Fler leveranser än någonsin under Black Friday

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Är ju ganska sjuk utveckling miljömässigt, ser bara min fru som beställer och skickar tillbaka hejvilt.

Jobbar med ehandel inom mode och någon sorts gyllene snitt är 40% returer. Det vill säga, är man under 40% i returgrad så anses det bra.

Zalando och Boozt och de andra stora drakarna ligger någonstans runt 60-70% returer. Om de skickat ut tre paket kommer alltså två av dem tillbaka. Då inser man hur illa ställt det är, och hur hög klimatpåverkan detta har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Jobbar med ehandel inom mode och någon sorts gyllene snitt är 40% returer. Det vill säga, är man under 40% i returgrad så anses det bra.

Zalando och Boozt och de andra stora drakarna ligger någonstans runt 60-70% returer. Om de skickat ut tre paket kommer alltså två av dem tillbaka. Då inser man hur illa ställt det är, och hur hög klimatpåverkan detta har.

Som jag förstått, så är det delvis för att du måste få hem kläderna för att prova.. men sedan har vi delvis också folk då som beställer samma klädesplagg i "15 storlekar" och skickar tillbaka de som inte passar, typ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Får inte paketen plats ska de väl lämnas in hos närmaste ombud?

Inte alla väl? Om det skickas som vanliga varubrev lämnas de väl inte till ombud? Morgonbrev och andra gör likadant, lämnar paketen som inte får plats i boxen under postboxarna och skickar notis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Inte alla väl? Om det skickas som vanliga varubrev lämnas de väl inte till ombud? Morgonbrev och andra gör likadant, lämnar paketen som inte får plats i boxen under postboxarna och skickar notis.

Jag hämtar varubrev hos ombud när de inte får plats

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25