Köpa dator, liten laptop?

Permalänk

Köpa dator, liten laptop?

Det är så att jag är ute efter en liten dator, man skulle kunna beskriva det som en hybrid mellan laptop och en palm. Den ska vara utvikbar med tangentbord/skärmdel. Väldigt kompakt och så liten som möjligt.

Ska användas mest som kalender, ordbehandling m.m.

Någon som har nått förslag? Har letat runt lite men inte hittat något som känns helt rätt. Så om någon har något ni vill rekommendera så tas rekommendationer gärna emot.

Bifogar en liten bild för er som inte riktigt förstår vad jag menar.

Permalänk
Gäst

Har du några maximått och maxvikt?

Permalänk

Nope, men det verkar som det bara ä psion som har något vettigt. Den på bilden är en psion och dom går lös på runt 1000:- för 8mb och 1500:- för 16mb.

Så lite som möjligt med ett respektabelt tangentbord

Permalänk
Hedersmedlem

revon du postade en bild på fungerar ju och bör täcka dina behöv. inget fancy direkt men den gör vad den ska

Visa signatur

Pål W

Permalänk

Jo det blir nog en sådan, får dra ner på stan och testa en på måndag.

Permalänk
Medlem

Annars kan du köpa valfri pocket pc/palm och ett extra tangentbord som är hopfällbart. Det blir då lättare att skriva på.

Permalänk
Hedersmedlem

Dendär är ju lastgammal.

Satsa på en ny PocketPC ist.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk

Men pocketPC är ju som en digital kalender bara. Jag vill inte hålla på och sätta ihop en massa grejer för att bilda det jag villa ha. Jag vill ha det som laptop principen. + att en pocketPC kostar väl en hel del, likaså tangentbordet.

Tror mer på en psion.

Permalänk
Gäst

Psion datorn är som sagt gammal, samt att den saknar bakgrundsbelysning. Dess mjukvara är inte heller helt up-to-date.

Sony har släppt en ny palmtop med tangentbord med PalmOS. Titta på www.mobil.nu