Redaktionens bästa Black friday-tips!

Permalänk
Melding Plague

Redaktionens bästa Black friday-tips!

Årets stora shoppingdag är här och vi listar våra favoriter under rean.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Finns inga genvägar till det fuktigaste ljudet

Visa signatur

I am a prototype for a much larger system

Permalänk
Medlem

Känns ingen skillnad på den svarta fredagen, eller svarta veckan eller svarta månaden… 20% på allt* känns det som

*halvgamla och svårsålda saker, det mesta är ordinarie pris eller höjt innan rean för att skryta med procentsatsen

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Känns ingen skillnad på den svarta fredagen, eller svarta veckan eller svarta månaden… 20% på allt* känns det som

*halvgamla och svårsålda saker, det mesta är ordinarie pris eller höjt innan rean för att skryta med procentsatsen

Helge för fan tänk på pocenten 🙄

Visa signatur

Fractal Design Define S, ASUS Z97-A, Intel i7 4790K, Clock 4.6 Ghz 1.24v, Cooler Master Hyper 212 EVO, Corsair 16GB DDR3 CL10 1600Mhz vengeance, 1xPlextor PX 128M3P, 1xSamsung 850 EVO 500GB, Aorus GTX 1080 Ti Xtreme, Corsair AX1200, blu-ray Asus SBC-06D2X-U.

Permalänk
Medlem

Black Friday som koncept har blivit helt söndertrasat.
Varar längre och längre för varje år som går, samtidigt som erbjudanden och priser blir sämre och sämre, med färre och färre kap.

För 10 år sedan såg jag genuint fram emot BF, va rätt kul och spana och leta efter kap.
Idag är min genuina reaktion "Jaha, är det BF idag? ...där ser man. Anyway... *insert Jeremy Clarkson-meme*."

Det är som vilken vecka som helst men med massa extra reklam överallt...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Som vanligt är det denna tiden på året man ska köpa ny TV om man behöver en. I övrigt har det mest varit mer av samma som hela oktober och november. Inga jätteklipp, men ska man ändå ha något så är det ju trevligt med 20%. Lycka till där ute, fynd*jägare!

*Ett fynd är något man inte behöver till ett pris man inte kan motstå...!

Permalänk
Medlem

När jag ska köpa en pryl, billig eller dyr så brukar det sluta med att jag sitter på prisjakt i en månad eller två och jämför vilken är bäst för mig. Kvalité, funktion, märke och sist pris. Så Black Friday eller Week eller Month osv är inte något som faller mig mycket till smaken. Julklappar bruka jag köpa runt sommaren efter lång tid research på nätet. Visst jag nappade på en Bambu Lab P1S under black week för 9998 istället för 12999. Så jag är nöjd, men det är inget som jag kommer köpa varje år.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem

Pixeltelefonen ser ut som en iphone, snygg mao. Synd bara att man måste stå ut med Android.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Skrivet av TaunyTiger:

Damn, 2% rabatt!?

Ska man skratta eller gråta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Nice! 100 kr i rabatt. Haha vilket skämt. Tack för schysst black friday pris #inet

Visa signatur

Desktop: ASUS ROG Maximus XII APEX Z490 | Intel i9-10850K 5.2Ghz | G.Skill 32Gb Trident Z Neo | MSI GeForce RTX 4080 Super 16Gb Suprim X | Phanteks 500A | Seasonic PX850W Platina | Fury Renegade 2TB | Samsung 980 Pro 1TB | NZXT Kraken Z73 | Monitor: Alienware AW2721D 27” IPS QHD 240Hz | Varmilo VA88M TKL | Ducky One 2 Mini MX Silent Red | HyperX Cloud II | SteelSeries Rival 600 | XBOX Series X | Console: XBOX One Elite Series 2 Controller | Mobile: Apple iPhone 15 Pro Max 256Gb Blå Titan | TV: LG 65” OLED65C35LA EVO 4K | Laptop: Acer Predator Helios 16” / 2560 x 1600 / Mini-LED / 250Hz / Intel i9-13900HX / DDR5 32Gb 5600Ghz / 2Tb / NVIDIA RTX 4080 12Gb |

Permalänk
Medlem

Vet inte vad jag ska tycka om BF och elektronik men något har dött för mig, utvecklingen går för fort och priserna rent generellt är bizarrt och tillslut så köpte jag skit jag inte behövde och värdet på min dator blev futtifierad när man ständigt önskar man hade något man inte har råd med, älskar utvecklingen men jag får ha dator efter mina behov punkt slut. Lägger undan 300:- i månaden till BF och 2000 och pandemi ändrade jag mina vanor helt och jag har alltid köpt mer eller mindre budget skor och adidas sneakers men 2000 köpte jag superkvalite ett par Saleva och ett par Aku och gud snacka om skor och den traditionen har jag behållt, i år blev det (fyra) par Timberland skor och jag är skitnöjd två vinter och två sommar par rent ordinarie pris ca 7200:- men onlinepris 6000:- blev 3600:- exakt på budgeten.. Så gött med riktiga skor

Permalänk

Samsung HW-Q995D: 9 990 kronor (-33%) Nice, tackar !!

Permalänk
Medlem

Lite missvisande bild på tipset om "Logitech G502 X Lightspeed" dock, den versionen som går att hittas för 899:- är den utan ens möjlighet till RGB. Tror den med RGB går att hitta för runt 1090:- och heter istället "Logitech G502 X Plus Wireless"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Det är som vilken vecka som helst men med massa extra reklam överallt...

Precis. Sanslöst mycket mailspam från alla möjliga jävla företag jag råkar ha haft en kundrelation till någon gång, och vissa är extra ohyfsade och sms-bombar dessutom.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av pallee:

*Ett fynd är något man inte behöver till ett pris man inte kan motstå...!

Vad pratar du om? Man är ju dum i huvudet om man köper nått man inte behöver.

På riktigt så verkar der här vara ett problem i samhället. Många som skuldsätter sig, inte minst unga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Det man ser fram emot numera är BF stream drops. De är redigt bra priser så länge man lyckas norpa dom..

Visa signatur

MB: Gigabyte B650 Aorus Elite V2 | CPU: Ryzen 5, 7600X
GPU: AMD Asus TUF 7800 XT | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: Teamgroup T-Create - 6000mhz 38-38-38-78

Permalänk
Medlem

Samtliga förslag var väldigt dyra, med eller utan rea 🙁

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mobo: Asus Prime X470 PRO Ram: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz PSU: Cooler Master 700 W GPU: XFX Radeon RX 5700 XT 8 GB SSD: Samsung EVO 850 500 GB SATA 2.5" HDD: Massa diskar Chassi: Fractal Design Define R3

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av medbor:

Yeh, det är lite tråkigt att det är så. Har blivit extra taggad på vissa deals, sen insåg jag att det handlat om föregående modell som verkligen inte håller måttet. Men förhoppningsvis finns det i alla fall några guldkorn att norpa under rean. Det är dock lite nål i höstack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Yeh, det är lite tråkigt att det är så. Har blivit extra taggad på vissa deals, sen insåg jag att det handlat om föregående modell som verkligen inte håller måttet. Men förhoppningsvis finns det i alla fall några guldkorn att norpa under rean. Det är dock lite nål i höstack.

Det känns väldigt uttänkt och medvetet bara. Redan förra året såg man tendenserna. De två år gamla TV-apparaterna såldes fortfarande på BF, så de dugliga priserna blev på dem, inte årets.

I somras hade ju LG en duglig rea, alldeles ’för tidigt’, jag tror faktiskt priserna var bättre då. Tricket är ju att komma undan med så lite rea som möjlig för att driva upp snittpriset? De har nog genomskådat konsumenterna som försöker planera sina köp till reaperioderna, det är helt enkelt för många som handlar ändå