EU tvingar Apple att öppna Iphone ytterligare

Permalänk

Undvik alla codecs med licens.

Skrivet av walkir:

Är inte så insatt i SSC, men SBC är skräp i mina öron.

Sträver alltid efter AAC eller aptX (som lägstanivå), där mina Sony-lurar klarar båda varianterna. Dock är all min musik kodad efter AAC.

Sen tror jag att världen varit bättre utan både LDAC (Sony) och SSC (Samsung).

Alla dekoders har en licens, LHDC,LDAC,AAC, aptx. LC3 utvecklades av AAC utvecklare så dom är jäviga när det kommer till LC3+. SBC kan nå aptx aac nivåer men den begränsas medvetet av tillverkare, det finns mycket pengar inom bluetooth. OPUS är den ända kodec som är öppen och gratis. wifi sound är ny men det finns inte tillräckligt med batteri i enheter.

Permalänk
Medlem

Mycket prat om användarna i tråden, EU skiter i användarna, EU gör det för företagen i EU och inget annat. Vi kunde konkurrera en gång i tiden (Ericsson, Nokia) men inte längre, så det utväxlas lite bruna kuvert och så införs det ogenomtänkta regler 🤷🏻‍♂️

Det roligaste med dessa förslagen är att dom bara gynnar amerikanska företag, Meta, Google osv. Samt amerikansk hårdvarutillverkning eftersom vi typ inte har europeiska bolag som gör sådant....

Önskar att Apple släppte två olika iPhones, en med EU's genomdåliga idéer och en utan, så hade jag valt den utan varje dag i veckan. Men som sagt, EU gör inte detta för användare så dom hade inte tillåtit det.