Krönika: Varför är grafikkortsmarknaden så konstig?

Permalänk
Medlem

" Varför är grafikkortsmarknaden så konstig?"

- För att köparna låter Nvidia komma undan med fejk MSRP, obefintliga lagersaldon, release efter release. Är det inte dags att köpa något annat och visa att vi är trötta på deras beteenden?

Visa signatur

Platinum PS5 / 100% Steam achievements
- Demon's Souls Remkae
- Bloodborne
- Elden Ring
- Dark Souls 3

Permalänk
Medlem

Det är väldigt förvirrande för mig i alla fall. Man vill veta exakt vad man får från de olika partnertillverkarnas modeller.

Jag har tidigare köpt TUF exempelvis, endast för att det är tyst, det är mitt krav men fick betala för bordellfärgerna också vilket är alltid av för mig.

Nu finns Prime, Astral, ROG och TUF, evo Duo fanns väl förr? Sen har vi andra tillverkare, Pulse, Nitro, Red devil, Suprim, X etc. etc. Jag vet att vissa är premium och andra är budget men utgå nu från mina kriterier, en tyst GPU utan bordellfärger och annat skit(färg etc.) som man tvingas betala extra för. Tänk då att det finns andra som har andra preferenser, det blir bara ett djungel, orkar inte hänga med alla dessa olika varianter. Tycker fortfarande att sweclockers ska släppa en guide för oss mindre begåvade där de pedagogisk går igenom partnermodellerna.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

" Varför är grafikkortsmarknaden så konstig?"

- För att köparna låter Nvidia komma undan med fejk MSRP, obefintliga lagersaldon, release efter release. Är det inte dags att köpa något annat och visa att vi är trötta på deras beteenden?

Många inom media låter dem smita undan också