Kolla så det ser bra ut e ni snälla.

Permalänk

Kolla så det ser bra ut e ni snälla.

Komplett Pentium 4 DDR 400
- Byggs av Komplett
105353 NN Diverse PC Stötsäker kartong
114486 PC-produktion Sverige
101114 NN tillbehör Musmatta blå 4/6mm

112015 Chieftec Dragon Midi Tower.
118255 Asus P4P800/DELUXE Hovedkort S478/800mhz
117321 Intel Pentium 4 2.8 GHz Boxed PC800
118497 TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB Dual Pack
100727 Sony Diskettstation 3,5" 1,44MB MPF-920
110595 PC Utan OS, White Box PC
113423 Maxtor IDE ATA-133 30GB 7200RPM.
115428 Maxtor IDE ATA-133 120GB 7200RPM 8MB.
108617 LG DVD-spelare IDE 16x/48x (GDR-8161BB)
113710 Asus CD-brännare IDE 52x/24x/52x
117449 Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB

Något som inte ser bra ut eller så? Betäller nu i dagarna......

Permalänk
Medlem

Får jag fråga vad du skall ha en 30 GB hårddisk till?

Permalänk

Tänkte la ha Windows på den då.....

Permalänk
Medlem

Du vet att du kan partionera din större hårddisk? Det är bättre om du har 8 MBs cache på disken du installerar Windows + program på.

Permalänk
Medlem

Ta bort 30 GB hårddisken. Du kan partitionera upp den större i flera små delar.

Permalänk

30 gb disken byts härmed ut mot en 80gb i stället

Permalänk
Medlem

bättre minnen för guds skull, PC3500 ska du köra på

Permalänk

Njäää...betalar inte mycket mer än 15 papp för en dator utan tillbehör. Så det får bli lite budget minnen...bättre än noname i alla fall

Permalänk
Medlem

Jag skulle byta ut CD-brännaren mot t ex en Lite-on eller kanske en LG. ASUS gör mycket bra moderkort, men deras CD-brännare är verkligen dåliga.

Annars ser det bra ut.

Visa signatur

Min Dator: ASUS A7N8X (nForce 2) @ 196 Mhz FSB, Athlon XP 2400+ @ 2.36 GHz, 2x256 + 512 MB DDR SDRAM @ 6-2-2-2, Thermaltake Volcano 7+ @ "bandsåg", Powercolor Radeon 9800 pro @ orginal, Western Digital 80 GB(8 MB cache), SB Audigy2 Platinum, Creative Megaworks 550D THX, samt Svart Chieftech Dragon miditower. - Den som aldrig gör fel lär sig aldrig något. -

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Furre
Jag skulle byta ut CD-brännaren mot t ex en Lite-on eller kanske en LG. ASUS gör mycket bra moderkort, men deras CD-brännare är verkligen dåliga.

Annars ser det bra ut.

Japp, kan inte annat än att hålla med. Man ska hålla sig till det man är bra på och brännare är inte ASUS gebit. Lite-On och LG är bra brännare för pengarna.

Vad teppas menar är att du kan partionera den 120 gigs hårddisk du köpt i flera små delar, 20GB/40GB/60GB t.ex, istället för att ha en hårddisk enbart för windows, alltså, du klarar dig till en början med bara en hårddisk, kan ju alltid köpa till en senare.

Får intrycket av att du väljer 2 diskar ialla fall, en 80 och en 120. Inget fel med det om man nu behöver utrymmet.

Annars såg det fina fisken ut.

:-]

Visa signatur

ABIT IC7-G v2.7 - 2.8@3.3 - Zalman 7000CU - 2x1024 GEIL@ CL 2.5-4-4-8, 1:1- HIS X800XT PE - Lian Li 65B

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Furre
Jag skulle byta ut CD-brännaren mot t ex en Lite-on eller kanske en LG. ASUS gör mycket bra moderkort, men deras CD-brännare är verkligen dåliga.

Annars ser det bra ut.

är du säker på att insidan är asus oxå, jag menar det kan ju lika gärna vara en sony brännare du säger är dålig.

asus dvd brännare bland annat är inget mindre än en pioneer under ytan och dom är ju inte så dåliga.....

men hur som helst jag skulle gärna vilja se vad du baserar ditt intryck av deras brännare på eftersom det förmodligen är en annan produkt under ytan.

finns säkert många bra exempel på brännare som har fått en ny front och en annan logga fast innehållet är till 100% samma som något annat märke.

eller har dom börjat utveckla egna optiska produkter?

EDIT: ang asus dvd brännare syftade jag på den som såldes hos onoff bland annat för typ 6 mån dom nya har jag inte läst på om

Permalänk
Inaktiv

köp en 180GB det den hårdisken som e mest prisvärd...

http://buggy.no-ip.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0zE
är du säker på att insidan är asus oxå, jag menar det kan ju lika gärna vara en sony brännare du säger är dålig.

asus dvd brännare bland annat är inget mindre än en pioneer under ytan och dom är ju inte så dåliga.....

men hur som helst jag skulle gärna vilja se vad du baserar ditt intryck av deras brännare på eftersom det förmodligen är en annan produkt under ytan.

finns säkert många bra exempel på brännare som har fått en ny front och en annan logga fast innehållet är till 100% samma som något annat märke.

eller har dom börjat utveckla egna optiska produkter?

EDIT: ang asus dvd brännare syftade jag på den som såldes hos onoff bland annat för typ 6 mån dom nya har jag inte läst på om

Jag har sett två ASUS-CD-brännare som båda två har haft problem att läsa och bränna vissa skivor ("skadade" sådana). När man sedan testar exakt samma skivor i andra brännare (bla Plextor och Lite-on har jag testat) så har det gått alldelles utmärkt att båda läsa och bränna. Det kan ju dock vara så att jag har fått/sett dåliga exemplar.

Jag vet faktiskt inte om ASUS-brännare är t ex Pioneer-brännare (som för övrigt är mycket bra) med nytt utseende, men CD-brännare märkta "ASUS" har enligt min erfarenhet, som sagt, fungerat dåligt. Sedan är det möjligt att de också har gjort förbättringar på sina DVD-brännare.

Visa signatur

Min Dator: ASUS A7N8X (nForce 2) @ 196 Mhz FSB, Athlon XP 2400+ @ 2.36 GHz, 2x256 + 512 MB DDR SDRAM @ 6-2-2-2, Thermaltake Volcano 7+ @ "bandsåg", Powercolor Radeon 9800 pro @ orginal, Western Digital 80 GB(8 MB cache), SB Audigy2 Platinum, Creative Megaworks 550D THX, samt Svart Chieftech Dragon miditower. - Den som aldrig gör fel lär sig aldrig något. -

Permalänk
Medlem

Jag tycker configen ser riktigt bra ut east_lake. Minnena räcker gott och väl till, dumt att betala extra om du inte ska överklocka. (Twinmos-minnena klockar ganska bra dom med iofs.)
Fast jag hade nog som dom andra bytt ut brännaren mot exempelvis LITE-ON.
Köp en 120GB 8MB cache till att börja med och partitionera den. Du kan ju köpa en till sen om du behöver utrymme.