Skrivet av Hagge:
Var redo på att punga ut lite i ps store.. men såklart är inga av spelen av spelen man vill ha på bra reor. Sen så blev d inge rea alls på ps plus hellee...
Det var rea på + tidigare i månaden. 640kr kanske inte känns som rea då det är en bra bit mer än vad det kostade förr, trots att det ändå är betydligt lägre än ordinarie.
Men så här är det ju med prenumerationer tyvärr. Särskilt den här antagligen inte direkt hållbara modellen.
Å andra sidan så har det varit en del rejält låga extra reapris på spel med +. Så känns som jag redan återvunnit mellanskillnaden åtminstone.
"Vunnit.."
Skrivet av eFoppa:
Förmodligen sålde produkten så pass bra till priset under BF att ÅF inte känner något behov av att sänka det ytterligare. Det är så ÅF brukar resonera kring priser
Mja.. Det finns visserligen båda delarna. Men de där riktigt bra priserna kan allt oftast betraktas som rena lockvaror. "Vi har tio stycken! Skynda fy.. SLUT!"
Medan grejerna det är hundratals i lager av kan återkomma på samma reapris på flera BF år i rad. Och då kanske till och med reapriset på 1/3 av priset är för högt.
Skrivet av Korverik81512:
De enda bra butikerna i år sett till priser (enligt mig) har varit Amazon och Inet. Inet framförallt vad gäller streamdrops. Amazon har å andra sidan många gånger låga ordinariepriser så när de väl sänker så blir det ofta all time low. T.ex. deras pris på PS5 nu under BF (Slim, disc edition för 5k). Ett exempel på låga ordinariepriser är Synologyprodukter som DS423+, trots vissa mycket små sänkningar från andra butiker så nådde ingen annan ordinariepriset hos Amazon. Sen all kattmat och hushållsprodukter man kunde köpa för extremt låga priser, bara där har jag sparat många tusenlappar genom att bunkra upp under black friday.
Ja. Amazon hade en PSVR2 (HZD) för 4K. De försvann naturligtvis fort och dök sen upp för mer liknade priser många andra hade.
Hursomhelst så var det såpass att jag klickade då jag tycker det är vad de borde kosta ordinarie.
Skrivet av taliz:
Visst finns det skojare och lurendrejare, men det är just deras annonser som brukar ligga kvar osålda, av en anledning...
De som säljer till vettigt pris försvinner snabbt.
Skrivet av pine-orange:
Du ska jämföra med vad varorna faktiskt har gått för på Tradera, inte vad folk vill ha för dem.
Det går dock inte att räkna med det heller alls. Men man får ju vara lite kritisk till hur de "köparna" ser ut ibland också.
Har noterat särskilt i fallen med 30th PlayStationer att det misstänkt ofta är antingen nollor eller konton som inte haft aktiviteter på flera år som helt plötsligt är väldigt spendersugna..
Har tagit upp detta tidigare, att både Tradera och Ebay haft mängder av gamla genomsnittliga övergivna konton som återaktiverats som säljare av stora mängder väldigt dyra varor. Antagligen gruppköpta efter en läcka nånstans. Nu när rutinrna för betalning och skattekoll skärpts så är det kanske inte längre lika intressant. Men som budtrissare fungerar de kanske rimligt bra.
Även väldigt många av de prylarna som har "förslag" strax under fantasipriserna. Men dessa går det inte ens att relatera sig till mer än generellt kritisk till då de är helt anonyma.