Tävla och vinn Geforce RTX 5080 från Asus!

Vad spelar du för tillfället?

Permalänk
Medlem

Gav mig i kast med Star Wars Outlaws här om dan. Var lite orolig att open world inte var för mig då jag tröttnade på Horizon Zero Dawn efter typ 1/3 av spelet då det kändes så repetetivt. Tröttnar snabbt om det känns som man ska göra samma sak om och om igen med minimal variation.

Som tur är har Star Wars Outlaws så mycket mer variation i gameplay, karaktärer och miljöer att det faktiskt känns roligt hela tiden (hittils). Trevligt med minispel om man bara vill chilla lite eller rymduppdrag om man vill flyga istället. Om det håller 30+ timmar återstår att se.

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör

Har precis bränt igenom GTA V och plockade av någon anledning upp Red Dead Redemption 2 igen. Tempot i spelet är ju verkligen en ordentlig tröskel att ta sig över, men jösses vad bra det är när man väl kommit över den.

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör
Skrivet av Enviro:

Har precis bränt igenom GTA V och plockade av någon anledning upp Red Dead Redemption 2 igen. Tempot i spelet är ju verkligen en ordentlig tröskel att ta sig över, men jösses vad bra det är när man väl kommit över den.

Jag är med dig på den! Hoppade tillbaka in i vilda västern nu i helgen igen och trots tempot är jag så fruktansvärt investerad. 😭

Permalänk
Medlem

Spelar Hell Let Loose för tillfället.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | MSI B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX 3600 MT/s | ASUS TUF RTX 3060 OC | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | 2 st 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Medlem

Gnetar på med morrowind. Journalen är uppe i 240 sidor ca.

Saknar väl lite fokus men åh andra sidan behöva leta efter info konstant för att ta sig vidare har sin charm. Spelvärlden är med moderna mått liten men tillräckligt för att gå vilse.

Spelmässigt är det egentligen fruktansvärt dåligt dock med spelmotor som inte klarar av uppgiften och betydligt mer svårsmält än skyrim som glider ner som glass

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

GTA: Vice City i nya fräscha kläder (next-gen edition)

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Spelar Star Wars Jedi Fallen Order efter köpt på nån rea för nåra månader sen om jag minns rätt.
Känns som ett modernt spel för mig, även om det är typ sex år gammalt nu

Jag trivs rätt bra Lite Tombraideraktigt och lite strider...
Funkar ok med mus och tangentbord även om kontrollerna kanske är lite spralliga ibland.
Sett några planeter nu och lär spela genom storyn.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Efter en väldigt lång paus har jag återgått till att spela Brawlhalla. Det har inte förändrats sedan jag spelade sist (måste varit nästan ett år sen), fortfarnade lika kul och stundvis lika frustrerande

Permalänk
Medlem

Skyrim, har spelat igenom det en gång (ca 150h i spelet då) för länge sedan och sedan inte rört det.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk

Spelar genom Kingdom Come Deliverance i förberedelse för tvåan. Spelade 30-40h när det kom ut men klarade aldrig det, delvis pga buggar och sämre dator. Nu flyter det riktigt bra och är ett fantastiskt spel med mycket karaktär. Gillar också stridssystemet som fan.

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör

Har varit lite sjukstuga, så har legat i sängen och lirat igenom Eternal Strands. Väldigt härlig gameplay-loop, men efter drygt 20 timmar in blir det rätt repetitivt. Ska du lira, så se till att hålla sessionerna korta. Annars är risken stor att du tröttnar.

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Har ägnat stor del av helgen åt att spela Scorn. Några timmar in nu och det är verkligen inte ett spel jag är van vid, men inte på ett dåligt sätt. Det finns praktiskt taget inget handhållande alls, och du får inte någon tydlig förklaring för vad det är som pågår. Men jag gillar det. Mycket pussel och oklarheter, jag är nog lite hooked!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin_II:

Har ägnat stor del av helgen åt att spela Scorn. Några timmar in nu och det är verkligen inte ett spel jag är van vid, men inte på ett dåligt sätt. Det finns praktiskt taget inget handhållande alls, och du får inte någon tydlig förklaring för vad det är som pågår. Men jag gillar det. Mycket pussel och oklarheter, jag är nog lite hooked!

Liksom medvetet klumpigt, bökigt, långsamt, ibland svårnavigerat och lite omständligt, men jag uppskattade också spelet på något vis
Gillar man HR Giger så är spelet nästan ett måste: de har verkligen fångat hans stil!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör
Skrivet av Roger W:

Liksom medvetet klumpigt, bökigt, långsamt, ibland svårnavigerat och lite omständligt, men jag uppskattade också spelet på något vis
Gillar man HR Giger så är spelet nästan ett måste: de har verkligen fångat hans stil!

Ja precis det var stilen som drog mig till spelet också. Men som du säger, ett väldigt långsamt spel. 😫

Permalänk
Medlem

Crysis 2!

Men dagens spelsession började dramatiskt då mitt nyinköpta sekundära begagnade Titan-kort bestämde sig för att dö på spektakulärt vis. 😅 Tur nog så försöker jag avsiktligt köpa reserver för begangad hårdvara, så efter ett snabbt felkonstaterande och utbyte av det felande kortet så kunde spelsessionen fortsätta ostört. 😌

Det finns fördelar med att spela äldre spel på äldre hårdvara.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Core i7-3770K 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Z77 Sabertooth | Corsair Vengeance Pro Black 4x8GB 1866MHz CL9 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | PG279Q | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Jag är tillbaka med Destiny 2... Vet inte om det är bra eller dåligt.

Permalänk
Medlem

Har faktiskt fallit tillbaka i WoW - Retail senaste månaden, startat om helt från Lvl 1 och kört klass och ras jag aldrig provat förut.
Både nostalgiskt i starten och nytt i slutet, riktigt roligt!

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem

Jag är tragiskt... så.. counter-strike 2.. 41 år, lirat sen beta 3.0.. svårt att slita sig, men kul att vinna över småungar som blir sura

Visa signatur

Rig: Ryzen 7 5800X - Crucial Ballistix Black 3200 Mhz 32 GB - MSI RTX 4060 TI OC 8 GB - Fractal Design Define C
Laptop: Macbook Pro M1 Max - 32GB - 14"
Media/Server: Raspberry PI 4 - 2 GB - Plex Media Server - KODI - PiHole - qBittorrent - HomeAssistant
Media/Server: NUC - i7-7567U - 32GB - Plex Media Server - Uptime Kuma - mineCraft - qBittorrent
NAS: Zyxel 325v2 - 5 TB - Qnap TS-464 - 40 TB

Permalänk
Medlem

Runescape

Permalänk
Medlem

Spelar Lockdown Protocol med frugan och polarna. Det är kaos.

Visa signatur

Spel/multimedia burk: ASUS Prime B660-Plus D4. PNY CS2140 M.2 NVMe Gen 4 500GB. Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz. Intel Core i3 12100F 3.3 GHz 12MB. DeepCool AG400. PowerColor Radeon RX 6600 8GB Fighter. DeepCool PK650D 650W. Kolink Observatory HF Mesh. Skärmar: 3x MSI G2712F. Ljud: Yamaha 5.1 förstärkare. XTZ 93:22 frontar, Eltax Monitor III bak. Hörlurar: Audio Technica ATH-M50x och Sennheiser Accentum.

Permalänk
Medlem

Rocket League och PoE2.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Tar en vända till på Baldurs Gate 3. Hade tänkt och vänta tills nästa patch, men stod inte ut

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: AMD 7800XT

Permalänk
Medlem

Team Fortress 2. Klassiker som inte går att få död på.....

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hakinger:

Tar en vända till på Baldurs Gate 3. Hade tänkt och vänta tills nästa patch, men stod inte ut

Samma här
Mitt förra inlägg var också BG3, men detta är en ny run (började på nytt i slutet av januari).

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

SMITE 2.

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit

Permalänk
Medlem

BF2042, 43 är gammal, noll reflexer och suger. Men kul är det!

Permalänk

Testade Mechabellum för en månad sen och fastnade

Visa signatur

Vatten - 5950x - rtx3090 - ROG PG32UQX - HyperX nånting

Permalänk
Medlem

DayZ

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mk: ASUS PRIME B450M-A GPU: XFX AMD Radeon RX 6750 XT Core Gaming Ram: G.Skill Trident Z RGB Series 16GB 3200MHzChassi: NZXT H7 Elite Nätagg: NZXT C750 750W v2Hd: Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2, Samsung 850 EVO SSD 250GB, Samsung SSD 860 PRO SSD 512GB x 2 Skärm: Acer KG241

Permalänk
Medlem

Pikmin Bloom

Permalänk

vad spelar jag nu ?

Jag spelar d2-r och HeartStone

Visa signatur

Kristian.H.Haraldsen