8 av 10 Steam-spel från 2024 saknar spelare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Än en gång så måste jag uppmana folk att spela fler indiespel. Där finns mängder med innovation. Du kan inte bedöma alla spel baserat på Ubisofts spel.

Problemet är att hitta dem, och sedan bör de ju ha en utvecklare som inte "bara försvinner" osv..

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Problemet är att hitta dem, och sedan bör de ju ha en utvecklare som inte "bara försvinner" osv..

Kanske är dags för en viss användare att starta en sådan tråd på forumet.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Än en gång så måste jag uppmana folk att spela fler indiespel. Där finns mängder med innovation. Du kan inte bedöma alla spel baserat på Ubisofts spel.

Det stora problemet är att hitta indie spel som är värda att spela när den absoluta majoriteten är allt annat än innovativa och håller en extremt undermålig kvalitet, speciellt på Steam. Att t.ex. härma 8 bits eran är inte det minsta innovativt, vilket väldigt många små indie spel gör. Sen är ju problemet även att dom flesta spelidéerna i riktigt små indie spel är allt annat än intressanta och bra. Inget ont om indie spel i sig, men det finns alldeles för mycket "skräp" att gå igenom innan man hittar nåt som är bra och intressant. Själv spelar jag en blandning av stora AAA titlar, lite mindre AA titlar och en del indie spel. Men för att ett indie spel (precis som med större spel) ska fånga mitt intresse så måste det finnas nåt där som är intressant och bra, med åtminstone hyfsad produktionskvalité och ambition.

Permalänk
Medlem
Skrivet av underd0g76:

Vet inte om det kanske är något typiskt amerikanskt med att alla ska ha en chans att få hävda sig.

Det är väl väldigt svenskt att "alla ska få vara med" eller "alla ska få en chans".

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Majoriteten av nya spel suger ju, kolla på nya Dragon Age det är ju ett praktexempel, politik osv i spel går inte hem.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Många av de spelen som jag spelar om och om igen är olika indie roguelites och andra indie-spel. Det är inte många AAA jag spelat de senaste årent. CP, Stalker 2, Dota 2 ... Hmmm. PUBG (eller det var också indie?).

Kan bara rekommendera detta. Kolla runt bland indiespelen!

Visa signatur

Hur många datorer är för många?