22000 är vad jag vet lägre än 24000...
Du fick 92% av mitt score, på 96% av min clock
Har bara satt PBO+200, och CO -20
CCD1 eller CCD0 spelar ingen roll, vi har bara en CCD
hahahaha!! du har så rätt så!!
Hur gjorde du det ? var det en knapp eller flera knappar ?
Jag tittade på en video, då skulle man ha sånt lågt CO som möjligt, han försökte med -40 men -30 funka för han, varför ska man ha så lågt för? varför nöjjer "han" inte sig med -30 ? om ni vet vad jag menar... Vad är det?`curve optimizer står det väll för? men vad är det ?
CO justerar kurvan för hur mycket spänning som kärnorna får tilldelat vid olika frekvenser. -20 CO kommer att ge en påtaglig sänkning av temperaturerna, men samtidigt finns det ingen garanti att alla kärnor är stabila då. En av kärnorna på min 7700X är inte stabil ens med -5 om jag inte justerar max boost.
Jag förstår viljan att försöka sänka temperaturen genom att montera om kylaren, men du får bra värden i tester så den är antagligen helt korrekt monterad då processorn inte behöver klocka ner speciellt mycket för att hålla sina max 95 grader. Vilket inte är något ovanligt med Zen 4/5 och enligt AMD själva inte är skadligt på något sätt.
Om man är ute efter att sänka temperaturerna så lär CO vara en mer effektiv väg att gå. Lyckas man få det stabilt så kan man sänka temperaturerna påtagligt. Själv behövde jag sänka max boost med 150 MHz för att få att få datorn stabil med vettig sänkning av CO (snitt på -27) vilket i praktiken innebär att jag får aningen sämre enkeltrådad prestanda men bättre flertrådad och samtidigt sänkte temperaturerna med ca 10 grader.
Dock var det ett litet helvete att stabilitetstesta med Core Cycler. Tror det tog ett par veckor innan jag hittade en stabil kombination.