Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem

Digital Foundry tycker Intergalactic-trailern var felfri och med ray traced shadows i 60 fps. Fanns inte ens spår av kantutjämning.
Frågan är om det verkligen ser ut så på PS5 eller om de kört en "Uncharted 4 E3" igen där spelet till slut inte såg ut som demot.

Permalänk
Medlem

Ni som har 250/250 och/eller högre bredbandshastiget.Vad laddar ni ner spel i på PS Store?

Bakgrund.

Telia har tagit över driften där jag bor. Tack till miffot som bestämde det. Mitt 100/100 blir 120 kr dyrare, men 250/250 är bara en tia dyrare, 500/500 är en tjuga dyrare. Egentligen räcker 100/100 för våra behov men för en tia extra är det värt om man kan få hög hastighet vid nedladdning av spel.

Dold text
Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Ni som har 250/250 och/eller högre bredbandshastiget.Vad laddar ni ner spel i på PS Store?

Bakgrund.

Telia har tagit över driften där jag bor. Tack till miffot som bestämde det. Mitt 100/100 blir 120 kr dyrare, men 250/250 är bara en tia dyrare, 500/500 är en tjuga dyrare. Egentligen räcker 100/100 för våra behov men för en tia extra är det värt om man kan få hög hastighet vid nedladdning av spel.

Dold text

Jag har idag 250Mbit/s och laddar ned spel i full hastighet. Även när jag hade 500Mbit/s gick det i princip i full hastighet men jag har hört att det ska vara svårt att nå 1Gbit/s och att servrarna tydligen är begränsade. Det går säkert att uppnå den typen av hastigheter under rätt förutsättningar men jag tror inte att det är något man kontinuerligt kan räkna med.

Man vänjer sig även väldigt snabbt vid högre hastigheter och det känns riktigt segt att behöva byta ner sig men om det skiljer 20kr så är det inte ens något att fundera över.

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Bakgrund.

Dold text

20kr dyrare i månaden med 500? Va är det att fundera på? Bara att köra högsta!
Jag har 1000/1000 och laddar ner 100gb på runt 15 min så skulle säga att jag nyttjar min hastighet ganska bra. Playstation, till skillnad mot Xbox har väldigt bra nerladdningshastighet. Likvärdig med Steam imo. Oftast..

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

Har någon koll på om det spelar roll vilken ps5 slim man köper då vissa är markerade med året 2023. Finns det en bättre version?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmmoGT:

Har någon koll på om det spelar roll vilken ps5 slim man köper då vissa är markerade med året 2023. Finns det en bättre version?

Det intressanta är egentligen inte 2023 utan modellnumret, ex CFI-2016A
Sony listar också en B-modell, men jag är osäker på det är digital edition.
30th Slim är CFI-2016B-30
https://www.playstation.com/sv-se/support/hardware/manuals/

Det är antagligen ingen större skillnad mellan dem annat än kostnadsbesparingar.
Slim har en mycket mindre heatsink än originalet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Bakgrund.

Dold text

Jag har 500/500 via Ownit och kan ladda ner till PS5 Pro i 485+ med wifi. Men kostar det bara 20kr extra för att få 500 istället för 100 så är det en no-brainer, kör så det ryker.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Permalänk
Permalänk
Medlem

Tack för tipset! Köpte spelet för 699 för 10 dagar sedan och lyckades få tillbaka 250 kronor i presentkort hos Elgiganten för att täcka mellanskillnaden trots att deras prismatch gäller vid köptillfället.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

PlayStation 5 Slim Digital Edition (30th Anniversary Limited Edition)
6291 kr
https://www.elgiganten.se/product/outlet/playstation-5-slim-d...

I Bromma - Nyskick - i originalförpackning

Permalänk
Medlem

Har börjat spela om en del äldre spel via Playstation Plus, men blir lite konfunderad när det gäller Division 2. Jag har just nu nu ett playstation premium abbonemang och det ser ut som den nerladdade versionen är en s.k. testversion (gissar att man då endast kan spela ett antal timmar), men det står ingenting om testversion om jag istället väljer att strema spelet. Betyder det att jag kan spela klart spelet om jag stremar det, men inte om jag kör den nerladdade versionen?

Permalänk
Medlem

Dead Island 2 PS5 Pro Q&A – Same Settings as PC’s High Preset
https://wccftech.com/dead-island-2-ps5-pro-qa-same-settings-a...

Permalänk
Medlem

Tack för er feedback kring nedladdningshastighet via Playstation Network.

Minns vilken tid det tog att ladda ner RDR 2 100/100. När Assassins Creed Shadows släpps i vår, då har jag betydligt snabbare lina än 100/100. Även GTA VI är ett givet köp för oss. Att det inte är mekanisk hårddisk kommer snabba upp installationen.

Absurt nog är 1000/1000 bara 30 kr dyrare än 100/100. Det känns som Telia vill styra över alla mot Gigabit.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Minns vilken tid det tog att ladda ner RDR 2 100/100. När Assassins Creed Shadows släpps i vår, då har jag betydligt snabbare lina än 100/100. Även GTA VI är ett givet köp för oss. Att det inte är mekanisk hårddisk kommer snabba upp installationen.

Absurt nog är 1000/1000 bara 30 kr dyrare än 100/100. Det känns som Telia vill styra över alla mot Gigabit.

Hos Bahnhof så skiljer det bara 50Kr emellan 100 och 1000 hos mig.
Själv så kör jag på 100/10 för 379Kr som jag lyckades få från Boxer för ett år sedan.
Får hoppas att de inte tvingar på mig högre hastigheter snart då deras 100/100 kostar över 500Kr nu, så händer det så kommer jag nog hoppa på Bahnhofs 1000Mbit istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Om man förhandsbokar så brukar det gå att pre-loada spelen, dvs. att man kan ladda ned alla filer i förväg och att licensen sedan aktiveras när spelet väl är släppt.

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Om man förhandsbokar så brukar det gå att pre-loada spelen, dvs. att man kan ladda ned alla filer i förväg och att licensen sedan aktiveras när spelet väl är släppt.

Men man ska inte köpa grisen i säcken (förhandsboka spel)

Permalänk
Medlem
Skrivet av muddiz:

Men man ska inte köpa grisen i säcken (förhandsboka spel)

Hade varit så smidigt om man bara kunde ladda ner spelen till konsolen när man vill och sedan bara betala för licensen när "faran är över".

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D | Motherboard: Gigabyte X870E Aorus Pro Ice | RAM: Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 Dominator | GPU: ASUS TUF RTX 3080TI | CPU Cooler: Lian Li HydroShift LCD 360S Vit | M2: Kingston Fury Renegade 1TB/Samsung 990 PRO 4TB| HDD: Seagate SSHD 2TB 7200rpm 64MB| PC Case: Hyte Y70 Touch| PSU: Lian Li Edge 1300W 3.1 ATX| OS: Windows 11 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bitz91:

Hade varit så smidigt om man bara kunde ladda ner spelen till konsolen när man vill och sedan bara betala för licensen när "faran är över".

Ja det hade varit ett bra upplägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bitz91:

Som på Xbox!

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Visa signatur

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16

Permalänk
Medlem

Slut ögonen och lyssna på Ryan Reynolds

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vad ska man säga...
Framtiden för konsoler handlar numera om att träna AI-modeller.
Nu har AMD/Sony 4 år på sig att träna inför PS6 medan Nvidia kommer befinna sig i ett annat universum framöver.

Permalänk
Medlem

För PS Plus-medlemmar så kör PS Store NHL 25 (Standard Edition) med 60% rabatt just nu, pris är 359,60kr vilket är det lägsta jag sett spelet säljas för, digitalt som fysiskt!

Offer ends 2024-12-20 00:59

https://store.playstation.com/en-se/product/UP0006-PPSA18744_...

Permalänk
Medlem

Will Sony add Low Framerate Compensation or LFC to improve the Variable Refresh Rate (VRR) experience on PS5 and PS5 Pro?
Mark Cerny: There are ongoing discussions about where we should be taking VRR, and that's definitely part of those discussions.
https://wccftech.com/the-mark-cerny-qa-we-ask-about-vrr-impro...

Mästaren av icke-svar

Permalänk
Medlem

Det florerar så många märkliga omdömen/åsikter i gamingvärlden. Det påverkar förtroendet mycket.

Ett exempel. ”Star Wars Outlaws är det 10:e sämsta spelet 2024”: https://youtu.be/8KBqg8noxwQ?si=_B1WULt99FkU6KUP

Jag håller genuint ända in i märgen inte med om det påståendet. Förtroendet skadas hårt och det känns nästan irreparabelt.

Av alla hundratals spel som har släppts är alltså Star Wars Outlaws det 10:e sämsta? Jag har svårt att ta in det/ta det på allvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Det florerar så många märkliga omdömen/åsikter i gamingvärlden. Det påverkar förtroendet mycket.

Ett exempel. ”Star Wars Outlaws är det 10:e sämsta spelet 2024”: https://youtu.be/8KBqg8noxwQ?si=_B1WULt99FkU6KUP

Jag håller genuint ända in i märgen inte med om det påståendet. Förtroendet skadas hårt och det känns nästan irreparabelt.

Av alla hundratals spel som har släppts är alltså Star Wars Outlaws det 10:e sämsta? Jag har svårt att ta in det/ta det på allvar.

DreamcastGuy... Ta inte allt han säger på allvar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Uppenbart tycker han så.
Men också är det hans enda inkomstkälla att göra klipp hela dagarna.
Ditt alternativ är annars att hålla dig till kinesiska mikrobloggar där bara en åsikt får förekomma.