Telia/Telenor/Bahnhof-Black week abonnemang. Frågor om prismatchning osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heiwa:

Jag väljer alltid den leverantör som är billigast på den hastighet jag är ute efter. Spelar ingen roll om leverantören heter Telia eller Gunnars Cykelverkstad & Bredband. Denna gången blev det Bredband2 som under 12 mån och utan bindningstid tar 409 kr för 1 Gbit/s. Efter 12 mån går det över till ordinarie pris som är 455 kr.

https://i.ibb.co/2k3LjfF/bredband2.png

Det som kan spela roll är kundtjänst och hur bra peering de har men annars kör jag likadant. Billigast med publik ip vinner men gärna någon man känner till.

Permalänk
Skrivet av Heiwa:

Jag väljer alltid den leverantör som är billigast på den hastighet jag är ute efter. Spelar ingen roll om leverantören heter Telia eller Gunnars Cykelverkstad & Bredband. Denna gången blev det Bredband2 som under 12 mån och utan bindningstid tar 409 kr för 1 Gbit/s. Efter 12 mån går det över till ordinarie pris som är 455 kr.

https://i.ibb.co/2k3LjfF/bredband2.png

Det är skillnad mellan stadsnät och stadsnät. Mitt stadsnät erbjuder inget för det priset allra minst bredband2. Vad kostade 250mbit? Beställde själv B2 men inte till något fantastiskt bf pris. Nu oroar jag mig lite för att de kör CGNAT och tar betalt för publik ip-adress. Gör de det kommer jag uppdatera CGNAT tråden.

Permalänk
Medlem

Har bahnhof bäst integritetsskydd? Dvs säljer inte / ger bort sina kunders uppgifter till andra företag/myndighet. Det var ju något som telia eller tele2 gjorde för ett tag sen, vilket ledde till kravbrev från advokatfirma. om jag inte minns fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av comp50:

Har bahnhof bäst integritetsskydd? Dvs säljer inte / ger bort sina kunders uppgifter till andra företag/myndighet. Det var ju något som telia eller tele2 gjorde för ett tag sen, vilket ledde till kravbrev från advokatfirma. om jag inte minns fel.

Nja, de lämnar ut vad de måste enligt lag typ.
De har dock inte bråkat emot på samma sätt som Bahnhof har gjort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av N!klas:

Nja, de lämnar ut vad de måste enligt lag typ.
De har dock inte bråkat emot på samma sätt som Bahnhof har gjort.

Kan du förklara? Bahnhof bråkat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av comp50:

Kan du förklara? Bahnhof bråkat?

Det finns mycket på Google eller så kan någon annan säkert diskutera det.

Här är exempel
https://www.sweclockers.com/nyhet/33594-pts-bahnhof-maste-fol...
https://www.sweclockers.com/nyhet/33913-pts-hotar-bahnhof-med...
https://utpressningskollen.se/ (tror dock att denna info är ganska inaktuell nu)
https://bahnhof.se/2021/09/03/bahnhof-avslojar-i-ar-far-endas...

Bahnhof blir också tvingade till att lämna ut uppgifter. Det kanske tar lite längre tid bara men de belyser viktig problematik som många gånger behöver diskuteras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Vilket nät har du?

Zitius (Telia)

Permalänk
Medlem

Blev bredband 2 för min del, 499 i ett år för 1gbit utan uppsägningstid eller bindningstid är ändå helt okej Bättre än tidigare 500 för 299 sätt till mbit per krona

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av XHI:

Jag funderar på att ta 1000/1000 24månader med Telia för 349:- faktiskt. Sitter idag på 250/250 för 299 hos Telia också.

Skrivet av XHI:

Priserna som jag redovisade i tidigare inlägg visade sig tyvärr inte stämma, fel från Telia, så det blev 500/500 för 369:-.
Det blev många nej nej nej från 3 olika personer på abonnemangsavdelningen för att efter ett sista samtal med en Oliver - ett klockrent Ja, utan problem, utan krusiduller eller annat, snabbt och stabilt.

Sjukt att det ska vara så omständligt.

Kund hos Telia sedan 2021. iTux.

Skrivet av XHI:

Fick precis mail från Telia:

Hej!

Vi kontaktar er gällande en förändring av er bredbandstjänst.
Det är inget giltigt erbjudande ni fått då er uppkoppling är ett fiberavtal hos iTUX och vi måste då erbjuda giltiga erbjudande under detta fiberavtal.
Vänligen återkom på 90200 för ett korrekt erbjudande.

Med vänliga hälsningar,
Telia

Jag blir typ galen.

Skrivet av XHI:

Efter långa samtal med Telia så ligger läget såhär: Telia har kopplat in sig på mitt iTux och på något sätt "lurat" systemet att det är Telia Öppetfiber - vilket ger mig och alla andra hos telia "fel" pris. Även Bahnhof, Tele2, Telenor etc. har samma problem.

Enligt dom (Telia) har de aldrig kunnat ge rabatt som jag haft innan i två år genom itux utan bara genom deras egna öppna fiber. När jag pointrar detta får jag som svar: Jag ser, men det går inte... Det har aldrig gått. MEN! som de ser på mina senaste 24 månader som kund, 299:- för bredbandet har dragits, står de fast. Det går inte. Spännande.

Söker man på min adress genom tex: bredband2 får man upp TVÅ nät.

<Uppladdad bildlänk>

Jag har ringt till iTux som bekräftat att allt är OK hos dom och ser Telia som anslutet men inga andra problem. Bahnhof säger att; erbjudandet om Villafiber stämmer inte på din adress trots att det står det - då erbjudandet som vi ser och du ser på nätet endast gäller Telia öppenfiber - konverterat till vårt nät inkl mediaomvandlare. - Någonting är sjukt fel här och det är inte från oss.

Detta har jag kämpat med hela dagen och det är tvärstopp från Telia som anser sig inte ha gjort något fel alls... och detta med att jag fått ett pris som absolut inte går trotts förlängning förra året ser de som något tekniskt fel... då - det - inte - går. FAST vet ni... jag har betalat 299:- i två år.

SÅ... Jag står i en rävsax... jag måste fortsätta välja Telia 250/250 för 449:- i 12 månader eller... ingenting alls. TROTTS att jag har stadsnät från iTux.

Både Tele2 och Bahnhof skulle återkomma imorgon till mig med någon egen "fullösning" Då de var de ända som tyckte detta var sjukt konstigt och intressant. De ville helt enkelt se vad Telia har gjort.

Och juste... Min anslutning på Telia heter inte VILLA. utan VILLA__ I kid you not. Två understreck.

Skrivet av XHI:

Då var allt hos Telia uppsagt och kommer lämna mig ifred efter 6 december. Nu tänker jag aldrig välja dom igen, någonsin efter denna havererade hantering av mina ärende. Vi är alltså uppe i 18 ärenden där ingen kunde ge svar om någonting.

Det slutade med att jag tecknade Tele2 600/600 + stora tv paketet för 549:- i två år med inkoppling den 11 december, inkl. router för att koppla in deras 5G modem tills att allt är up'n running. Ingen mediaomvandlare behöver bytas utan de kommer porta om genom iTux och rensa ut Telias fula inkoppling de gjorde för 2 år sedan.

Deras sätt att koppla in sig på mitt stadsnät har lurat andra aktörers system att tro att det är Telia Öppetfiber - vilket det inte är.

Vet ni vad..? NU när allt är uppsagt från Telia och jag tecknat nytt avtal med Tele2 ringer Telia tillbaka till mig nu ikväll och ber om ursäkt över alla 18 ärenden. Självklart kan de erbjuda mig tjänsterna som jag bett om.

De har gjort ett "överlåtande" från mig till mig och bytt uppkopplingsnamnet från VILLA__ till VILLA (vilket jag inte bett om), gett andra aktörer tillgång till min fiber OCH erkänt fel från deras sida.

Dessutom... Nu när man söker på min adress på Telias hemsida står det inte längre: 100/100-250/250-1000/1000 utan 300/300-600/600-1000/1000.

Tack för att ni efter nästan en vecka erkänner er ha fel. Men som jag blev behandlad och egentligen kallad för dum så kan erkänna som jag skrev innan: Aldrig mer Telia.

Jo, juste... Innan detta samtal hotade de med att ge mig en fet faktura för "felaktigt pris" i två år. summa: 4300:-

Fy tusan.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 16GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
Server:
5600G - 16GB - 24TB - Plex

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av XHI:

Vet ni vad..? NU när allt är uppsagt från Telia och jag tecknat nytt avtal med Tele2 ringer Telia tillbaka till mig nu ikväll och ber om ursäkt över alla 18 ärenden. Självklart kan de erbjuda mig tjänsterna som jag bett om.

De har gjort ett "överlåtande" från mig till mig och bytt uppkopplingsnamnet från VILLA__ till VILLA (vilket jag inte bett om), gett andra aktörer tillgång till min fiber OCH erkänt fel från deras sida.

Dessutom... Nu när man söker på min adress på Telias hemsida står det inte längre: 100/100-250/250-1000/1000 utan 300/300-600/600-1000/1000.

Tack för att ni efter nästan en vecka erkänner er ha fel. Men som jag blev behandlad och egentligen kallad för dum så kan erkänna som jag skrev innan: Aldrig mer Telia.

Jo, juste... Innan detta samtal hotade de med att ge mig en fet faktura för "felaktigt pris" i två år. summa: 4300:-

Fy tusan.

Kundvård när den är som bäst. Lite högre nivå förväntar jag mig hos ett bolag i storlek med Telia. De är ju knappast nybörjare i branchen.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av OSkar000:

Kundvård när den är som bäst. Lite högre nivå förväntar jag mig hos ett bolag i storlek med Telia. De är ju knappast nybörjare i branchen.

Jag har aldrig varit med om något liknande. När väl Tele2 (Då Tele2 äger iTux) bekräftade att de hade en lösning och att det faktiskt stämde med att byta leverantör brast jag ut i tårar, den teknikern sa: Andas, djupa andetag. Det var så många känslor som släppte... Så mycket stress.

Det är inte Telia i sig som varit problemet, tjänsterna de erbjuder är vad jag upplevt alltid stabila och bra. Sällan problem med faktura eller annat. Det är när man inte blir tagen på allvar som företagen sätts på prov och jag antar att alla de 18 ärendena jag lagt är hanterat av mindre kunniga tyvärr. Jag har även försökt eskalera till övre i hierarkin utan framgång.

De som alltid ville hjälpa mig var Tele2 - där jag inte ens var kund hos ännu.. Den personen ville ju förstå VAD som hade hänt och varför deras system gav felaktig information, som om det var spännande och att den personen var lösningsorienterad.

Aja, på tisdag kommer all utrustning och jag ska koppla bort Telia tills att Tele2/iTux gjort omkopplingen från Telia. Puh..

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 16GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
Server:
5600G - 16GB - 24TB - Plex

Permalänk
Medlem

Lång telefonkö till Telias abonnemangsavdelning men inga problem väl där och fick teckna både bredband och mobilabonnemang till deras BW-erbjudanden eller bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Fy tusan.

Fi fan... Inte bara jag som haft en helveteshistoria med Telia när jag hade dem... Hade Telia med VDSL och flyttade lägenhet, ringde kundtjänst och sa direkt att dem måste skicka en tekniker på dagen för att "ringa" in ADSL/VDSL genom boxen på gatan till min lägenhet. Blir idiotförklarar och får svaret att dåvarande boende har Telenor VDSL och det är ju inga problem då...

När jag väl flyttat så funkar inget då grannen sagt upp allt sitt, får telias garanti med en 4G dongel och dem "lägger" ett till abonnemang på 4G istället för att se att det är för att täcka min dåvarande tjänst som är nere, får betala 1600kr månaden totalt istället för 639kr för VDSL, efter 5 veckor kommer ett företag dem hyr in och "ringer in" boxen och får tillbaka överkostanden för 4G dogeln.

När min hyresvärd fixade fiber genom stadsnätet sa jag direkt att jag ALDRIG kommer skaffa Telia igen tack vare detta strul som varit. Och extremt okunnigt/otrevligt bemötande... Verkar vara standard hos Telias support att dem drar arslet efter sig och inte kan ett skit. Tills någon högre upp får reda ut allt...

Visa signatur

Ryzen 7 9800X3D, Asrock B850M Pro rs wifi, 64GB ddr5,
Crucial T700 2TB, Win11, RM850, Radeon 6800 XT.

Permalänk
Medlem

Fick Telia 1000/1000 inkopplat idag. Gick från Telenor 500/500
Publik IP direkt, samma som Telenor
Något snabbare svarstider, kortare ping med 1-2 ms
Stabilt och bra , får 900/900 i test , går säker att få högre men för mig spelar det inte så stor roll.
Itux Göteborg ...

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk
Medlem

Någon mer som suttit i telefonkö till Telia idag för att omförhandla fiber?

Suttit i kö i över 2 timmar nu och fortfarande 53 samtal före, får hjärnsmälta

Har gått från att vilja omförhandla och behålla Telia till att säga upp och hoppa över till Bredband2 istället, detta är ju ett skämt till kundtjänst. Finns ingen mejladress heller i deras kontaktfält.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bamsebjörn:

Någon mer som suttit i telefonkö till Telia idag för att omförhandla fiber?

Suttit i kö i över 2 timmar nu och fortfarande 53 samtal före, får hjärnsmälta

Har gått från att vilja omförhandla och behålla Telia till att säga upp och hoppa över till Bredband2 istället, detta är ju ett skämt till kundtjänst. Finns ingen mejladress heller i deras kontaktfält.

Du kan gå in på Mitt Telia -> Inkorg och därifrån ställa frågor och/-eller avsluta tjänst. Har själv gjort så tidigare. Man kan ju skriva att om de ej kan förlänga till en viss månadspeng för befintlig kund så får de gå vidare med att säga upp.

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Du kan gå in på Mitt Telia -> Inkorg och därifrån ställa frågor och/-eller avsluta tjänst. Har själv gjort så tidigare. Man kan ju skriva att om de ej kan förlänga till en viss månadspeng för befintlig kund så får de gå vidare med att säga upp.

Vansinne att de inte har lagt till den informationen i kontaktrutan och att de inte heller har en uppringningsfunktion som typ ALLA andra företag har idag.

Tack!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyToni:

Fick Telia 1000/1000 inkopplat idag. Gick från Telenor 500/500
Publik IP direkt, samma som Telenor
Något snabbare svarstider, kortare ping med 1-2 ms
Stabilt och bra , får 900/900 i test , går säker att få högre men för mig spelar det inte så stor roll.
Itux Göteborg ...

Hej en fråga bara. Vad gör publikt ip?
Hör att många verkar efterfråga det hos sina leverantörer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gh0sTy^:

Hej en fråga bara. Vad gör publikt ip?
Hör att många verkar efterfråga det hos sina leverantörer

sök på CGNAT så får du mer info. Publik IP hjälper till att komma åt ens egen server utifrån direkt. I CGNAT så delar man IP med flera andra och man får en virtuell IP från bredbandsleverantören. Har man någon server eller andra enheter hemma som man vill komma åt utifrån så är det mycket enklare med publik IP.

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk
Avstängd

Är det Någon som lyckats få ett bättre pris hos Telenor på bredband än priserna på deras hemsida? I år är dom omöjliga att förhandla med trots Telias mycket bättre priser. *suck*

Permalänk
Medlem

Hur "dåligt" är Koax / FiberKoax egentligen? Varvat mellan det, och "äkta" fiber senaste åren. Senaste året har jag kört koax.

Tele2: 299 kr/mån i 12 mån, ingen bidningstid, 600/50. Startavgift: Gratis

Bredband2: 404 kr/mån, ingen bindningstid, 500/500. Startavgift: 250 kr

Har egentligen inget problem med att betala 400 kr/mån för Fiber, men lagom tråkigt om Bredband2 höjer priset, och man blir fast med det högre priset till nästa Black Friday.

Kikat på Bahnhof, Telia, Telenor, Ownit etc. men de har betydligt högre priser.

Edit: Fick bli Allente via bredbandsval 500/500 419kr/mån bundet i 12 månader. Tänker dock slå en pling till Tele2 imorgon. Kan de erbjuda senaste routern C4, uppkopplingsgaranti, samt 299 kr/mån så får jag fundera på att behålla dem.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Jag hoppade på Telia 250/250 för 319 kr i ITUX, ingen startavgift. Det var tydligen ingen startavgift idag (när jag pratade med kille på telefon). Däremot var det startavgift på webben. 🤷‍♂️

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Hedersmedlem

Det blev Telenor 300/300 för min del. 399kr i månaden.

Ingen startavgift men tydligen 49kr fakturaavgift på första fakturan... sånt retar mig!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av OSkar000:

Det blev Telenor 300/300 för min del. 399kr i månaden.

Ingen startavgift men tydligen 49kr fakturaavgift på första fakturan... sånt retar mig!

Ja, mycket störande.
Allente har 79 kronor i avgift så man får vara väldigt snabb på att beställa e-faktura eller autogiro.
De KAN ju skicka en faktura via mail (om de hade velat) men, orka.

Permalänk
Expertgissare

Om jag inte har helt fel så kan man registrera sig för e-faktura direkt när man blivit kund, och borde då slippa akturaavgiften

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av thepoodles:

Har inkoppling 1 dec enligt avtal med Telia.
Inget bredband inkopplat än så länge. Loggar jag in med mobilen på Telia så står det ”Pågående order” som status på bredbandet.

Är det seriöst inte automatiserat, så en människa måste trycka på en knapp kontorstid imorgon?
Eller är det nåt knas?

Automatiska inkopplingen gick inte. Den vart lagd i kö för manuell hantering. Men pga de stora flödet ordrar beräknas det ta en vecka innan de tar tag i min order.

Fick ta del av deras surfgaranti som förslag av trevlig kundtjänstmedarbetare. Hämtade ut simkort och mobil router i butik laddat med 300GB som jag skulle kunna använda tills fibern kommer igång.

Problemet verkar vara att surfgarantin är i form av ett nyskapat gratis abonnemang typ. Och eftersom min tidigare order är flaggad för manuell hantering så blir min andra order (surfgarantin) också det.

Så nu sitter jag med ett obrukbart fiberabbonemang och ett obrukbart mobilt bredband. Ingen i vanliga kundtjänsten kan slå på tjänsterna, utan bara den lilla överbelastade hemliga avdelningen inom Telia som kan göra nåt åt det.

Går bra nu 👍🏽

Permalänk
Medlem
Skrivet av thepoodles:

Automatiska inkopplingen gick inte. Den vart lagd i kö för manuell hantering. Men pga de stora flödet ordrar beräknas det ta en vecka innan de tar tag i min order.

Fick ta del av deras surfgaranti som förslag av trevlig kundtjänstmedarbetare. Hämtade ut simkort och mobil router i butik laddat med 300GB som jag skulle kunna använda tills fibern kommer igång.

Problemet verkar vara att surfgarantin är i form av ett nyskapat gratis abonnemang typ. Och eftersom min tidigare order är flaggad för manuell hantering så blir min andra order (surfgarantin) också det.

Så nu sitter jag med ett obrukbart fiberabbonemang och ett obrukbart mobilt bredband. Ingen i vanliga kundtjänsten kan slå på tjänsterna, utan bara den lilla överbelastade hemliga avdelningen inom Telia som kan göra nåt åt det.

Går bra nu 👍🏽

Har hamnat i exakt samma onda spiral som du...
Felia - årets företag?

*rollling eyes*

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Har hamnat i exakt samma onda spiral som du...
Felia - årets företag?

*rollling eyes*

Nu ska inte mitt kopplas in förrän den 18e december men jag börjar redan ångra mitt byte efter att man läst era två skräckhistorier 😕

Det var inte direkt ”smooth sailing” att ändra datumet från 25e till 18e, fy för att sitta med det oundvikliga strulet på juldagen.
En del ringande fram och tillbaka mellan ownit och Telia…

Visa signatur

360hz Oled, Fractal Torrent, 7800X3D, Nitro 7900XTX.
Ifi Zen Dac v2, Ifi Zen Can 3, Sennheisser 620S

Permalänk
Medlem
Skrivet av thepoodles:

Går bra nu 👍🏽

Hamnade i nästan samma situation för ett par år sedan, han jag fick tag på på black friday antog att man var tvungen att säga upp och koppla ur bredbandet för att få nykundsdealen - sedan var jag utan fast bredband resten av december typ.

Surf-garantin funkade däremot bra för oss då och hade inga problem då vi dessutom fick utöka den en gång, förstår inte riktigt vad som hindrar dom från att aktivera ett simkort...

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldScrub:

Nu ska inte mitt kopplas in förrän den 18e december men jag börjar redan ångra mitt byte efter att man läst era två skräckhistorier 😕

Det var inte direkt ”smooth sailing” att ändra datumet från 25e till 18e, fy för att sitta med det oundvikliga strulet på juldagen.
En del ringande fram och tillbaka mellan ownit och Telia…

Det "komiska" i sammanhanget är att jag byter ifrån Felia till Felia....
Hur i hela helv... kan det då gå fel kan man fråga sig??