Skrivet av Nikosmaximus:
Lyckas du med någon lösning som fungerar, så hojta gärna till.
Har kollat en hel del tips på nätet men inget som verkar funka för alla tyvärr. Så jag tänkte prova några av dessa i morgon och om inget hjälper så installerar jag om datorn med Windows 10, problemet är att det är en snart 3 år gammal Lenovo Elgiganten dator och jag hittar inte den modellen på Lenovos hemsida för drivers mm.
Typ nackdelen när man köper en färdig lågpris dator från dom stora elkedjorna.
Har noll koll på vad det är för moderkort och vet inte vilka chipset drivers man ska ha heller.
Tänkte kanske ta det säkra före det osäkra och byta M2 disk och installera om allt på en ny disk så kan man alltid gå tillbaka i fall det skiter sig.
Har inte öppnat datorn än men kanske får en chock när jag gör det, har sett en del sådana datorer med fast monterade ssd och laptop minnen tyvärr.
Märkligt men ändå en bra att lillbrorsans uppgraderad PC som jag byggt själv 2017 ändå var uppgraderingsbar och att den snurrar fantastiskt bra nu med en Ryzen 5600x och RTX 4060, men fattar inte varför RTX 3070 datorn beter sig så illa trotts senaste drivers och lägre grafik inställning ar.
Men hoppas allt löst sig innan helgen är slut, vore bäst om man kunde lösa det utan att installera om Windows.
Jag återkommer med resultat.