Torsdag 21:00 – Specialstream med extra-extra drops från Webhallen

Permalänk
Medlem

Efter att ha väntat 15-20 minuter i kö så kom jag äntligen fram till detta:

502 Bad Gateway
nginx/1.20.1

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem

Det här var antiklimax, majoriteten som kollar och vill köpa komponenter är frustrerade för att websidan inte pallar.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av martinot:

Efter att ha väntat 15-20 minuter i kö så kom jag äntligen fram till detta:

502 Bad Gateway
nginx/1.20.1

Den verkar svara igen nu.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Tråkigt när det är sånt gnäll i chatten istället för att uppskatta att de försöker göra något speciellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wly:

Kan säga att det här var lagom slöseri med tid. Man kan inte ens deltaga i dropsen på grund av kö. Och så sedan har de väldigt lågt antal koder som de vill ge ut, 20 stycken per produkt?

Inet hade över 50st på 4060ti och var det ett 4070, lika många?

Yehh. Inet har överlag varit dunderbra på drops och streams. Alltid varit smidigt att åtminstone få en chans till att köpa det man vill ha, även om man inte får tänka mer än typ 15 sekunder om ens det (minns när 5800x3d för 2999kr försvann på typ 5 sekunder och det var 50 st).

Om man ska vara kritisk så önskar jag gärna att de kör separata dropsfönster så att inte alla hamnade på en o samma som idag @inet men annars dunder.

Tacksam till @Webhallen med då jag lyckades kamma hem första droppet på 2TB nvme:-) Dock förvånad att jag lyckades kamma den då jag skrev in för hand o var långsam.

Visa signatur

MB: Gigabyte B650 Aorus Elite V2 | CPU: Ryzen 5, 7600X
GPU: AMD Asus TUF 7800 XT | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: Teamgroup T-Create - 6000mhz 38-38-38-78

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Timmy Fox:

Helt sämst, funkar ju inte allt....

Webhallen får kolla på Inet för hur man lyckas med en sån här kampanj. Hemsidan buggar, rabatten funkar inte, sidan havererar helt och hållet...<Uppladdad bildlänk>

Hade samma problem la ned och kollar på inets stream istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Tråkigt när det är sånt gnäll i chatten istället för att uppskatta att de försöker göra något speciellt.

Det är ett perspektiv. Men tid är också värdefullt.
Jag hoppas att de tar med sig förbättringarna till nästa gång, nu är det 1800 tittare i streamen och sidan är ändå på knäna.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Webhallens Black Friday-drop var ett skämt. Kanske upp till 5000 pers som kämpade för 3500 platser på en server som knappt höll ihop. De få som tog sig in fick slåss om typ 20 produkter medans sidan kraschade och köerna hoppade fram och tillbaka. Chatten var ett kaos av rabattkoder och frustration. Total slöseri med tid och man blir inte sugen på att återvända.

Inet däremot levererade. Inga serverproblem, gott om varor och en smidig upplevelse. Skillnaden var som natt och dag – Webhallen blev Black Friday’s stora drop-besvikelse, medan Inet visade hur det ska göras.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av wly:

Kan säga att det här var lagom slöseri med tid. Man kan inte ens deltaga i dropsen på grund av kö. Och så sedan har de väldigt lågt antal koder som de vill ge ut, 20 stycken per produkt?

Inet hade över 50st på 4060ti och var det ett 4070, lika många?

Skrivet av draanexle:

Yehh. Inet har överlag varit dunderbra på drops och streams. Alltid varit smidigt att åtminstone få en chans till att köpa det man vill ha, även om man inte får tänka mer än typ 15 sekunder om ens det (minns när 5800x3d för 2999kr försvann på typ 5 sekunder och det var 50 st).

Om man ska vara kritisk så önskar jag gärna att de kör separata dropsfönster så att inte alla hamnade på en o samma som idag @inet men annars dunder.

Tacksam till @Webhallen med då jag lyckades kamma hem första droppet på 2TB nvme:-) Dock förvånad att jag lyckades kamma den då jag skrev in för hand o var långsam.

Det här var givetvis ingen succé, men när det kommer till just slöseri med tid vet jag inte om 7 timmars dravel för ett släpp med ett fåtal komponenter riktigt är ledstjärnan där heller..

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Ja men det känns som slöseri av tid, både för webhallen och alla tittare. Webhallen har säkert lagt en hel del pengar på det här också men jag känner inte att det kan skapat någon bra PR?

Permalänk
Medlem

Nu ger de upp. Lite pinsamt faktiskt.

Permalänk
Medlem

MKt bra val att dom avslutar för ikväll!

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Skrivet av Dhanjel:

Vad menar du med nägot speciellt? De streama väl förra året också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Asså, 100% positivt att de försöker men att deras system inte kan hänga med och konstant buggar ur och totalkraschar leder ju garanterat till att folk blir irriterande och känner att deras tid blivit bortslösad.

Permalänk
Medlem

Bortom katastrof, inget fungerar. Blev utloggad, tillagda varor låg inte i "kassan", rabattkoderna fungerar inte..

Utan tvekan den sämst skötta "dropsen" hittills, och jag har varit med typ sen Internet startade.
Inets sändning hade 8000 personer online samtidigt och det fungerade hur bra som helst.

Det enormt mycket större webhallen/komplett/netonnet hade runt 2000 som mest men inget fungerade. Katastrofalt dåligt skött. Hur kan serverkapaciteten vara så dålig för en sån megafirma?

edit: glömde nästan. Volymen var typ 10%.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att man inte hann med på Star Wars legot :/

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Daemon:

Det här var givetvis ingen succé, men när det kommer till just slöseri med tid vet jag inte om 7 timmars dravel för ett släpp med ett fåtal komponenter riktigt är ledstjärnan där heller..

Inets "dravel" är mer intressant, stämningen mycket bättre och deras drops fungerade. Det enda jag kan klaga på är att de inte följde sitt drop schema och droppade 5 och 6 efter 21. Istället för 21.45 och 22.45.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Om något så får man väl ändå jämföra Inets tisdagsstream med Webbhallens torsdagsstream, och där så släpptes en länk ca 30 min efter starttid och man kunde köpa allt på en o samma gång, och om det såldes över en gräns så vare inga problem.

Dagens inet stream är också lite galet lång ja, men det har funkat fint iaf samt ett någorlunda schema. Sen så är dagens inet stream inte sweclockers exclusive.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Det är ett perspektiv. Men tid är också värdefullt.

Om nu tiden är så värdefull så kanske man ska spendera den på ett bättre sätt än i en spekulativ stream?

Skrivet av TiredMike:

Vad menar du med nägot speciellt? De streama väl förra året också?

Ja att det är en gång om året är väl speciellt?
Jag fyller år varje år och det tycker åtminstone jag är lite speciellt

Permalänk
Medlem

Hahah. Webhallen sammanfattade sin stream bra nu. "Cringe".

Håller helt med.

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk

Lite som Erik och Mackans skämtprogram "Fritera det där som du har där" så verkar alla bara skrika efter drops och inte höra massa historier.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 6700 | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Vad var priset på den efter koden?

Visa signatur

"När jag inte har pengar, då kan jag inte dricka sockerdricka, och när jag har pengar, då får jag inte dricka sockerdricka, när i hundan ska jag då dricka sockerdricka?"

Permalänk

Inte jätte kul, de sa precis att de cancellar sina planerade drops för ikv och kör dem ngn annan gång, efter man stannat uppe och de hypeat att de kommer en last av massa drops samtidigt pga att de dröjde. Svin taggad på 990 Pro SSD'n men gick på under minuten, ca 30-45sec från att klicka länk/söka , skriva in kod och genomföra köp.

Skit händer men lär finnas en miljard bättre sätt att göra saker på. Har inget emot om priset var högre än vad det var med 50-100st enheter ist för 10-20st.

Permalänk
Medlem

Trist när inetchattbeteendet flyttar över.
Det spammas hej vilt, gnälls och gråts.
Är tiden man själv väljer att lägga på sånt här så dyrbar att det skall kastas skit när något inte går som man önskar?

Nåja, det var ett tappert försök iallafall.
Vore spännande att få reda på vad de kvarvarande släppen hade varit, om man gick miste om något eller inte.

Goafton!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av wly:

Inets "dravel" är mer intressant, stämningen mycket bättre[..]

Tja, smaken är verkligen som baken antar jag.

Edit: Ett mer officiellt besked och detaljer följer säkert, men för dem som inte tittade så återkommer Webhallen med någon alternativ lösning för de sista dropsen.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Webbis körde på så länge det gick, dom kan ju inte ligga nere dagen före black friday, det kostar multum för dom. Förstår att dom avslutade. Det var ett gott försök, säkert mycket lärdomar, återkom nästa gång med lite mer kapacitet.

Visa signatur

- 5090

Permalänk
Medlem

Fullständig katastrof, sanslöst slöseri med tid! Tyckte synd om oss tittare men även om stackarna satt i sändning och skämdes, man såg hur besvärade de var.
Detta i kombination med soppan kring att öppnade/begagnade prylar skickas som nya gör ju inte att Webhallen blir förstaalternativet i fortsättningen.

Visa signatur

//Hokvinge

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av wly:

Inets "dravel" är mer intressant, stämningen mycket bättre och deras drops fungerade. Det enda jag kan klaga på är att de inte följde sitt drop schema och droppade 5 och 6 efter 21. Istället för 21.45 och 22.45.

Intressant är väl ändå ett väldigt generöst adjektiv i sammanhanget.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

Hade önskat att sidan funka som den skulle. Mycket bra drops och trevlig stream! Bara hoppas på att man kan landa någon av de sista droppen 🙏😇

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddan_3:

Vad var priset på den efter koden?

990kr för https://www.webhallen.com/se/product/355430-Samsung-990-Pro-s...

Tror jag lyckades få ett köp på den då personen som länka i chatten råkade ha länk+kod i samma så URL blev fel, medans jag halvslött sökte upp + skrev koden för hand.

Typeracer ger en drops för en gångs skull!

De andra drops som kom var:

asus 360 aio för 1999kr - https://www.webhallen.com/se/product/361497-ASUS-ROG-RYUJIN-I...

Någon starwars falcon (någon posta bild ovanför) för typ 400kr

en msi ventus 4070 super för ca 5990kr - Jag försökte ett köp på den men koden sluta fungera galet fort, så antingen jag som hade problem, eller folk som bara var brutalt mkt snabbare.

+2 till dunderbra drops som de ej ville avslöja som ej kunde göras idag. Lät lite som att det kanske var några 9800x3d eller 7800x3d, men vet man aldrig.

Överlag föredrar jag inets drops då man skickas till en unik sida och kan bara klicka köp på det man vill ha. Känns riktigt rörigt att hålla på med koder.

Om man förbiser allt krångel och strul, så var det iallafall bättre drops denna gång än förra året imo där det endast var 7800x3d som var intressant imo, resten var random plock som spel och lego o headset.

Visa signatur