Permalänk
Medlem

Vill köpa filmer/serier men fler av dem säljs på Blu-ray utan svensk text. En gång i tiden skröts det om att Blu ray va så bra det fick plats med extra matrial och undertexter för fler språk etc.
Nu verkar de inte ens möda sig till att fixa undertexter åt oss.

Senast köpte jag en trilogi box, film 2 och 3 hade svensk text men film 1 hade bara engelsk text, suck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Vill köpa filmer/serier men fler av dem säljs på Blu-ray utan svensk text. En gång i tiden skröts det om att Blu ray va så bra det fick plats med extra matrial och undertexter för fler språk etc.

Senast köpte jag en trilogi box, film 2 och 3 hade svensk text men film 1 hade bara engelsk text, suck.

Den svenska översättningen brukar vara så värdelös ändå, så personligen har jag hellre engelsk text

Visa signatur

EndeavourOS: Your search for the best Arch distro ends here
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Den svenska översättningen brukar vara så värdelös ändå, så personligen har jag hellre engelsk text

Ja behärskar man engelska språket till 100% så visst då kanske det kvittar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Är du säker på att det är svenska (nordiska) utgåvor du köpt? Dom flesta svenska butikerna online säljer ju även importutgåvor (UK och liknande).

Permalänk
Medlem

Jag scrollar bara ner för säkerhets skull på infon om det finns svensk text eller ej, sen om det är nordisk eller ej kvittat.

Det faktum att det inte kommer ”nordisk” utgåva på alla filmer som säljs här är skandal imo. Man får idag betala mer för mindre på alla fronter idag verkar det som.

Men tydligen hade de skrivit att ena filmen saknade text i handlingsinfon vilket jag hade missat vid köptillfället, läser typ aldrig där.

Permalänk
Skrivet av Megacrash:

<Uppladdad bildlänk>

Jag scrollar bara ner för säkerhets skull på infon om det finns svensk text eller ej, sen om det är nordisk eller ej kvittat.

Det faktum att det inte kommer ”nordisk” utgåva på alla filmer som säljs här är skandal imo. Man får idag betala mer för mindre på alla fronter idag verkar det som.

<Uppladdad bildlänk>

Men tydligen hade de skrivit att ena filmen saknade text i handlingsinfon vilket jag hade missat vid köptillfället, läser typ aldrig där.

Liknande har hänt mig för ofta. Jag hyr en film online, betalar 49kr tror jag. Någon gång har jag köpt för under 200kr. Och så upptäcker jag svensk text saknas, det går se den ändå.
Men denna information hade påverkat mitt val, jag hade då välja en annan film istället.

Sedan är jag trött på alla dumheter i samhället. Det uppstår alltid lite tvister hit och dit, jag är ointresserad att bråka, jag är för gammal och slö. Se mig som en fet hankatt som vill ligga i sin bädd.
Men jag hör andra med andra inställning, hur många olika smågräl har inte olika grannar med varandra. De kan se mig som feg då jag är en som inte tar ställning i något, men jag vill ej bråka. Jag vill vara som katten Gustaf.

Folk sa när jag var liten att de som bråkar arbetar för lite, arbetar en mycket så orkar man ej med sånt.

Permalänk
Medlem

Köpte spelet "Terraspace" på epic.

Hatar när spel inte har inställningsmöjligheten redan i huvudmenyn, och att de alltid ska börja med att skräna sitt skitljud folk tycker låter som musik.

Permalänk
Medlem

Var på min lokala ICA Kvantum samt Lidl i förmiddags.

Är så trött på att folk verkar vara så lata.
Barnböcker i frysdisken bland färdigrätterna? Färsk lammfilé bland nötterna? Bananyoghurt bland chipsen?!

Så jävla onödigt.
Lägg tillbaka grejerna där ni tog dem ifrån istället för att det ska ligga och ruttna och bli förstörda bland andra varor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Ja, det som jag kan tycka är konstigt är när filmer som ingår i samma box inte verkar vara samma utgåva, d.v.s. har samma specifikationer o.s.v. Man räknar ju med att alla filmerna i en box ska ha t.ex. svensk textning om det står med i beskrivningen. Det är inget stort problem för mig personligen, då jag klarar mig utan textning så länge det är svenska eller engelska och man hör vad dom säger. Men jag förstår att det blir ett större problem om man inte känner sig lika bekväm med engelska som t.ex. jag gör.

Ja, det är tyvärr ganska mycket film vi inte får utgåvor på här. Så då är enda alternativet att köpa en import utgåva om man vill ha/se den filmen/serien.

Skrivet av Miindz:

Var på min lokala ICA Kvantum samt Lidl i förmiddags.

Är så trött på att folk verkar vara så lata.
Barnböcker i frysdisken bland färdigrätterna? Färsk lammfilé bland nötterna? Bananyoghurt bland chipsen?!

Så jävla onödigt.
Lägg tillbaka grejerna där ni tog dem ifrån istället för att det ska ligga och ruttna och bli förstörda bland andra varor.

1+ på den. Tycker det är extremt onödigt. Blir säkert en del extra svinn på grund av detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Ja, det som jag kan tycka är konstigt är när filmer som ingår i samma box inte verkar vara samma utgåva, d.v.s. har samma specifikationer o.s.v. Man räknar ju med att alla filmerna i en box ska ha t.ex. svensk textning om det står med i beskrivningen. Det är inget stort problem för mig personligen, då jag klarar mig utan textning så länge det är svenska eller engelska och man hör vad dom säger. Men jag förstår att det blir ett större problem om man inte känner sig lika bekväm med engelska som t.ex. jag gör.

Ja, det är tyvärr ganska mycket film vi inte får utgåvor på här. Så då är enda alternativet att köpa en import utgåva om man vill ha/se den filmen/serien.
1+ på den. Tycker det är extremt onödigt. Blir säkert en del extra svinn på grund av detta.

Slängs direkt då personalen vet inte hur länge de legat där. Var i.a.f. så när jag jobbade på Coop Forum.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cim-Inc:

Dagens gubbgnäll mot INET.

Köpte mig ett 5080 (som släpptes 15:00) innan klockan var 15:01, lagerstatusen var även den över 30 när min beställning var lagd.

15:01 fick jag min orderbekräftelse, 2 minuter senare var alla kort slut.

Rätt nöjd.

16:04 får jag ett mail från INET där dem säger att jag inte får något kort, jag blev inte ''tilldelad'' ett kort...

What the f**k INET? Det tog mig max 45 sekunder att göra min beställning, lagerstatusen droppade stadigt efter att jag var klar sedan länge.

Riktigt gubbgrining på hur dåligt hanterad den här releasen är från både Nvidia och butiker som INET i detta fall.

Oh no, klaga inte på Inet då får du halva Swec på dig!!! Dom gör ju aldrig fel

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE -snart borta-
i7-11700K|ASUS ROG STRIX B560-F GAMING WIFI|32GbDDR4|RTX3080
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|Switch2|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Det här med moraset till sämre kvalité på livsmedelsvaror. Har lyckats parera allehanda smygsänkningar av kötthalt och annat på diverse livsmedel genom att hålla mig till några bekanta tillverkare som ”ska stå över sådant”. Men likt Pripjatträsken dras de alla in i detta. Kombinerat med så kallad ”fäbodifiering” där diverse s k småskaliga producenter ska sälja sina shamanråvaror till höga priser; men vid en närmare titt är grejerna alltför ofta minst lika utspädda som andra större tillverkare. Min whitelist av tillverkare blir kortare och kortare. Gubben gick senast idag och muttrade över den låga kötthalten på falukorvar - min favorit hade gått från 82% till 70% i kötthalt men med samma utpris till kund. Gud förbjude den dagen när de börjar tulla på styrkan i ens starkvaror!

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Suck.. Bilar.. Frugans bil fick nedslag på oljaläckage och handbroms. Handbroms spändes, packningar byttes, motortvätt gjordes. ABS slutade fungera. Troligen kommit in vatten i ABS styrenheten.. Felsökning pågår..
Men min bil, en golf 4 som går i ur och skur, började låta som en Lamborghini(lillgrabbens ord) igår på vägen hem från jobbet..
Lättlagat men ändå. Suck!

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Köpte mat på donken i byn men fy tusen allt var dåligt med den, big Mac & co.
Burgaren smulade sönder och pommes var från igår.

Någon som har koll på om dom har bytt recept nyligen?
Nu var mer rent kött som inte var färdig stekt, än de tidigare ”frysta” konsistensen.

Inte nog med åkte man förkylning 39 grader.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Köpte mat på donken i byn men fy tusen allt var dåligt med den, big Mac & co.
Burgaren smulade sönder och pommes var från igår.

Någon som har koll på om dom har bytt recept nyligen?
Nu var mer rent kött som inte var färdig stekt, än de tidigare ”frysta” konsistensen.

Inte nog med åkte man förkylning 39 grader.

Vill minnas en gammal artikel där McDonalds och Burger King stoltserade med 100% nötkött i burgarna. MAX låg något lägre.

Med allt fusk vi ser från livsmedelsbranchen med iblandning av grönsaker/fläsk m.m, så skulle det inte förvåna mig att även kötthalten på snabbmatställena har tagit stryk.

Lyckades inte hitta något vid googling. Nån som vet?

Permalänk

Byråkratisamhälle. Facket kräver mer administrativt arbete av mig som anställd, hyresgästföreningen kräver att få in och inspektera min lägenhet ett viss datum för att sätta hyran för grannar.
Det innebär att jag måste jobba hemifrån just den dagen då jag ej släpper in okända och så håller det på.
Bara småsaker, men allt tar tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tankjunior:

Vill minnas en gammal artikel där McDonalds och Burger King stoltserade med 100% nötkött i burgarna. MAX låg något lägre.

Med allt fusk vi ser från livsmedelsbranchen med iblandning av grönsaker/fläsk m.m, så skulle det inte förvåna mig att även kötthalten på snabbmatställena har tagit stryk.

Lyckades inte hitta något vid googling. Nån som vet?

https://www.mcdonalds.com/se/sv-se/om-var-mat/notkott.html
Sen är det väl upp till makkd0naldz om de vill ljuga oss rakt upp i ansiktet om kötthalten. Det jag reagerade på var att det är italiensk ko i det, eller om det bara var företaget som ligger i italien, lite oklart.

https://www.max.se/hallbarhet/var-mat/
Tydligen svenskt kött iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Facket kräver mer administrativt arbete av mig som anställd, hyresgästföreningen kräver att få in och inspektera min lägenhet ett viss datum för att sätta hyran för grannar.

Det låter som att du har en mycket engagerad och noggrann Hyresgästförening. Var glad för det.

Vad kräver facket för administrativt arbete av dig?

Permalänk
Skrivet av Iskra:

Det låter som att du har en mycket engagerad och noggrann Hyresgästförening. Var glad för det.

Vad kräver facket för administrativt arbete av dig?

Hyresgästförening ja kanske det. Bara det att jag ej gillar rännande av folk som inte går neka.
Facket kräver att företag har fler personer med olika uppgifter, jag fick ta några. Och nu ska det protokollföras bättre osv.

Min poäng är dock inga extrema saker, bara att det blir mer konstant hela tiden.

Permalänk
Medlem

Hyresgästförening ja kanske det. Bara det att jag ej gillar rännande av folk som inte går neka.

Jag tror att det går att neka Hyresgästföreningen tillträde till din lägenhet. Det är nog sällsynt att föreningar får order om husrannsakan. Men bjud på kaffe och tacka dem för deras engagemang, istället för att neka dem tillträde.

Facket kräver att företag har fler personer med olika uppgifter, jag fick ta några. Och nu ska det protokollföras bättre osv.

Så facket och arbetsgivaren har kommit överens om något, och arbetsgivaren har gett dig i uppgift att genomföra det. Varför skyller du det på facket? Skyll på arbetsgivaren istället, som bad just dig att göra det som de kommit överens om.

Permalänk
Medlem

Installerade om min bärbara dator, drog in Manjaro.
Spenderade 1.5 timme på att jag inte hade något ljud alls.. vilken 1.5 timme senare visade sig vara att om jag sätter datorn på högsta volymen, så blir det mute/inget ljud, men på 1-99% så kommer det ljud. >.<

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackey:

Just det, Carr's har man ju sett ibland, tack! Tråkigt att behöva köpa utländskt men så är det. Tuc är rätt bra för priset, de kan ju vara rätt rabatterade mellan varven.

Var på Wijnja ostbutik och handlade en del desertost och där hittade jag också surdegskex från Sigtuna deli som faktiskt var bra till osten. Lagom (lite) sälta och krispiga med en smak som, tillsammans med en liten klick fikonmarmelad, förhöjde smakupplevelsen av både "Bunkerkaas" och "Gruyere Cave" som jag bland annat köpte och som utan marmelad passade bra till "Stilton Clawson" och "Saint Agur" som jag också köpte.

Inget gnäll men ett sent svar på en "deltråd" som handlade om usla ostkex.

Permalänk
Medlem

Köpte en chipspåse, tyvärr som vanligt halva påsen fylld med luft men den här gången kändes som det var ännu mindre chips i kanske en tredje del.

Så att uttrycket "klämma en hel chips-påse" har fått en helt annan innebörd.

Samma gäller de flesta godispåsar överlag, vad är grejen att fylla halva påsen med luft? 🤬

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Köpte en chipspåse, tyvärr som vanligt halva påsen fylld med luft men den här gången kändes som det var ännu mindre chips i kanske en tredje del.

Samma gäller de flesta godispåsar överlag, vad är grejen att fylla halva påsen med luft? 🤬

När det gäller chipspåsar så är det ju för att chipsen inte ska smulas sönder när man hanterar påsarna. Vore det ingen luft i påsarna skulle alla kunder få bara chipssmulor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

väg innehållet så ska du se att den myten du hjälper att sprida, är bara en myt.

Permalänk
Medlem

Vill gnälla lite på alla som tycker de är coola att gnälla om att chipspåsen "bara har luft".

Permalänk
Skrivet av VinterSolen:

Vill gnälla lite på alla som tycker de är coola att gnälla om att chipspåsen "bara har luft".

Det är respekt! Nej det är déjà vu över saker folk gnällde redan på 90 talet på nätet exakt samma argument från alla håll. Min åsikt kolla vikt och att man ej vill ha söndersmulat.

Något jag har stört mig på är oärlighet. Man observerar något ovanligt händer, det behöver inte vara märkvärdigt. Det kan vara en person som får i uppdrag att ta över någon annans uppgift, mer konstigheter händer och man listar upp att personen kommer att sluta. Detta information får man såklart inte veta före efter att personen har slutat. Mycket annat liknande händer mig hela tiden, jag ser vissa saker kommer att ske och väntar på informationen om detta kommer, när saken sker så ges det en helt annan förklaring än den som man har listat ut är orsaken.

Permalänk
Medlem

Vad jag ogillar med icke-steam-spelaffärerna (Epic, gog osv) Att det inte finns något community, där man t.ex. kan prata med andra som ett specifikt spel, få hjälp osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Vad jag ogillar med icke-steam-spelaffärerna (Epic, gog osv) Att det inte finns något community, där man t.ex. kan prata med andra som ett specifikt spel, få hjälp osv.

Finns ju t.ex. Reddit och Sweclockers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Finns ju t.ex. Reddit och Sweclockers.

Inte riktigt samma sak.

Allt på reddit försvinner väldigt fort.
Om du har diskussioner kopplat direkt till ett spel som på steam, så är det enklare att hålla en diskussion för det spelet, ställa specifika frågor eller hitta saker som har med spelet att göra, dessutom på ett och samma ställe som spelet finns och startas på.