Om man t.ex. köper ny TV och behöver logga in så är det bara skriva det som kommer upp i lösenordshanteraren i telefonen.
Inte så jobbigt.
Jag tar en minut extra än att bli av med diverse konton/pengar.
Har man lösenordshanterare så skriver man aldrig lösenordet till tjänsten man vill åt, man klickar på fyll i. Så där tjänar jag tiden du förlorar. haha
Jag tror du förenklar genom att tänka att andras liv är ungefär som ditt eget (väldigt vanligt misstag, du är i gott sällskap). Alla har inte en och samma enhet som de sitter vid hela tiden. Ett stort antal kan inte installera saker på de enheter som de använder regelbundet. Jag använder lösenordshanterare hemma för att det sparar tid när man har komplexa lösenord men att ha lösenord som jag inte kan komma ihåg eller skriva fungerar inte. Har väl ett 50-tal konton som jag behöver komma åt mer eller mindre regelbundet, privata eller jobb. Många är på jobbet där jag använder låsta datorer som jag inte kan använda hanterare på och behöver kunna logga in snabbt i 3-4 olika system. Byter dator minst en gång i veckan ofta flera gånger per dag. Behöver då kan och då logga in på privata konton även där. En del konton används dagligen eller flera gånger per timme, andra kanske 1ggr/v andra 1ggr/mån. Vissa kanske 1ggr/år eller så. Att ha högkomplexa unika lösenord till allt detta skulle vara en rätt stor utmaning.