Alla fyndtips från Amazon Spring Deal Days

Hitta chassi delar till en Lenovo Legion C530 (cube)

Permalänk
Medlem

Hitta chassi delar till en Lenovo Legion C530 (cube)

Har fått tag på en Lenovo Legion C530. Allting fungerar och den bootar utan problem och är knäpptyst.
Dock är problemet att den kom med ett halvt chassi och saknar allt runt sidorna men har iaf ”locket” med handtaget kvar och självklart är det den enda delen jag hittar att köpa.

Någon som har tips på vart man kan leta efter sidorna?

Permalänk
Medlem

Du kan kolla eBay, men det är nog orimligt höga priser där eftersom det inte är en särskilt vanlig del...

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarB98:

Du kan kolla eBay, men det är nog orimligt höga priser där eftersom det inte är en särskilt vanlig del...

Gissade nästan på det. Var även enda stället jag hittade ”locket” på. Men det har jag ju redan. Gissar på att moderkortet är någon sorts special också så är nog inte det enklaste bara byta chassi heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobitheo:

Gissade nästan på det. Var även enda stället jag hittade ”locket” på. Men det har jag ju redan. Gissar på att moderkortet är någon sorts special också så är nog inte det enklaste bara byta chassi heller

02CW157 & 02CW158 är iaf reservdelsnummer på panelerna, kanske underlättar lite när du ska leta.

Moderkortet ''ser ut'' att vara mATX, men audio/frontpanel headers brukar ha lite annordlunda pinout som gör att vanliga chassin inte fungerar att koppla in :-/

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarB98:

02CW157 & 02CW158 är iaf reservdelsnummer på panelerna, kanske underlättar lite när du ska leta.

Moderkortet ''ser ut'' att vara mATX, men audio/frontpanel headers brukar ha lite annordlunda pinout som gör att vanliga chassin inte fungerar att koppla in :-/

Ena sidan kosta nästan 3500kr men fanns inte i lager medan andra med frakt bara 800kr. Nästan en ny dator bara för dom😂

Tyckte ju det va litet och smidigt men för de priserna vete tusan om man inte ska försöka sig på ett annat chassi och hoppas på det bästa