Vilket moderkort till amd ryzen 7 7700x och kingston minnen.

Permalänk

Vilket moderkort till amd ryzen 7 7700x och kingston minnen.

Hej!
Jag har köpt detta på black friday.
amd ryzen 7 7700x
Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast RGB: KF560C36BBE2AK2-32
jag undrar vilket moderkort som passar till ramminnena?
jag vill helst ha ett matx moderkort för är sugen på ett Lian li a3 valnöt.

tack för svar

Permalänk
Medlem

Alla AM5 moderkort fungerar men välj inte nått x20 ta ett x50 ja hade ändå tryckt i ett mITX. Det är så sjukt lite utrymme och luft ändå så med ATX så blir det till att sno utrymme av nått som då måste vara mindre. Att bygga så smått är lite som att vara en elefant och åka kanot. Allt tar i nånstans och att välja ett moder kort är lite lättare än grafikkort och nätaggregat.

Det där med qlist/vendorlist är att ta mer som en rekommendation. Man vet att dom här minnena funkar fint. Det säger inte alls något om att ett annat minne kommer fungera som har exakt samma specifikationer. Det är få gånger det inte fungerar.

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Skrivet av Modellören:

Alla AM5 moderkort fungerar men välj inte nått x20 ta ett x50 ja hade ändå tryckt i ett mITX. Det är så sjukt lite utrymme och luft ändå så med ATX så blir det till att sno utrymme av nått som då måste vara mindre. Att bygga så smått är lite som att vara en elefant och åka kanot. Allt tar i nånstans och att välja ett moder kort är lite lättare än grafikkort och nätaggregat.

Det där med qlist/vendorlist är att ta mer som en rekommendation. Man vet att dom här minnena funkar fint. Det säger inte alls något om att ett annat minne kommer fungera som har exakt samma specifikationer. Det är få gånger det inte fungerar.

Okej så Gigabyte B650I AX blir bra? tror du min gamla Be quiet dark rock pro 4 och corsair rm 750 passar i chassit? eller borde jag köpa ett atx chassi?