Milda systemkrav för svenskutvecklade Split Fiction

Permalänk
Melding Plague

Milda systemkrav för svenskutvecklade Split Fiction

Efterlängtade co-op-spelet släpps den 6 mars.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nice nice, ser fram emot detta

Behövs fler coop spel i världen!

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Vet inte om de är så milda som det först framstår. 1080@30fps är fan riktigt trist att spela i, tänk då 1080ti som många sitter med, vad får de? 45-50fps @1080p i low?

Visa signatur

ASRock X870E Nova WIFI / Ryzen 9800X3D (CO: -45 AC) / Corsair Vengance 64GB DDR5 6000MHz CL30 / Crucial T705 1TB Gen5 + 5.5TB sekundära / ASUS TUF 4080 Gaming OC / Seasonic Focus GX 850W ATX 3.1 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / FD Torrent Compact / Thermalright Phantom Spirit 120 SE / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X

Permalänk
Medlem

"antingen 1080p-upplösning med 30 FPS eller 1440p-upplösning med 60 FPS".. känns trist om det saknas 4K, särskilt för PC då man sitter med en 42" monitor, ser pixlarna klart och tydligt när jag kört saker i 1440p.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Yippikayey:

"antingen 1080p-upplösning med 30 FPS eller 1440p-upplösning med 60 FPS".. känns trist om det saknas 4K, särskilt för PC då man sitter med en 42" monitor, ser pixlarna klart och tydligt när jag kört saker i 1440p.

Det är väl bara det som de nämner systemkraven för? Ser inget i (original)artikeln som tyder på att det inte har 4K-stöd. Det har ju stöd för 21:9 och 32:9, så det är åtminstone inte bara 1920x1080 och 2560x1440 som gäller.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Schysst! Ser ut som om att jag kan nedgradera GPU tidigare än planerat.

Otroligt glad över att de inte kör påtvingad Raytracing och/eller förlitar sig på (usch) upscaling i systemkraven Detta bådar MYCKET gott!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yippikayey:

Snabbt räknat så krävs rtx 4080 för "native" 4k 60fps. Men med dlss quality bör rtx 4070 ti räcka.

Visa signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 5070 ti Prime OC, AMD R7 9800X3D CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65

Permalänk
Medlem

Detta blir nog ett av få spel jag kommer köpa på/nära release.
Ser framemot detta och hoppas mitt 5600 xt kan köra det hyfsat i 1200p och 60 hz

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | 24 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | IBM Model M

Permalänk
Medlem

meh, ser bara ut som en reskin av it takes two :/

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Kontot avslutas

Ett spel som MÅSTE inskaffas!

Till alla därute, ni får gärna hojta till om ni ser någon rea på PS5 Dualsense. Är i behov av en till min PC, tack på förhand! 🫶

Permalänk
Medlem

Blir givet köp inför sonens födelsedag. Given present. Vi körde It Takes Two senast och hade hur kul som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

meh, ser bara ut som en reskin av it takes two :/

Det är ju samma team och samma spelmotor så det lär vara många likheter. Har sett fram emot mer coop spel i samma stil som it takes two, så jag är rätt pepp.

Visa signatur

When still, be as the mountain;
when in movement be as the dragon riding the wind.

Permalänk
Medlem

När Fares försöker sno ett bord ett sällskap bokat intill mig på lunchen, blir tillsagd av personalen och stött vänder han sig till mitt sällskap bredvid och säger "ni kanske ska gå nu?" medan vi sitter och äter.

Nä, köper inte hans spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flaco:

När Fares försöker sno ett bord ett sällskap bokat intill mig på lunchen, blir tillsagd av personalen och stött vänder han sig till mitt sällskap bredvid och säger "ni kanske ska gå nu?" medan vi sitter och äter.

Var det Josef Fares eller Fares Fares?

Visa signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 5070 ti Prime OC, AMD R7 9800X3D CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flaco:

Skrivet av danskung:

Låter som en fars. Kanske det var Fares Far? Kanske det var Fares Fares far? Far out man.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Som nån som hyr en lägenhet av en förmodligen eller bara kanske fortf Fares, berättigad fråga danskung.

Visa signatur

Gapar ofta efter galen fågel i fel tunna.

Permalänk
Medlem

Personligen har jag ingenting emot spelen som Fares varit med och skapat men att inte lansera produkterna på Steam gör de det omöjligt för mig att köpa deras alster.
Gog skulle också fungera men att inte välja Steam är väl kanske ett tecken på att Fares & co inte får tillräckligt bra med ersättning från Valve eller så litar de inte själva på att sin skapelse ska generera så mycket inkomst på Steam.

Citat från ChatGPT:

Citat:

Steam hade i januari 2024 cirka 120 miljoner aktiva användare per månad. Den 7 januari 2024 noterade Steam dessutom ett nytt rekord med 33 675 229 samtidiga användare, varav cirka 10,6 miljoner spelade ett spel vid den tidpunkten.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flaco:

Nog har han ett ganska stort ego, men det har blivit ganska bra spel också. Finns många "kreativa och drivande" människor som inte är så najs. Blir nog svårt att köpa saker om du ska ha så strikta standarder.

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | 24 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | IBM Model M

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av backspace:

Personligen har jag ingenting emot spelen som Fares varit med och skapat men att inte lansera produkterna på Steam gör de det omöjligt för mig att köpa deras alster.
Gog skulle också fungera men att inte välja Steam är väl kanske ett tecken på att Fares & co inte får tillräckligt bra med ersättning från Valve eller så litar de inte själva på att sin skapelse ska generera så mycket inkomst på Steam.

Citat från ChatGPT:

Fast…spelen finns ju på steam 🤔

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av danskung:

Skrivet av SCORPIUS:

Låter som en fars. Kanske det var Fares Far? Kanske det var Fares Fares far? Far out man.

Haha nu skulle jag inte kunna peka ut dem i en line up förutsatt de båda var trimmade eller hade ett fullt skägg. Men killen var trimmad, incidenten ägde rum på södermalm, Josef Fares bor på Södermalm och har även sin studio där. Väljer att tro jag har rätt.

Allt annat raserar min världsbild, och så kan vi inte ha det!

Permalänk
Medlem
Citat:

Josef Fares och Hazelights tidigare spel, A Way Out och It Takes Two, var exklusivt co-op, och samma koncept gäller för Split Fiction.

Fan glöm inte hans första, Brothers: A Tale of Two Sons. Så underbart bra spel.

Visa signatur

7800x3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av hölmiz:

Nog har han ett ganska stort ego, men det har blivit ganska bra spel också. Finns många "kreativa och drivande" människor som inte är så najs. Blir nog svårt att köpa saker om du ska ha så strikta standarder.

Mycket sant! Gick faktiskt i dagarna och funderade på att äntligen testa It Takes Two. Men sen kände jag olust efter att ha sprungit på herrn. Det här är knappast någon princip jag lever efter, men nu blev det så verkligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Fast…spelen finns ju på steam 🤔

Det visste jag faktiskt inte, frugan har köpt de tidigare till konsoll och när jag inte läste något om Steam i den här artikeltexten utgick jag ifrån att att de var EA exklusiva, vilket jag anser att om man ens behöver ha en konto utöver Steam att de fortfarande är.

Kanske texten uppdateras eller så framöver, vem vet.

Arr arr

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Citat från ChatGPT:

Skrivet av backspace:

Det visste jag faktiskt inte, frugan har köpt de tidigare till konsoll och när jag inte läste något om Steam i den här artikeltexten utgick jag ifrån att att de var EA exklusiva, vilket jag anser att om man ens behöver ha en konto utöver Steam att de fortfarande är.

Arr arr

Spelen finns på steam och sedan ett tag behövs inte längre ett EA konto för It takes two:
https://www.gamingonlinux.com/2025/02/split-fiction-Fungerar utmärkt på linux för den som undrar. Crossplay med andra plattforar också. Om du vill spela med en vän på distans så behöver enbart en av er köpa spelet.
Tycker att Josef Fares och Hazelight har gjort mycket rätt med It takes two.

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av backspace:

Arr arr

Kan ju ha varit att där varit en epic/ea exklusivitet vid släppen, det kommer jag faktiskt inte ihåg

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Köp direkt, älskade It takes two som jag körde igenom med ena sonen när det kom och nu igen med dottern.
Hoppas bara det flyter på 60fps på PS5.

Permalänk
Medlem

Kan inte utläsa hur online coop fungerar för denna titel, är det fortfarande delad skärm via Steams "Local Coop over internet" eller hur fungerar det?

Permalänk

Ett av de spel som jag verkligen ser fram emot!

Visa signatur

Asus B550 F Gaming, AMD Ryzen 7 5800X3D, Radeon RX 7900 XT (Saphire Nitro+)
32 GB Corsair Vengeance RGB RT @3600 Mhz (cl 18), 2 TB Samsung 980 Pro + 2 TB Samsung 860 Evo.
Skärm: Asus ROG XG27WQ (1440p @165hz)
Övrigt: Nintendo Switch och Xbox series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phiphler:

Kan inte utläsa hur online coop fungerar för denna titel, är det fortfarande delad skärm via Steams "Local Coop over internet" eller hur fungerar det?

Nu killgissar jag en skulle tro att det fungerar precis som i It takes two, och om det är du beskriver ovan så ja det tror jag.

Visa signatur