Du betalar alltså 2-3000:- för att någon hobbyperson skall köpa komponenterna, bygga datorn och slänga på en Windowsnyckel. Du får ett års garanti. Skulle någon komponent strula får du hoppas personen vill hjälpa till med reklamation.
Du kan istället köpa datorn av en etablerad aktör som tar ~1000:- för arbetet och själv köpa en Windowslicens. Den aktören ansvarar då för reklamationer under din treåriga reklamationsrätt. Som bonus slipper du dessutom få din dator byggd lajv på tiktok.
Så eh, nej. Absolut inte.
fast firma Registreringsdatum 2021-04-29s å "hemmapulare" nej men vist han kör hemma i sin lägenhet. är inget fel i det och så är det ganska många som gör men du märker det inte när du tar in en hantverkare. har själv jobbat åt en med upp till åtta anställda, kontoret av ett av rummet hemma. om det nu är konstigt.
Han kör det mesta live, om han skulle börja strula då är han en av dom första som ryker så där är man ganska säker.
Sett honom på tiktok några gånger och kan konstatera att jag aldrig skulle ta hjälp av honom.
Det enda han tjatar om i sin live är att han är så oerhört bra på det han gör och alla andra som t.ex inet osv är helt värdelösa.
Han verkar även älska att vara dryg och gnälla på sina egna kunder.
Mao ingen jag skulle ge mina pengar till.
Nja håller inte riktigt med i den här kritiken, det är mer som att man får titta lite mer men så är det inte alla som förstår det här med ironi heller särskilt yngre i dag. Jag tycker han skämtar mycket och drar väldigt ut på som exempel det här med svart och vilt eller gråzon därimellan. Det är ju därför han pekar på baksidan av ett moderkort och säger att en löst hägnade kabel är total jävla katastrof.
i andra fall så lämnar en kund in så dammig dator att man fan undrar hur han överlever där hemma. men det kan ju vara så att någon tycker att han är så rolig att dom dumpat in allt damm hemma och en topps och en ostkant bara för att få höra vad han säger.
men kan hålla med att det kan bli väl tjatigt om man kollar för ofta.
Det är en bra dator, men CR data har nog 5k marginal på den.
Du behöver dock inte dator för 20-25k för att spela BF 2042 & COD BO6.
Du kan uppnå rekommenderad hårdvara för 10k.
Typ:
https://komponentkoll.se/bild/CNIFp.png
tyucker itne det är rättvist att jämföra nån sån enstånkare till firma mot en gigant som har prylar för nån mijard i lager.
Tänker mig att realistiskt måste dator byggas så det är ett färdigbyggt paket och os ska såklart vara med då.
Tycker den stora stökiga grejen är att kund köper en produkt med mellanhand, tappar reklamationsrätten och får kort garanti. Dyr frakt om något går sönder och ska returneras.
Sedan saknas ju info om företag på hemsidan, hur får man då ett momskvitto?
Det är väl bättre att kolla upp firman i stället för att bar fanticera och hitta på. Men kan hålla med om att petitessen orgnummer borde stå på hemsidan. men det är en sökning bort om man vill. https://www.allabolag.se/foretag/cr-dataservice/-/datorer-kri...
Hade personligen aldrig köpt någonting av honom.
Har vid flertal tillfällen ''lurat på'' kunder delar som inte behövts pga. bristfällig/felaktig felsökning. Orimligt dyr servicekostnad vid felsökning och allmänt ''oskön attityd''
Detta är rakt av lögn har kollat på honom mycket då jag står mellan jobb funderat på om jag vill börja med ungefär samma saker eller likande support/helpdesk7 hjälpa folk med lite enbklare nätinstallation men lite mer kanske någon inom nätverk, sysadmin så småningom. Så jag ahr kollat lite i rent utbildningssyfte.
deremot så har kunden kanske vis säger en tasig vattenpump och då"fått ta av det han råkat ha hemma. Självklart så har inet liksom tusen grejer att välja mellan. Den här har kanske en med lite tur. Alternativet för honom är att beställa, då ska kunden vänta på frakttid och det är det han har pusslat med bland annat... oftast så sitter ju kunden och ser servicen live.
om jag skulle starta eget så hanmar jag i samma sits, man kan inte ha allt på lager och jag hade också kör i mitt hem minst ett par månader innan det är dags att utöka och därmed så kan man utöka lagret något.
Jag skulle aldrig lita på en datorbyggare som marknadsför sig via Tiktok.
Bättre att gå till de mer välrenommerade återförsäljarna.
Det är samma med vilken firma som helst ! Ska ingen kunna starta eget och försörja sig menar du ? och du får nog ta och vakan hurru. tikktok är ju som det är med det finns några få som vill gott och gör nått bra och den här gubben är en av dom.
Gillar man inte tikktok kan man köra Youtube eller något annat ställe-
jag litar hundra gånger mer på en sån här gubbe än någon annan firma. jag kan tala om för dig att inet var det värsta som fanns en gång i tiden innan dom gjorde kk. köpte en dator där som brann upp, bokstavligt brann den så det for lågor ur den. långt senare på "nya" inet så köpte jag en ASUS laptop där pekplattan aldrig funkat. var in på inet sisjön men säljaren där var dryg och vägrade ta mot den. Citat : använd den ett tag till dom brukar gå till sig sa han.
Väl ute på tokkotok så kommer han bli hånad och grillad om man gör så mot en kund det är ett som är säkert. Det tyder på öppenhet och trasparens.
Sen ja han är lite dyrare än andra ja men inte så farligt, inet tar vaddå 599 för samma service men lägger på för allt dom gör . Den här gubben har ett fast pris, han fillmar, blåser ur damm, byter pasta, uppdaterar bios och lägger in chipset drivutin., ser småfel, går en fläkt åt fel håll så vänder han den, han kan fixa om några kablar är fult dragna, det är väll en gång jag sett ett råttbo som han bara skakade på huvet åt och lät det få vara. går genom allt så han lagar inte bara det felet kunden vill att han fixar.
Det är ett fast pris på den servicen och då ska man veta att man kan kolla live när ens egen dator blir fixad med och ser exakt vad han gör och får det förklarat varför Ingen aning hur inet gör om det är massa pålägg för exakt allt. oj det är dammigt, ringer kund eftersom att vi tar x peng för att fixa.
Gillar man inte det så är ju marknaden helt fri liksom och jag tycker att den här är mer än tillräckligt transparent. Man vet vad man får.
Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k