Helgsnack: Vilken hårdvarutillverkare föredrar du?

Permalänk
Medlem

Går på most bang for the buck vid köp.

Visa signatur

"Arguing on internet is like running in the special olympics. Even if you win you're still retarded."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Cyberyne Systems

Visa signatur

- 5090

Permalänk
Medlem

Att knyta emotionella band mot produkter är att spela tillverkarna direkt i händerna.

För egen del köper jag hårdvara jag förväntar mig har längst livslängd (inom ramarna för kravställningen), även om den är lite dyrare. Mindre konsumption & mindre strul (har inte längre ork, tid eller lust att göra onödiga teknikskiften).

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lussarn:

Det är inte vad du köper som gör dig till en fanboy, det är när du tjatar på andra vad dom skall köpa du blir en. Företag skall absolut försöka behålla sina kunder genom bra produkter. Personligen är jag inte ett smack intresserad av bilar men av någon anledning håller Toyota bra för mig så jag fortsätter med det. Ingen fanboy av Toyota för det.

Haha, ja, Toyota skulle jag säga är idealt för den som inte är ett dugg intresserad av bilar. Man behöver inte ha mycket att göra med den annat än att köra den liksom

Är man bilintresserad och skiter i om det blir lite handpåläggning kan man ju ha nåt kul istället.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Nej, egentligen inte när det gäller datorhårdvara. Har haft många olika märken på komponenter och har aldrig haft några direkt stora problem. Jag läser på en del innan jag slår till för att försäkra mig om att jag får det jag behöver och att t.ex. kundomdömen inte säger nåt om problem med den specifika hårdvaran. Köper dock i regel inte det absolut billigaste och jag köper inte heller det dyraste (vilket det sällan är värt att göra, tycker jag). Skulle kanske vara på chassi sidan, där jag har haft väldigt bra erfarenhet av Fractal Design, om det skulle vara nåt. Men det hänger också på att dom snart är dom enda som erbjuder chassin utan t.ex. glasruta.

Permalänk
Medlem

Aqua Computer, This is the Way.
Bästa mjukvara AquaSuite, mic drop!

Visa signatur

LianLi O11XL 3900x RTX3090 TUF OC under ekwb [Phantek P600s 5800x3D EKWB 4090]
[Tower900 5950x 2x3090 Aorus xtreme allt med EKWB] obyggd, fortfarande 2025!
Nytt skal lianli V3000 med rads men utan något annat än

Permalänk
Medlem

Design är en viktig faktor för min del, så jag tillhör skaran som kan betala mer för sämre prestanda bara för det ska va vitt och cleant. MSI har därmed varit helt uteslutet under alla år för jag klarar inte av tribal drake.

Favoritmärken för privata datorn
Chassi: Lian Li och Fractal
Nätagg: Lian Li och Corsair
RAM: Corsair (och endast Dominator)
Moderkort: Gigabyte
Grafikkort: Gigabyte
Lagring: Samsung
Processorkylning: Lian Li och Arctic
Fläktar: Lian Li
Kablar: CableMod

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9950X3D | Gigabyte RTX 5070 Ti AERO | Samsung 990 PRO 4TB | Gigabyte B650E Aorus Stealth Ice | Corsair Dominator Titanium White 2x48GB DDR5 6600MHz CL32 | Lian Li O11 Vision Compact White | Lian Li HydroShift LCD 360TL White | Lian Li EDGE Platinum 850W White | Lian Li UNI FAN TL 3-pack 120mm Reverse White

Permalänk
Medlem

Noctua är så bra att de är en av få tillverkare jag inte bryr mig om att jämföra. De gör inga dåliga produkter, de har legendarisk eftermarknadssupport (Är din kylare 15 år gammal men du vill fortsätta använda den? Här har du ett gratis AM5-kit..) och verkar villiga att bara fixa alla problem på enklast möjliga sätt.

Men de är dyra så jämförelsen jag gör är väl "Har jag råd med Noctua? Ja/Nej".

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Haha, ja, Toyota skulle jag säga är idealt för den som inte är ett dugg intresserad av bilar. Man behöver inte ha mycket att göra med den annat än att köra den liksom

Är man bilintresserad och skiter i om det blir lite handpåläggning kan man ju ha nåt kul istället.

Det beror ju lite på vad man gillar så klart.
Men skulle ändå säga att Toyota har gjort en del lite roligare bilar på senare år.

GR 86
Supra
Corolla GR
Yaris GR

----
"Toyota Gazoo Racing (TGR) is a motorsport division of the Japanese car manufacturer Toyota. Alongside competition activities, the division develops technologies for the Gazoo Racing (GR) sub-brand of Toyota's sports and performance-oriented production road cars."
----

Om man tänker "Är inte en Corolla en tråkig bil ?"

Det är mycket som skiljer en Corolla GR mot en standard Corolla.
Vilket också syns på priset...

Toyota äger även märket Lexus.

Skulle man göra en topp 5 lista över biltillverkare så skulle Toyota och/eller Lexus vara på den.

Permalänk
Medlem

Så länge det inte är Apple så är jag nöjd, annars så har man ingen direkt favorit.

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F Gaming | AMD Ryzen™ 7 5800X | Kingston FURY Renegade 64 GB
Red Devil AMD Radeon™ RX 6950 XT 16GB | CREATIVE Sound BlasterX AE-9
Phanteks Enthoo Pro II Server Edition | Phanteks Glacier One 420D30
LG 32" UltraGear 180Hz 32GS85Q | BenQ 32" 60Hz PD3200Q
Montech Mkey Fullsize | Roccat Kone XP

Permalänk
Medlem

IBM. Synd att de inte gör något för konsumentmarknaden längre

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Försöker vara så agnostisk som möjligt när det kommer till mina hårdvaruköp. Har köpt mycket Asus-prylar genom åren, men det är nog mer en slump snarare än ett aktivt val pga rekommendationer från andra, kampanjpriser eller dylikt spelar in.

Permalänk
Medlem

Nä. Det är ett designkaos överallt. Särskilt i datorn. (det finns material från IKEA och Mondelēz i den..) Vilken som väl är saknar sidorutor för besättningen däri. Tillbehör väljs snarare efter form och färg än märke, eller ens funktion ibland. Vilket orsakat både tråkiga tangenter och miserabla möss.

Ett tag var det en överhängande andel Pioneer i stereoracket. När de gjorde grejer som åtminstone såg riktigt kvalitativa och minimalistiska ut. Nu är dock tom racket skrotat för lurminimalismen.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Har tidigare för 20år sen inte brytt mig speciellt mycke utan tagit det som har varit mest värt, dock nu när det va dags för grabben att få sin första burk så av nån anledning blev det Asus PSU, GPU och MB. Det återstår att se om det va bra val.

Visa signatur

Ryzen 5 5500 - TUF Gaming B550 - Fury Beast - Asus RTX 4060 Dual OC Evo - i3 Neo White

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Sennheiser är självklart för mig.
Grafikkort känner jag fortfarande att jag vill ha Nvidia.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]