Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd

Tv bänk 2m. Amazon.se erfarenhet ?

Permalänk

Tv bänk 2m. Amazon.se erfarenhet ?

Någon som har erfarenhet av möbler som dessa? 200cm långt vilket är ok. Men bredden på 35cm verkar litet. Höjd 53cm. Priset på 2,5k verkar billigt för en stor möbel som detta. Fann den på Svenska Amazon. Fri frakt men de framkom att de antagligen levereras till ett service ställe eller direkt hem. Paketet på säkerligen över 2m och 30 kg är besvärligt att hämta ut.

200 cm LED TV-skåp, modernt högglansigt TV-stativ förvaringsenhet med 2 dörrar 2 lådor och glashyllor, sidobord för vardagsrum sovrumsmöbler, svart

Permalänk
Medlem

Alltid knepigt att köpa möbler online från X tillverkare. Bilden ser ut som en rendering och en rätt kass composition. Har du PRIME så kan du ju skicka tillbaka produkten om den inte är vad den påstår sig vara (bilden), prime tar kostnaden för returen men läs extra noga bara vad som gäller i Svergie och prime "medlemskap".

Jag pluggade finsnickeri/möbelsnickeri i gymnasiet och en bit valnöt kostar "2,5k" så jag skulle inte förvänta mig "bra kvalité"...

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Medlem

Någon anledning till att du inte länkar till produkten?

https://www.amazon.se/högglansigt-förvaringsenhet-glashyllor-...

Säljs av en butik i Kina och skickas från Kina. Enligt Amazons "garanti" kan du skicka tillbaka och få pengar tillbaka men jag är osäker på hur smidigt det blir med en så stor möbel om du får för dig att inte behålla den.

Köp aldrig något från Amazon om det inte skickas från Amazon.

Det ovan användare skriver om "Prime" är irrelevant. Du får inga extra "försäkringar" med Amazon Prime.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk

Länkande ett dator chassi innan men de blev då flaggat som otillåten annonsering. Så jag lät bli denna gång. Här är den. Misstänkte att materialet till den var lite b aktigt med tanke på storleken. De var ett märkligt tillverkarnamn och epost.

https://www.amazon.se/dp/B0CP9841T1

Länk städad. // MOD
Permalänk

Fick ingen extra skatt när jag testade att göra en in komplett order. Är inte svenska Amazon fritt från tull skatt?

Tax Information
Sales tax is not separately calculated and collected in connection with items ordered from SDHHHHHRRE through the Amazon.com site unless explicitly indicated as such in the ordering process. Items ordered from SDHHHHHRRE may be subject to tax in certain states, based on the state to which the order is delivered. If an item is subject to sales tax, in accordance with state tax laws, the tax is generally calculated on the total selling price of each individual item, including delivery and handling charges, gift-wrapping charges and other service charges, less any applicable discounts. If tax is separately calculated and collected in connection with items ordered from SDHHHHHRRE through the Amazon.com site, the tax amounts that appear during the ordering process are estimated – the actual tax that will be charged to your credit card will be calculated at the time your order is processed and will appear in your order confirmation notification.

Permalänk
Medlem

Dispatches from
SDHHHHHRRE
Sold by
SDHHHHHRRE
Just launched
Business Name: TaiYuanShiYingZeQuTanJingBaiHuoShangDian
Email: asftanjingzewfjiqfm

Håll dig borta

Permalänk
Medlem

Jag svär folk har alldeles för mycket tid nuförtiden när de kan lägga den på såna här struntförsäljare som inte ens kan bemöda sig med ett riktigt företagsnamn.

Visa signatur

Ryzen 5 9600X | ASUS ROG Strix B650E-F | Kingston Fury Beast RGB 32GB 5600MT/s
ASUS RTX 4070 Super 12GB Dual EVO | Jonsbo D41 Mesh Black
Phanteks AMP GH 750W Gold ATX 3.1
Kingston Fury Renegade NVME M.2 2TB | Thermalright Phantom Spirit 120 SE ARGB

Permalänk
Medlem

Åk till IKEA.
Köpte en möbel via vidaXL, tänker ALDRIG mer köpa en möbel via nätet.
Ett helvete att ha med dom att göra och få möbeln returnerad var lika krångligt det så den möbeln blev det en brasa av.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - Noctua NH-D15 G2 - NZXT C1200 - Antec Flux