Sony slopar PSN-krav för vissa PC-portade spel

Permalänk
Melding Plague

Sony slopar PSN-krav för vissa PC-portade spel

Kontolänkning blir nu frivillig och ger bonusar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bra. Synd att dom inte kunde ha kommit på det här själva bara. Dom kanske skulle ha frågat i alla fall en PC-spelare om påtvingat PSN-konto var en bra idé innan dom införde det. Men bra.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Bättre sent än aldrig. De såg att Ragnarök underpresterade pga PSN-kravet och tog bort det.

Permalänk
Skrivet av V5er:

Bättre sent än aldrig. De såg att Ragnarök underpresterade pga PSN-kravet och tog bort det.

Jag är en av dem som vägrar PN konto så är väldigt glad över att få lira Ragnarök trots allt 😁

Permalänk
Medlem

Se där.. Nu kanske man kan spela dem spelen också. 👍

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Var det ingen av er som läste artikeln?
"Samtidigt är man fortfarande tvingad att registrera sig för att få del av allt som ingår i spelet."

Edit: Jo, det går att spela spelen utan PSN konto, det är bara det att Sony undanhåller oss vissa saker.

Permalänk
Medlem

Lite för sent

Permalänk
Medlem

Jag har inte läst på kring detta varför många länder inte har funktionen att använda PSN konto, men varför, låter ju bara enkelt och registrera sig och använda ett.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 2080 Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Kontolänkning borde vara förbjudet i GDPR's anda.

Visa signatur

*5800X|B550M|64GB|RX7800XT|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x32 LPX Vengeance 2666C16 @3600C20|Asus DUAL OC @990mV, 3,2/2,6GHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk
Medlem

Köp spelet.
Låna en kopia av Jack Sparrow.
Win

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Intressant, speciellt när PSN koppling totalt saknas i spel där man vill ha det! Som för min del Final fantasy rebirth som jag fick börja om från början på då min save är på PSN och inte pc....

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Bra. Synd att dom inte kunde ha kommit på det här själva bara. Dom kanske skulle ha frågat i alla fall en PC-spelare om påtvingat PSN-konto var en bra idé innan dom införde det. Men bra.

Varför? Sony var knappast först med det här så alla visste ju redan exakt vad alla tyckte.

Vilket är: ingen gillar det, men många accepterar det om dom måste.

Att reaktionen är större mot just Sony är lite orimlig tycker jag. Men samtidigt är det bra att det sägs ifrån, men borde göra det lika mycket till alla andra också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Varför? Sony var knappast först med det här så alla visste ju redan exakt vad alla tyckte.

Vilket är: ingen gillar det, men många accepterar det om dom måste.

Att reaktionen är större mot just Sony är lite orimlig tycker jag. Men samtidigt är det bra att det sägs ifrån, men borde göra det lika mycket till alla andra också.

Varför drar du in andra företag som är lika kassa? Vi diskuterar Sony.

Skrivet av norrby89:

Intressant, speciellt när PSN koppling totalt saknas i spel där man vill ha det! Som för min del Final fantasy rebirth som jag fick börja om från början på då min save är på PSN och inte pc....

Sparfiler delas inte mellan plattformarna ändå, dom vill bara ha din data för att sälja och läcka.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

För att du sa att Sony borde frågat, men Sony var ju inte först. Det finns redan data på detta när andra gjort liknande innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Sparfiler delas inte mellan plattformarna ändå, dom vill bara ha din data för att sälja och läcka.

Ändrar inte att det är typ ända anledningen till att ha en läkning (för min del) , min data skiter jag i då google och Microsoft har allt redan samt äger ingen foliehatt ^^

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Hoppas det tillåter att de återupptar sin fina tradition med publicering på GOG!

https://www.gog.com/en/games?publishers=playstation-pc-llc

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Ändrar inte att det är typ ända anledningen till att ha en läkning (för min del) , min data skiter jag i då google och Microsoft har allt redan samt äger ingen foliehatt ^^

Jag håller med, hade sparfiler synkats mellan PC och PS5 så hade det varit en bra anledning, men så är det ju inte tyvärr.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Ändå bra att dem lyssnade sen ☺️

Permalänk
Medlem

Bra. Jag vill inte ha någon fler kontokoppling än jag absolut måste (det gäller även Windows).

(Vill inte ha någon indirekt kontokoppling heller, så exempelvis Epic Fail Online Services kan också dra rejält och hejvilt åt helvete.)

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Var det ingen av er som läste artikeln?
"Samtidigt är man fortfarande tvingad att registrera sig för att få del av allt som ingår i spelet."

Edit: Jo, det går att spela spelen utan PSN konto, det är bara det att Sony undanhåller oss vissa saker.

Bonusar undanhålls ju även PS-spelare ändå, och det är hyfsat orimligt att anta att det skulle vara fråga om något annat än mer av samma.

Det blir på sin höjd som Ubisoft mfl kört med i åratal. "Registrera dig och spela det här Assasins Creed så får du en bil Watchdogs.

Men visst, att ta bort kameraläge eller rent av slutet på spelet om man inte registrerar hade kanske varit mer av ett tvångsmedel.

Skrivet av Fenrisulvfan:

Kontolänkning borde vara förbjudet i GDPR's anda.

Fast den andan hade väll inte ändrat mer än att det var en extra ruta att klicka förbi innan registrering. "Ja, jag är medveten om att mina data förvaras nånstans yada yada.."

Skrivet av SCORPIUS:

Köp spelet.
Låna en kopia av Jack Sparrow.
Win

Ja, de kommer säkert ta alla ospelade kopior på Steam som ett intyg på detta förfarande som säkert de allra flesta ärliga pirater tar sig för.

Betala samma för att krångla och ta en risk när det vanligaste motivet är att slippa betala genom att krångla och ignorera risker liksom.

Skrivet av s0sdaf:

Hoppas det tillåter att de återupptar sin fina tradition med publicering på GOG!

https://www.gog.com/en/games?publishers=playstation-pc-llc

Antagligen inte. Det hade ju då bara varit av större vikt med obligatorisk registrering för att få en överblick av okontrollerbar spridning.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint