Steam slår nytt rekord med 40 miljoner samtidiga användare

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Typ på samma sätt som Google's sökmotor har monopol, finns andra sökmotorer men det är ingen som använder.

I min närhet är det definitivt vanligare med andra sökmotorer. Google känns lite kommunalgrått, lite ärthjärna, lite sinnesslött, lite 2002.

Visa signatur

▂▃▄▅▆▇█▓▒░PCMR░▒▓█▇▆▅▄▃▂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moton:

Kan du ge ett exempel då du fått dålig service från Steam? Jag har ett tre veckor gammalt exempel där mitt Steam konto hade använts från utlandet och dom tillfälligt låste kontot. Kontakta dom en lördag kväll och hela problemet var löst på mindre än 1 timma.

Jag är helt 100 på att det hade aldrig gått like smidigt på EGS eller Ubislops butik.

Jag har aldrig använt deras support, jag har koll på mina lösenord…

Du kan inte vara 100% säker på något du inte testat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Om modskapare väljer att göra mods genom steam workshop så är det väll inte Valves fel, det är väl snarare en fördel för steam att man har ett sånt inbyggt system. Ytterlugare ett plus jämemot andra.
Vad jag vet fubgerar Nexus mid och liknande lika bra fortfarande.
Upp till moddare hur dom vill göra.

Det stora "problemet" med det hela, varför Steam är så mycket bättre är för att det är ett privat bolag som kan jobba långsiktigt. Det finns vad jag vet ingen annan som jobbar på samma sätt då aktieägare hela tiden måste smörjas.
Sånt tänk betalar sig i längden, Valve var före sin tid.
Tänk vad Steam var hatat nör det kom iom HL2.

Nja, inte Valves fel om modskapare väljer att bara lägga upp modden på Steam. Men Valve har som sagt gjort det mycket svårare att ladda ned moddar utan Steam konto eller om man inte äger spelet på Steam. Det var helt öppet förut.
Men det är ju inte heller så svårt att även ladda upp en mod på en mer öppen sida.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Nja, inte Valves fel om modskapare väljer att bara lägga upp modden på Steam. Men Valve har som sagt gjort det mycket svårare att ladda ned moddar utan Steam konto eller om man inte äger spelet på Steam. Det var helt öppet förut.
Men det är ju inte heller så svårt att även ladda upp en mod på en mer öppen sida.

Tror aldrig jag använt Steam workshop moddar för spel som inte har steam workshop inbyggt. Visste inte ens att det var möjligt, speciellt inte på spel utanför steam.
Är ju långt ifrån alla spel på Steam som stödjer det utan man får gott använda tex Nexus mods även för Steam-spel. Det är fler moddar utanför Steam workshop totalt sett.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Tror aldrig jag använt Steam workshop moddar för spel som inte har steam workshop inbyggt. Visste inte ens att det var möjligt, speciellt inte på spel utanför steam.
Är ju långt ifrån alla spel på Steam som stödjer det utan man får gott använda tex Nexus mods även för Steam-spel. Det är fler moddar utanför Steam workshop totalt sett.

Moddar på Steam behöver inte ha någon specifik filstruktur just för Steam Workshop. Det är i grund och botten bara en mod manager. Får man tag på en mod från Steam as is, så funkar den för spelet även om man köpt det och installerat det från annan butik.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Moddar på Steam behöver inte ha någon specifik filstruktur just för Steam Workshop. Det är i grund och botten bara en mod manager. Får man tag på en mod från Steam as is, så funkar den för spelet även om man köpt det och installerat det från annan butik.

Ok, känns spontant då att det är enklare att använda tex Nexus med deras modmanager för att modda sina spel om det inte finns inbyggt i spelen.
Moddar på steam måste vara väldigt mindre än dom andra lösningarna totalt sett.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Jag har aldrig använt deras support, jag har koll på mina lösenord…

Du kan inte vara 100% säker på något du inte testat.

Fattar men då kanske man inte ska uttala sej om det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moton:

Fattar men då kanske man inte ska uttala sej om det?

Nej precis, då ska du inte klaga på andra när du inte vet…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Nej precis, då ska du inte klaga på andra när du inte vet…

Ja okej. Nu är jag med. Jag tog din kommentar "Bättre service vettifan" Som att servicen nog inte är så bra. Du ville egentligen enbart påpeka att du faktiskt inte visste något om servicen?

Då kanske jag misstog mej. Där jag är ifrån brukar man uttrycka sej på de viset när något är dåligt eller om man inte håller med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChaosClocker:

Du pratar om "steamkeys". Steamkeys kan säljas utanför steam men hanteras av steam och de tar 0% av försäljningen. GOG får sätta vilka priser de vill då du kör spelen de säljer på deras egna plattform. Se till o rätta andra som sprider detta du säger så vi får ut korrekt information. Kan förövrigt nämna att jag köpt flertalet spel genom "steamkeys" som var 10-20% billigare utanför steam.

Nej, pratar inte om bara Steam Keys.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Nej, pratar inte om bara Steam Keys.

*tummen upp* Ny information för mig. Lät ok första halvan i email diskutionen att se till att steam users får en bra deal men andra halven när de nämner att de kan sluta sälja spelen oavsett steamkeys eller inte e ju helt klart oroande. Ser fram emot att mer information kommer ut från denna "legal battle" så vi får mer klarhet i vad som sagts och varför. Min information att det "bara" gällde steam keys kom från PirateSoftware som varit dev under många år och gör ett eget spel och det verkar ju va det några andra devs trott också. Steamkeys e ju förståeligt, dumt att sälja det billigare utanför steam om steam ska ta hand om serverkostnader och ta 0% av försäljningen även om det lockar fler till steam att kanske spendera pengar där.

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5