Törs jag lita på nya 20TB diskar som kom från inet med högst varierande packning

Permalänk
Medlem

Och enligt WD/Seagate/etc så krävs det ju bättre förpackning när VI ska skicka saker till dom.

Men i dom flesta fall så går det ju bra att frakta ömtåliga saker i kraftigt undermålig förpackning (dvs inte bara hårddiskar).
Att butikerna förpackar dåligt är för att det blir billigare över tid för dom att spara in på förpacknings materiel och ta kostnaden för dom få fall när saker går sönder pga dålig förpackning.
Och OM saker går sönder under frakt så är det ganska irriterande för kunden även om det är nånting för 10kr.

Sen om det handlar om hårddisk/ar som kan kosta 6000:-+ styck som även kan ta dagar att hitta ett fel på OM man kontrollerar (dvs skriva/läsa till hela disken minst två gånger) dom alls vill säga.
Gör man inte det så kan det ta månader/år innan man ser felet som kan ha funnits där pga en fraktskada (visst det är extremt ovanligt att det händer men inte omöjligt).

Därav frågan om dom kan skapa en BETALD extra förpackningstjänst.
Och då främst för hårddiskar som är lite av en ovanlig kategori då det som sagts kan ta lång tid att hitta fel på dom.
Men det skulle ju även i vissa fall vara trevligt att kunna välja extra säker paketering för andra saker med.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Paketen med hårddiskar följer inte alltid ens transportörernas krav..

Det går alltid att dokumentera och påtalat bristfällig paketering för tex WD. Sen är det upp till dem att sammanställa och eventuellt agera på slutkundernas köpupplevelse.