Helgsnack: Vilka digitala tjänster prenumerera du på?

Permalänk
Medlem

YouTube premium
Netflix standard
Amazon Prime

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650 l AMD Ryzen™ 5 7600 l Thermalright Peerless Assassin 120 SE l Gainward GeForce RTX 3080 Phoenix 10GB l Kingston Fury Beast RGB 32GB l Corsair RM1000x Shift 1000W l Lian Li LANCOOL 216 RGB

Permalänk
Medlem

Youtube Premium och Realdebrid.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem

Förutom 250/250 bredband
Spotify Premium
Tidal (5 pers delar på familjekonto = 38:-/mån)
Netflix
Lite extra lagring på Google för 19:-/mån

Permalänk
Medlem

Lokaltidningen från den ort jag har stugan för att hålla mig a jour med vad som händer i byn, typ vem som dött, hur mycket som blåst sönder i senaste stormen eller om grannens hus har brunnit upp. I det abonnemanget ingår "Bonnier +ALLT" med, förutom alla möjliga andra lokalblad, Expressen, DN och ett antal veckotidningar. Veckotidningsappen utnyttjar jag dock nästan aldrig. Så äger jag två egna domäner som jag f.n. använder till mailadresser.

Jag betalar inte för nån streaming, bortsett från SVT Play som ingår i mediaavgiften, men jag har konto på några gratis streamingplattformar.

La till en tjänst som jag glömde.
Permalänk

Digitala tjänster?
Dropbox
Microsoft 365
DAW (Presonus Studio one)
Detta via Telia:
TV4play
Viaplay
Prime
MAX/Discovery+

Utanför Telia:
Disney+

Spotify
Apple-tjänster (cloud) minus AppleTV+
Webhotell (min e-post/webbsidor)

Sedan är det andra digitala tjänster som jag betalar för som jag inte kan exakt på rak arm. Men lägg till 2 eller 3 tjänster till som kanske kostar 39 kr här och lika mycket där osv. Ja jag vet kanske ska tänka på vad och hur jag ska fördela i framtiden.

Men om man går utanför musik/TV så är det kanske Apple-tjänster/iCloud, Microsoft 365 och Dropbox som jag lägger en del pengar på per år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

För att IPTV är inte är ett legalt alternativ kanske ?
Bara att dra upp det här på forumet är redan där en gråzon.

Skulle man mot förmodan vilja dra kortet om att IPTV är ett legit alternativ och det inte är några ugglor i mossen - varför skall man då betala i bitcoin ?

Nä, IPTV eller som det också kallas i folkmun fulstreaming är inget annat än ett modernt The Pirate Bay. Sedan huruvida man ställer sig till det eller vart är ens moraliska aspekter i det ligger är en annan sak. Men att jämföra det som ett alternativ till Netflix och andra lagliga alternativ är inget annat än rent blånekande utav fakta.

De spelar ju inte ens inom samma regelbok 🤷🏼‍♂️

Stort tillslag mot olaglig IPTV
https://www.svd.se/a/jQrGGb/stort-internationellt-tillslag-mo...

Är det olagligt att titta på IPTV?
https://www.familjensjurist.se/fraga-juristen/ovrigtannat/ar-...

Glömde bort att jag postade här men tack för att du bekräftade det jag misstänkte. Att det är olagligt.

Själv prenumerar jag lagligt på Netflix (standard), Disney+, Max och Skyshowtime just nu.

glömde trådens syfte
Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]