TOFU60 2.0 Silver Hotswap HHKB, QMK/VIA

Permalänk
Medlem

TOFU60 2.0 Silver Hotswap HHKB, QMK/VIA

Säljer mitt finaste tangentbord då det inte kommer till användning (spelar nästan bara med handkontroll).

Massa extra tangenter och switchar, ett riktigt premiumbygge från en väldigt duktig byggare som jag köpt flera tangentbord av. Gav 2200:- för detta tunga och stabila tangentbord, enligt byggarens uppgift var nypris på allt runt 3800 kr.

Ansluts med USB-C, kabel medföljer ej. Programmerbart via QMK/VIA med macron och layers och annat fint.

Kan skickas mot förskottsbetalning men avhämtning i Göteborg är att föredra.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Ser jag rätt, saknar tangentbordet CTRL?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Asus ROG Strix B650E-F | Kingston Fury DDR5 6000 MHz 64GB | Noctua NH-D15 | Asus RTX 4080 16 GB TUF Gaming | be quiet! Dark Power 12 1000W | be quiet! Dark Base 700 | 3x Western Digital M.2 SN850X 2TB | Samsung 870 QVO 2TB | Creative Sound Blaster X-Fi | Acer Predator XB323QKNV 32" | 2x Acer XB271HU 27" | Mionix Naos 7000 | Corsair Gaming K70 Rapidfire MX Speed | Sennheiser GAME One

Permalänk
Medlem

Haha ja det är ett speciellt symmetriskt utförande HHKB. Men du kan programmera alla knappar fritt

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt tangentbord!
Men det är svårt att spela utan Ctrl när man när man var vid det så hade jag varit en programmerare eller något annat så hade jag definitivt försökt köpa det

Visa signatur

i7 12700k oc+delid under utveckling | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | RX 7800xt
https://valid.x86.fr/uudh64 (gammal, men trevlig, cpu-z validator)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonhed:

Men det är svårt att spela utan Ctrl när man när man var vid det så hade jag varit en programmerare eller något annat så hade jag definitivt försökt köpa det

Ja det är programmerares favorit 😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonhed:

Det "riktiga" HHKB har CTRL där capslock sitter på normala tangentbord. De flesta som använder denna layout brukar göra samma sak då det är svårt att klara sig utan CTRL...

Visa signatur

There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.

@oscar:prutt.party / monotux@freenode

Permalänk
Medlem
Skrivet av monotux:

Det "riktiga" HHKB har CTRL där capslock sitter på normala tangentbord. De flesta som använder denna layout brukar göra samma sak då det är svårt att klara sig utan CTRL...

Ja precis, så har jag också kört

Permalänk
Medlem
Skrivet av monotux:

Ah jag förstår!
Personligen tänkte jag mer på keybinds och vanan att använda lillfingret på Ctrl och tummen på alt/space. Men för att skriva och liknande så känns ju Ctrl på capslock som en bra ide

Visa signatur

i7 12700k oc+delid under utveckling | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | RX 7800xt
https://valid.x86.fr/uudh64 (gammal, men trevlig, cpu-z validator)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonhed:

Ah jag förstår!
Personligen tänkte jag mer på keybinds och vanan att använda lillfingret på Ctrl och tummen på alt/space. Men för att skriva och liknande så känns ju Ctrl på capslock som en bra ide

Jag brukar mappa om capslock till ctrl på alla datorer jag använder, det är väldigt bekvämt.

Fördelen med en bräda som är till salu här är att du kan programmera om den precis hur du vill. Antingen med qmk (rätt komplicerat men oerhört kraftfullt) eller vial (webbgränssnitt! Inga eländiga saker att installera).

Visa signatur

There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.

@oscar:prutt.party / monotux@freenode

Permalänk
Medlem

Vilka switchar är det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av c0mps:

Vilka switchar är det?

Oh, jag minns tyvärr inte namnet. Dom är gröna med gul stam, green tea någonting tror jag men minns inte. Det är en ovanligare typ, inte Akko eller Gateron.

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad