dyrt. Så det verkar som att Ginza är dom enda i Sverige just nu som har ett hyfsat utbud till någorlunda bra priser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Varför känns det som om Black Friday är över innan det ens hunnit bli Black Friday? Så som det ser ut just nu så började det för 1-2 veckor sedan, och varorna förblir densamma nu imorgon (riktiga dagen för Black friday), när det egentligen skall vara imorgon som de pressar ner priserna riktigt hårt?

Skulle det visa sig vara så här, så är det väl ändå riktigt pinsamt.

Visst är det en klyscha men helt klart var det bättre förr!!!

Black Friday när det var som bäst var det bara på en dag och det var bara ett fåtal företag som reade ut varor. Nuförtiden är det mest likt en vanlig rea och varenda företag vill vara med på tåget. Trist som sagt!!!

Permalänk

Någon som har sett ett dunder pris på en 1440p dataskärm? Behöver uppgradera min 1080p med 144hz!
Inte allt för dyr då jag tänker lägga maximalt 2-3 tusen kroner för den

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av bravebomb:

Någon som har sett ett dunder pris på en 1440p dataskärm? Behöver uppgradera min 1080p med 144hz!
Inte allt för dyr då jag tänker lägga maximalt 2-3 tusen kroner för den

Tror det varit flera tips på sådana i dagens fynd i den klassen, men är dunderpris prioritet så se

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som är tokig, eller saknas det helt och hållet deals på 4070ti Super?

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Är det bara jag som är tokig, eller saknas det helt och hållet deals på 4070ti Super?

https://www.elgiganten.se/product/gaming/datorkomponenter/gra...

Denna var ju ute tidigare idag iallafall, men kanske rök fort...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

De som har varit (inet) har varit på MSI och Gigabyte och kostat 8990 om inte minnet sviker mig. Avvakta sweclockers och andra julkalendrar är mitt tips.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mandunko:

https://www.elgiganten.se/product/gaming/datorkomponenter/gra...

Denna var ju ute tidigare idag iallafall, men kanske rök fort...

Finns ju rätt gott om 4070ti super-kort för runt 10k, så 9500 SEK (5%) känns mindre upphetsande. Men det är väl kanske naivt att förvänta sig mycket mer.

Skrivet av Näbbdjuret:

De som har varit (inet) har varit på MSI och Gigabyte och kostat 8990 om inte minnet sviker mig. Avvakta sweclockers och andra julkalendrar är mitt tips.

Måste ha missat dem!

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Knep mig ett playstation på inets stream igår, supernöjd 4300.

Visa signatur

ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | 2 TB Kingston Fury M.2 NVMe SSD | 32 GB Kingston DDR5 | Rysen 7 7800x3D | ASUS GeForce RTX 4070 12 GB | Fractal Design North

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dakkie:

Knep mig ett playstation på inets stream igår, supernöjd 4300.

Digital eller vanlig? själv slösade man sin tid på webbhallens värdelösa stream

Permalänk
Medlem

Playstation 5 disc slim

Tror ni att denna kommer sänkas något ytterligare? Har hållit ut hela året för black friday men den har knappt sänkts någonting för att det ska vara värt att klippa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ivpro09:

Tror ni att denna kommer sänkas något ytterligare? Har hållit ut hela året för black friday men den har knappt sänkts någonting för att det ska vara värt att klippa.

Inväntar också denna. Det billigaste var Amazon dag 1 som gick ner till 5K. Har en vän som fyndade då och är avis Är väl idag om någon gång, annars är det Sonys kampanj som gäller = 6K för Standard Slim.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ivpro09:

Den gick ju att köpa igår hos inet för typ 4k.

Permalänk
Skrivet av Specias:

Den gick ju att köpa igår hos inet för typ 4k.

Rätta mig om jag har fel men det var väl digital dvs den utan skivläsare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fortitude:

Rätta mig om jag har fel men det var väl digital dvs den utan skivläsare?

Ja det stämmer, det var även det två personer här frågade specifikt efter.

Permalänk
Medlem

nu är jag uppe i 38 beställda artiklar... inte klar än

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Julklappar har inhandlats traditionsenligt,
men blev lite till mig själv:

• Arlo Ultra 2XL kit m. två kameror och hub

• Arlo Solar Charger

• Cyberpunk 2077 PS5

• Oral-B Floss Action borsthuvuden och TePe Mellanrumsborstar

• Panasonic Eneloop Pro AA/AAA har jag fyllt på lite för tredje året i rad nu.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ivpro09:

Digital eller vanlig? själv slösade man sin tid på webbhallens värdelösa stream

Digital. Hade ps4 förr och höll mig nästan uteslutande till digitala titlar, smidigare för mig.

Visa signatur

ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | 2 TB Kingston Fury M.2 NVMe SSD | 32 GB Kingston DDR5 | Rysen 7 7800x3D | ASUS GeForce RTX 4070 12 GB | Fractal Design North

Permalänk
Skrivet av Specias:

Ja det stämmer, det var även det två personer här frågade specifikt efter.

Personen du citerade frågade efter disc.