Snabbkoll: Har din hårdvara RGB-belysning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zirgo:

Jag svarade ej RGB
Mitt PowerColor Radeon RX 6900 XT Ultimate Red Devil lyser rött i burken.
Är det RGB eller?

R är det iallafall.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem

På min Windows XP / Windows 10 maskin som jag har för dagligt bruk, så är det bara AIO'n, fläktarna och tangentbord och mus som har RGB, komponenterna har som mest LED upplyst logga.

På min arbetsdator så har jag tyvärr maximal blingifikation! Moderkort, RAM, Grafikkort har alla RGB, samt chassi, fläktar, AIO och mus och tangentbord. Hade även det på en ROG nätagg, men jag bytte ut den mot en oblingad Corsair HX1500i i höstas.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Core i7-3770K 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Z77 Sabertooth | Corsair Vengeance Pro Black 4x8GB 1866MHz CL9 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Jag har RGB på det mesta i datorn, men det är inte självvalt då datorn är en vinst från Webhallen för några år sedan och dom valde hårdvaran. Däremot har jag valt själv att ha igång RGBn, men det är mest för att dottern på 2 år tycker den är fin så

2 år är heeelt ok.

Men ingen över 5 år borde vilja ha RGB igång frivilligt.

Permalänk

Har lite rgb på moderkortet,men har stängt av det då cpu kylaren täcker det mesta😋 har dock ledstrip inbyggd i datorlådan som lyser med en färg. Men tycker det kan vara rätt snyggt på rätt ställen och färg.

Visa signatur

Asus rog crosshair VII Hero x470. AMD 5800x Be quiet dark rock pro 4 cpu kylare. Corsair 3600mhz minne 32gig. Asus tuf 3080 oc grafikkort plus några ssd och mekaniska hårddiskar. Be quiet pure base 500DX vit datorlåda. En samsung G7 32 curved 240hz skärm plus en samsung 24 tum 60hz. Epos hörlurförstärkare. Epos H6pro closed hörlurar. Asus ROG mus och tangentbord

Permalänk
Medlem

Fläktar, moderkort, grafikkort, tangentbord, AIO, mus och extern spider-man hdd har RGB. Men kör storsätt bara 1 färg.

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F Gaming | AMD Ryzen™ 9 5900XT | Kingston FURY Renegade 64 GB
Red Devil AMD Radeon™ RX 6950 XT 16GB | CREATIVE Sound BlasterX AE-9
Phanteks Enthoo Pro II Server Edition | Phanteks Glacier One 420D30
LG 32" UltraGear 180Hz 32GS85Q | BenQ 32" 60Hz PD3200Q
Glorious GMMK 3 100%| Roccat Kone XP

Permalänk
Medlem

Tyvärr ja.

Men brukar gå att koppla ur eller gömma med eltejp.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Frågan borde nog vara "Har du RGB och/eller är RGB:n igång på din hårdvara" då det känns som att en klar majoritet av f.a. moderkort och grafikkort kommer med någon slags RGB vare sig man vill ha det eller ej.

Själv har jag RGB på 6/6 fläktar, 2/2 RAM-stickor, radiatorpumpen, grafikkortet, moderkortet, PSU-höljet i chassit, samt både mus och tangentbord.
Lyser dock inte som en julgran i diverse färger utan kör på ett dovt rosa/lila sken.

Nästa dator lär dock inte ha RGB (eller jo, det lär ha det i någon form).

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Den har rgb men har stängt av all rgb förutom på tangentbordet och musen.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Ja, men allt är avstängt som det ska vara

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • RTX 3060 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Lyser dina fläktar, kringutrustning eller hela datorn i olika färger?

Har din hårdvara RGB-belysning?
Ja
Nej

Läs hela artikeln här

Saknar valet "Ja, men enbart för att det knappt går att få tag på modern hårdvara som inte har det"

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

Går det ens att köpa en GPU, Moderkort, minnen utan RGB

Knappt.
Tyvärr.

Permalänk
Inaktiv

Min skärm har röda, blåa och gröna pixlar. Räknas det som RGB?

Permalänk
Medlem

Ogillar RGB men senaste chassit blev jag med RGB (Kolink Observatory) då det var prisvärt. Nån dag ska jag ta och sätta mig in i hur jag stänger av LEDen men då jag är lat blir det inte idag^^

Permalänk

Ja men ingen av den är igång.

Permalänk
Hjälpsam

Har RGB, råkade bli så. Men kör Define C med stängd sida så det stör inte =D

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Ja. Jag vill inte ha nåt som blinkar, men att ställa in lite snygga ljuskombinationer gillar jag. Blir lite som att möblera om när man skiftar till nåt nytt.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Ja, tangentbordet (alltid gillat mysbelysning under tangenterna sedan det första sådana jag hade i början av 2000-talet) och musen (skugga + svart skrivbord + svart musmatta + svart mus, då är det praktiskt att den lyser lite så man ser var den rackarn har gömt sig ).

Sen råkar det även finnas på moderkortet, minnena och grafikkortet, och det är på sitt sätt praktiskt som belysning inuti mitt akvarie-chassi så jag direkt ser om det uppstått något problem (ansamling av damm t.ex.). Men jag är i färd med att migrera till ett ljuddämpat chassi med plåtsidor, så belysningsfördelen kommer ramla bort.

Hade en ljudlimpa från Creative en period, som hade en led-ribba på undersidan och ett ljusläge som hette Northern Lights (tror jag). Det liknade visserligen inte norrsken särskilt mycket, men det var väldigt härligt och mysigt.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem

Datorn står under bordet hursomhelst så det kvittar huruvida det är men själv gillar jag RGB när man använder det som bakgrundsbelysning och synkar utefter vad som syns på skärmen, trodde inte jag skulle gilla det såpass (bara testat med 2st Philips Hue play bar) men det ger nog mera inlevelse, skön mysig stämning sådär på kvällen, dock använder jag det minst intensiva inställningen och har dessutom en neutral lampa som lyser upp samtidigt men sådär med måtta är det skönt. Kanske skaffar lite Nanoleaf att sätta på väggen så småningom men det blir nog inte förrän man blir av med dessa fula gamla gröna tapeter och målar väggarna vita.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc B580 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB

Permalänk
Medlem

I mina tangentbord med bakgrundsbelysning; ja.
I mina möss med RGB; ja, fast avstängt.
I själva datorn; nej. Jag har aldrig velat ha ett chassi med fönster. Men jag gjorde en egen mod till fronten 2003.
(Iofs inte LED eller RGB på den tiden)
Tråden är borta från Swec av någon anledning. Men bilderna har jag kvar:

Och i november 2004 blev det jul-feeling igen i denna tråd.
Jag har även kvar dom bilderna och skulle gärna editera inlägget för att lägga in dom. Om det finns nån mod som kan hjälpa till med det?

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·

Permalänk
Medlem

När Apple har RGB på sina prylar kommer jag skaffa det på mina byggda prylar också, lovar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

I mina tangentbord med bakgrundsbelysning; ja.
I mina möss med RGB; ja, fast avstängt.
I själva datorn; nej. Jag har aldrig velat ha ett chassi med fönster. Men jag gjorde en egen mod till fronten 2003.
Tråden är borta från Swec av någon anledning. Men bilderna har jag kvar:
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Och i november 2004 blev det jul-feeling igen i denna tråd.
Jag har även kvar dom bilderna och skulle gärna editera inlägget för att lägga in dom. Om det finns nån mod som kan hjälpa till med det?

Haha, kul sammanträffande, jag är ganska säker på att jag hade ett exakt likadant chassi (dock i silver) som även jag moddade lite led på. Men det var mycket mindre ambitiöst i mitt fall; jag bara bytte ut power och activity-ledarna till blåa, så det är knappt det räknas.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem

Alternativen borde vara

Ja:
Nej:
Ja, Tyvärr:

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Haha, kul sammanträffande, jag är ganska säker på att jag hade ett exakt likadant chassi (dock i silver) som även jag moddade lite led på. Men det var mycket mindre ambitiöst i mitt fall; jag bara bytte ut power och activity-ledarna till blåa, så det är knappt det räknas.

Jag har kvar chassit Fast limmet som höll fast modden torkade och jag tog bort den.
Här är en av bilderna från tangentbordsmodden, som en teaser:

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·

Permalänk
Medlem

Går det att få utan xD Är väl inte mycket av ett val bara något man får. Vet att min helt igenstängda dator lyser på insidan, vilka färger och delar som lyser vet jag ej dock.

Tangetbordet har dock RGB, men igen inte direkt en kriterie mer än, bra att den lyser så man ser.

Permalänk
Medlem

Jag har en del RGB i chassit men det är avstängt, jag tittar på skärmen när jag sitter vid datorn

Permalänk
Medlem

Moderkortet har en logga som är RGB. Mitt grafikkort har jag lyckats hålla en svagt blått ljus, precis som min mus och tangenbord. Passar det vita och blåa temat jag har försökt ordna upp.

Permalänk
Medlem

Lyckades aldrig få ljuset att stängas av på GPUn, men svarade nej ändå eftersom jag aktivt försökt välja bort det.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Har och använder är två olika saker. Avskyr RGB och avskyr att jag blir tvingat till att betala extra bara för att få tex tyst GPU men blir tvingat på bordellfärgerna och dess extra kostnad...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: AMD Radeon™ RX 9070 XT Taichi 16GB OC Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Meshify 2 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem

Jajamensan, så mycket som möjligt!

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound

Permalänk
Medlem

Svarade "ja", då flera av komponenterna har RGB-belysning. Däremot är allt nersläckt och grafikkortet har två 140mm-fläktar som buntbandsmoddats på plats istället för Asus anskrämliga skit till fläktar och den RGB-pimpade kåpan de sitter i. Så inget lyser.

Kanske borde svarat "nej"?