Input på nybygge
Tjena folks,
Nu börjar det bli dags att bytta ut min tro kännare snart så tänkte höra vad ni tycker om detta bygge.
Kommer köpa allt förutom GPU nu eller inom snar framtid funderar dock på om man ska invänta black Friday/week, då det mer bara är ett villhöver begär för tillfället.
Burken kommer att användas till 50% spel & 50% produktivitet(programmering/utveckling) och det ända som planeras att byttas ut i framtiden är GPU. Kommer som sagt att använda mitt 3070 fram till 50-serien lanseras och mest troligt så blir det ett 5090FE då om man nu lyckas få tag på ett. Anledningen till att jag har ett 3070 idag är för att det var det ända jag fick tag på vid releasen utav 30-serien ville egentligen haft ett 3080. Har inte haft ork att bytta kort fast jag märker att det inte riktigt orkar med längre. Brukar bytta varannan gen så tänkte att jag får hålla mig tills dess.
Behöver väll egentligen inte nämna att det ska vara ett Intel/Nvidia bygge går att se på kundkorgen. Det är väll mest minnena som jag är lite osäker på om det finns bättre (lägre CL) men ändå så snabba som möjligt och på minst 48Gb.
Nätdelen bör med vara demissionerad för att klara av att driva ett 5090 då det är ett 1000W Titanium men här kan jag ha fel.
Edit: Helst utan RGB lullull
https://www.inet.se/kundvagn/visa/ecQwAQFORU4ZOmFBqIoeMQQ4pg8...