Microsoft täpper zero day i Windows 11-uppdatering

Permalänk
Melding Plague

Microsoft täpper zero day i Windows 11-uppdatering

Ingår bland nyheterna i decembers tisdagsuppdatering.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Ingår bland nyheterna i decembers tisdagsuppdatering.

Läs hela artikeln här

Finns ändå något fint i när ögongruset gör att man läser: "Microsoft släpper zero day ..."

God morgon.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Finns ändå något fint i när ögongruset gör att man läser: "Microsoft släpper zero day ..."

God morgon.

Är väl inte helt otroligt att Microsoft just gjort det igår

Regressionstest är väl inget som Microsoft pysslar med utan QA-avdelning för Windows?

Edit:
Laddade hem uppdateringen från https://catalog.update.microsoft.com/ igår efter kl 19:00 svensk tid. Installerades utan konstigheter

Permalänk
Medlem

Detta är mest troligt, lätt offtopic; men varför får inte jag ner 24H2?
(vet att man kan gå manuella vägen, men tar den gärna via WU)
Asus Prime B660
12400f

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

(vet att man kan gå manuella vägen, men tar den gärna via WU)
Asus Prime B660
12400f

Finns många olika saker. Allt från drivrutin till någon app som ligger med på MS lista på saker som har kända problem. Varför inte ta o använda installationsassistenten? Är mycket smidigt o gå den vägen också

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

För att det är trasigt? Har du spel från Ubisoft eller någon av de andra stoppande apparna?

Eller kanske någon hårdvara (exempelvis SSD från WD) som stoppar?

Såg att @jnsson var snabbare!

Windows 11 24H2 (läs LTSC 2024) lär bli värt att vänta på, men idag skulle jag avvakta tills efter jul. Exempelvis tog det 3-4 mån innan det problemfyllda Windows 10 Version 1809 blev användbart. Numera en av de bättre Windows-versionerna som finns (LTSC 2019).

Permalänk
Medlem

"Buggen ligger i Common Log File System och möjliggör behörighetseskalering till SYSTEM utan autentisering, vilket ger mer eller mindre fullständig kontroll över datorn."
Då får CIA o co ta till nästa bakdörr då...;)

Visa signatur

If buying isn't owning, then piracy isn't stealing.
To middle management every problem is someone else's problem.
Smarter machines will create dumber humans.