Tävla och vinn Geforce RTX 5080 från Asus!

Trådlös right-handed mus med bastant scroll.

Permalänk
Medlem

Trådlös right-handed mus med bastant scroll.

Hej Sweclockers. En cs spelare här som jobbat mig igenom tre Logitech Superlights som nu fått nog av att scrollen börjar skeva ur efter ett antal månader. Jag letar efter en gaming-mus som är trådlös, och för högerhänta. En referens till min favoritmus genom tiderna är Zowie Ec2. Eftersom jag hoppar med scroll +down i spelet önskar jag en mus där scrollen känns välbyggd med ett bastant hack.

Har någon span på något som skulle passa mig eller är det bara att köpa en ny superlight som tycks säljas på en helt orimlig vinstmarginal.

Permalänk
Medlem

Xtrfy M4 Wireless är ett alternativ, men finns ju mängder med alternativ.

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/produkt/6102910/steelseries-aerox-5-wirel...

både jag o tjejen har kört den nu i kanske 1,5 år, har vart sjukt nöjd med den än så länge

Permalänk

nu är jag inte helt hundra på hur du menar men:

G502 har ju metalhjul iaf. men misstänker att troligen handlar om att du nöter ner "haken" som gör klicken när man scrollar typ en fjäderlastad spetsig plastbit som trycks mot kuggar i hjulet och tveksam att någon mus har någon annan metod för att skapa "klicken" när man scrollar.

så g502'an har iaf bara en del som kommer nötas på möss med plasthjul så nöts ju genrellt bägge ytorna och den finns ju som trådlös och tror iaf att även den trådlösa kör med scrollhjul i aluminium dock ser hjulet väldigt annorlunda ut mot det på den trådade varianten så törs inte säga säkert.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

G502 har ju metalhjul iaf. men misstänker att troligen handlar om att du nöter ner "haken" som gör klicken när man scrollar typ en fjäderlastad spetsig plastbit som trycks mot kuggar i hjulet och tveksam att någon mus har någon annan metod för att skapa "klicken" när man scrollar.

Kör 502 själv (trådat) med samma setup att scroll down är jump. Funkat för mig i över 4 år nu utan problem med scrollhjulet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

nu är jag inte helt hundra på hur du menar men:

så g502'an har iaf bara en del som kommer nötas på möss med plasthjul så nöts ju genrellt bägge ytorna och den finns ju som trådlös och tror iaf att även den trådlösa kör med scrollhjul i aluminium dock ser hjulet väldigt annorlunda ut mot det på den trådade varianten så törs inte säga säkert.

Skrivet av martengooz:

Kör 502 själv (trådat) med samma setup att scroll down är jump. Funkat för mig i över 4 år nu utan problem med scrollhjulet.

This!
Har haft 502:an i många år nu och är supernöjd med just hjulet!

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-