De flesta fläktar för stora för LGA 1700 (100x100)?
Hej,
Igår råkade jag välta ena datorhögtalaren rakt ner på chassit, vilket blev dödsstöten för stockfläkten till min Core™ i5-12400F 18M Cache, up to 4.40 GHz. Tror i alla fall att det är fläkten som följde med när jag köpte processorn för två eller tre år sedan, och det står Intel på den. I varje fall gick en av de fyra pinsen, som redan var skadad, sönder helt. Jag begav mig därför till Inet och passade på att köpa en helt ny processor: Intel Core i5 14600K 3.5 GHz 44MB.
Men när jag kom hem upptäckte jag, till min fasa, att en fläkt inte följde med i förpackningen. Så nu sitter jag här med en ny processor, men ingen ny fläkt.
Tänker bege mig till Inet imorgon igen, och undrar: Finns det knappt några fläktar som passar LGA 1700 längre? Min nuvarande fläkt är 100x100, och jag tror jag behöver samma mått igen eftersom det ser tight ut runt fläkten. Möjligtvis går det att klämma in 10 mm extra i bredd eftersom jag har två lediga RAM-slots precis bredvid fläkten, men jag är inte säker.
Bifogar bilder på hur det ser ut nu:
Tyvärr gick det inte att trycka in linjalen så den börjar från 0 mm, men fläkten är iaf ca 100mm.
Generell överblick
Moderkort: TUF GAMING B660M-PLUS WIFI D4
Chassi: Fractal Design R4 Svart
Ytterst tacksam för hjälp!
Mvh
Man med 94 grader varm CPU för tillfället