Permalänk
Medlem
Skrivet av KLMB:

Han avbröt sin order på 7900xt och tog ett 7900xtx taichi på avbetalning igår.

Läste han tråden här och ville garantera sitt övertag eller? 🤣

Permalänk
Medlem

7800x3d springer cirklar runt 7700x i många spel , det hade räckt för mig att välja din dator , sen gillar jag inte amds grafikkort heller så

Visa signatur

Asus TUF x570 plus gaming - Ryzen 5800x3d - Peerless Assassin - ASUS TUF 4070ti SUPER - 32gb Corsair vengeance 3600Mhz - Cooler Master 850 v2 - Lian Li Lancool 216.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Det är ett förbannat bra kort som är lååååångt ifrån ditt, går inte att jämföra och kostar det dubbla...

Avbetalning på grafikkort visar också hur intelligent han är 🤣

Var med några polare igår och byggde hans dator, han kunde inget trots att han har kollat cirka ”400” timmar på hur man bygger en dator.
Spela med han igår efter och han fick 600 fps på 1440p res på max settings, han blev väldigt arg när jag tog han

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Har hellre din dator i spelen du spelar tbh

Det är ju inget dålig rig för 1080p comp spel som jag kör, han får dock bättre fps trots att han kör på 1440p res också

Permalänk
Medlem
Skrivet av n0kturnal:

Läste han tråden här och ville garantera sitt övertag eller? 🤣

Man skulle kunna tro det, men hans primära källa är YouTube så tror nog inte det…

Permalänk
Medlem
Skrivet av JockeSw:

Eller så visar det på att han inte hade pengar för kortet nu men kan betala några hundralappar i månaden? På tal om intelligens..

Har inget emot avbetalning , vet bara att man inte ska göra det allt för mycket och att jag inte gör det längre då det kan vara dumt då man kan glömma bort de osv osv. Jag betalar av allt på en gång så det är klart så att jag slipper tänka på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pehrnow:

7800x3d springer cirklar runt 7700x i många spel , det hade räckt för mig att välja din dator , sen gillar jag inte amds grafikkort heller så

Ja asså 7800x3d är ju typ den bästa spel cpun på marknaden just nu så jag är otroligt nöjd iallafall. Är inte heller ett fan av amds grafikkort, har läst om mycket problem som de haft sen tidigare

Permalänk
Medlem
Skrivet av pehrnow:

Detta stämmer ganska väl. AMDs grafikkortsdrivrutiner kan vara riktigt bökiga om du har otur. Jag hade valt din dator av dom två. Mycket talar för att du får en smärtfriare upplevelse.

Visa signatur

''Man får betala för kvalitet och stabilitet'' //Pantburk 2024.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KLMB:

Var med några polare igår och byggde hans dator, han kunde inget trots att han har kollat cirka ”400” timmar på hur man bygger en dator.
Spela med han igår efter och han fick 600 fps på 1440p res på max settings, han blev väldigt arg när jag tog han

Imponerande... för 600 fps behöver man ju

Nej du har helt klart en bättre balanserad dator och jag valde själv att lämna AMD även om mitt AMD kort var snabbare än mitt RTX 4070 jag skaffade men sen bytet har jag haft 0 problem och allt har bara fungerat smidigt och smärtfritt

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Nej du har helt klart en bättre balanserad dator och jag valde själv att lämna AMD även om mitt AMD kort var snabbare än mitt RTX 4070 jag skaffade men sen bytet har jag haft 0 problem och allt har bara fungerat smidigt och smärtfritt

Alldeles för lite, spelade wow classic igår, ställde ner det till 1080p low och fick ut (lite låga) 1400fps /s 😂

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem
Skrivet av KLMB:

Ja exakt, priser ändras hela tiden och det har det gjort förfärligt mycket sen jag köpte min dator, kolla exempelvis på 7800x3d, jag köpte det för 4600 kr och nu kostar det ca 6000 kr så det har ökat en bra bit under dessa sju månader.
Han avbröt sin order på 7900xt och tog ett 7900xtx taichi på avbetalning igår.

Känns som lite overkill att skaffa ett 7900Xtx om han bara tänkt att köra i 1440p.

Permalänk

Låter som han är 10 år.

Ni har båda bra datorer men det finns alltid någon med en ännu bättre. Inget att haka upp sig på annars är man snart med i lyxfällan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Detta stämmer ganska väl. AMDs grafikkortsdrivrutiner kan vara riktigt bökiga om du har otur. Jag hade valt din dator av dom två. Mycket talar för att du får en smärtfriare upplevelse.

Det är så? Valde 4070 då det var det bästa för min budget och för att min skärm är anpassad efter nvidia. Har aldrig haft en dålig spelupplevelse än så länge, installerade min ny aio samt snabbare ram igår så mitt rig börjar se ganska schysst ut👍🏻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Känns som lite overkill att skaffa ett 7900Xtx om han bara tänkt att köra i 1440p.

Han köpte samma skärm som mig förut så han har den i 1080p, så han kommer inte sträcka sig över 1440p nej. Är xtx taichi mer för 4k kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperDuperKillen:

Låter som han är 10 år.

Ni har båda bra datorer men det finns alltid någon med en ännu bättre. Inget att haka upp sig på annars är man snart med i lyxfällan.

Tycker jag också, verkar alltid finnas någon begåvad unge som totalt smattrar en trots all aim träning och skit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Tror nog att det är mer en spekulation om lägre delay när man spelar, men överdrivet mycket fps kan väl inte göra särskilt stor skillnad för att det skall vara värt den extra pengen.
Vad hade du för problematik med ditt amd grafikkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Alldeles för lite, spelade wow classic igår, ställde ner det till 1080p low och fick ut (lite låga) 1400fps /s 😂

Ofan 1400 fps, det har jag aldrig uppnått 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av KLMB:

Tror nog att det är mer en spekulation om lägre delay när man spelar, men överdrivet mycket fps kan väl inte göra särskilt stor skillnad för att det skall vara värt den extra pengen.
Vad hade du för problematik med ditt amd grafikkort?

https://www.sweclockers.com/marknad/243509-xfx-radeon-rx-6950...

TLDR; gick typ inte att göra något med det utöver standardinställningar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av KLMB:

Han köpte samma skärm som mig förut så han har den i 1080p, så han kommer inte sträcka sig över 1440p nej. Är xtx taichi mer för 4k kanske?

Hah, han kommer knappt belasta grafikkortet i 1080p.
Din dator kommer nog prestera böttre då du har böttre cpu eller har din kompis fått för sig o fixa bättre cpu oxå?

Rtx 4090 och 7900XTX är tänkt för 4k upplösning så han slänger pengar i sjön imo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Hah, han kommer knappt belasta grafikkortet i 1080p.
Din dator kommer nog prestera böttre då du har böttre cpu eller har din kompis fått för sig o fixa bättre cpu oxå?

Rtx 4090 och 7900XTX är tänkt för 4k upplösning så han slänger pengar i sjön imo

100% pengar i sjön och när nästa generation lanseras och kort för flera tusenlappar billigare utpresterar det han har medans han sitter kvar och betalar av på avbetalning 🤣

Har helt slutat senaste vassaste gpuerna även om jag har råd så har jag inte behovet av det då jag spelar WoW till 99%

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

100% pengar i sjön och när nästa generation lanseras och kort för flera tusenlappar billigare utpresterar det han har medans han sitter kvar och betalar av på avbetalning 🤣

Har helt slutat senaste vassaste gpuerna även om jag har råd så har jag inte behovet av det då jag spelar WoW till 99%

Nu ska du inte vara sån, wow har en förvånande förmåga att använda mycket av gpun (i 4k i alla fall)

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Nu ska du inte vara sån, wow har en förvånande förmåga att använda mycket av gpun (i 4k i alla fall)

1440p 144hz räcker mitt utan problem, kör på 7/10 settings med ray tracing igång och håller mig på 100+ fps

WoW classic är stabila 144 alltid med maxade inställningar.

Bäst att köpa den produkt du behöver än att överdriva.

Visa signatur