Moderkort, cpu och minne

Permalänk
Medlem

Moderkort, cpu och minne

Det var ett tag sen jag uppgraderade datorn och vill nu lägga 2000 kr på nytt moderkort, cpu och minne. Eftersom jag inte är helt insatt i den senaste hårdvaran så undrar jag om ni kan hjälpa mig?

Jag vill lägga mest pengar på moderkortet, för att det ska hålla ett tag. cpu:n ska vara så billig som möjligt, men jag undviker helst duron om det går.

Kan ni hitta ett bra paket så är jag jättetacksam.

Visa signatur

Abe:
I used to be with it, but then they changed what "it" was. Now, what I'm with isn't it, and what's "it" seems weird and scary to me.

Permalänk
Hedersmedlem

Alt 1.
TwinMOS Original 256Mb DDR-DIMM PC3200/DDR400 490.00
Abit NF7-S rev 2.0 1125.00
AMD Athlon XP2000+ Thoroughbred 539.00

Tot. 2154.00

Alt 2.
TwinMOS Original 256Mb DDR-DIMM PC3200/DDR400 490.00
AMD Athlon XP2400+ Thoroughbred 739.00
Asus A7N8X-X nForce2 400 849.00

Tot. 2078.00

Byt processorn i paket 2 mot en Xp2000+ om det blir för dyrt.. Priserna är från datorbutiken.com.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

tackar!
Kan inte bestämma mig om jag ska köpa Abit NF7-S eller Asus A7N8X-X. Synpunkter?

Visa signatur

Abe:
I used to be with it, but then they changed what "it" was. Now, what I'm with isn't it, and what's "it" seems weird and scary to me.

Permalänk
Hedersmedlem

NF7-S

Med A7N8X-X får du inte SoundStorm, alltså det integrerade ljudkortet på NF7-S (finns på fler brädor) som är klass med Audigy Plus att det är lite snabbare på annat vis.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

sökte lite på SoundStorm på forumet och det verkar ju riktigt bra. Har tröttnat på mitt knastrande Live! 5.1.

Har moderkortet NF7 (895:-) SoundStorm eller är det bara NF7-s som har d?

Visa signatur

Abe:
I used to be with it, but then they changed what "it" was. Now, what I'm with isn't it, and what's "it" seems weird and scary to me.

Permalänk
Medlem

2500+ kostar bara 50 spänn mer än 2400+ men presterar nog 150 Kronor bättre....

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HoFFa
sökte lite på SoundStorm på forumet och det verkar ju riktigt bra. Har tröttnat på mitt knastrande Live! 5.1.

Har moderkortet NF7 (895:-) SoundStorm eller är det bara NF7-s som har d?

Finns bara på NF7-S alltså _inte_ på NF7, tyvärr.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading