Alla fyndtips från Amazon Spring Deal Days

Äntligen fått jobb inom mjukvaruutveckling, hur går det för er?

Permalänk
Medlem
Skrivet av deveraux:

Arbetslös sedan juli, snart 500 job sökte eller så, 16 år som web backend (vilket jag desperat vill lämna, avskyr korvfesten/techbrokulturen och är på sin höjd medioker som utvecklare, trivs dock riktigt bra som TL men lycka till att ens drömma om att fantisera om att lyckas bli EM, suck) - Har Blocket, Spotify och Bosch mfl på CV:t men vad hjälper det?

Tänkte jag skulle söka jobb som sophämtare (because pun intended) men var inte meriterad nog och lönen på 28k? Wtf... Sökte bartenderjobb (kommer aldrig få, är överkvalificerad) och de tjänar bara 23k för heltid? What the heckballz

Fysiskt/enklare och gärna socialare jobb (med vågar jag hoppas jämnare könsfördelning?!) skulle kanske inte vara dumt och sen pilla något hobbyprojekt på fritiden.

30 år kvar till pensionen. En dag i taget så kommer jag dit. Vill bara ut ur det här sinnessjuka, menlösa skitspelet "Karriär" som suger alla jävla resurser som finns - VR grafiken är rätt bra dock, AI:n suger, rätt menlösa quests och ingen karraktärsutveckling. 2/5 - Won't do again.
Någon som har en fuskkod, förresten?

Tänker mest på när jag inte köpte BTC för typ 200kr/st 2012 och skippade ETH intropriset på 1 Euro. Jag är inte alls bitter. En av händerna (minst!) kontinuerligt knuten i byxfickan. Suck.

Follow me for less!

Jo men alla önskar att det var dem som startade ett pyramidspel först. Det gör inte pyramidspelet mindre omoraliskt och hjärndött för det. Släpp bitcoin. Om du behöver en sådan krycka som bitcoin för att ta dig nånstans så har du andra problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av first:

Jo men alla önskar att det var dem som startade ett pyramidspel först. Det gör inte pyramidspelet mindre omoraliskt och hjärndött för det. Släpp bitcoin. Om du behöver en sådan krycka som bitcoin för att ta dig nånstans så har du andra problem.

LOL, WTF

Det är ju helt klart så att jag INTE gör det eftersom att jag inte har några...
Att kalla BTC ett pyramidspel känns lite slitet vid det här laget? Vem är på toppen, skulle du säga?
Kallar du guld puyramidspel också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av deveraux:

LOL, WTF

Det är ju helt klart så att jag INTE gör det eftersom att jag inte har några...
Att kalla BTC ett pyramidspel känns lite slitet vid det här laget? Vem är på toppen, skulle du säga?
Kallar du guld puyramidspel också?

Guld är ändligt. Bitcoin är också ändligt. Men om jag river isär ett papper är bitarna från just det pappret också ändliga. Är pappersbitarna värdefulla för det? Har de ett värde i produktion (eller något överhuvudtaget)? Nej. Kan de ersättas med pappersbitar från ett annat papper? Ja. Det kan Bitcoin också, men det kan inte guld.

Du frågar vem som är på toppen av pyramiden, är du så dum att du inte ser det? Givetvis alla som hoppade på tåget först.

Ska bli kul att se hur många ”LOL WTF” du kväker ut dig dagen då Bitcoin faller ihop som det korthus det är.

Permalänk
Skrivet av deveraux:

Arbetslös sedan juli, snart 500 job sökte eller så, 16 år som web backend (vilket jag desperat vill lämna, avskyr korvfesten/techbrokulturen och är på sin höjd medioker som utvecklare, trivs dock riktigt bra som TL men lycka till att ens drömma om att fantisera om att lyckas bli EM, suck) - Har Blocket, Spotify och Bosch mfl på CV:t men vad hjälper det?

Tänkte jag skulle söka jobb som sophämtare (because pun intended) men var inte meriterad nog och lönen på 28k? Wtf... Sökte bartenderjobb (kommer aldrig få, är överkvalificerad) och de tjänar bara 23k för heltid? What the heckballz

Fysiskt/enklare och gärna socialare jobb (med vågar jag hoppas jämnare könsfördelning?!) skulle kanske inte vara dumt och sen pilla något hobbyprojekt på fritiden.

30 år kvar till pensionen. En dag i taget så kommer jag dit. Vill bara ut ur det här sinnessjuka, menlösa skitspelet "Karriär" som suger alla jävla resurser som finns - VR grafiken är rätt bra dock, AI:n suger, rätt menlösa quests och ingen karraktärsutveckling. 2/5 - Won't do again.
Någon som har en fuskkod, förresten?

Tänker mest på när jag inte köpte BTC för typ 200kr/st 2012 och skippade ETH intropriset på 1 Euro. Jag är inte alls bitter. En av händerna (minst!) kontinuerligt knuten i byxfickan. Suck.

Follow me for less!

Hoppas det löser sig, det är att kämpa på och ta vara på tiden man har för att lära sig ännu mer så man får mer på cv. Kanske ta ett certifikat eller något?

Arbetsmarknaden är sedan att arbetsgivare vill ha den person som de anser är bäst för dem. Beroende på vad det är för jobb är det olika krav. Men en kandidat som egentligen vill ha ett annat jobb än det den söker och personen med stor sannolikhet direkt skulle söka nya jobb är för arbetsgivaren ingen intressant kandidat.
Det är en person som de anlitar om de ej hittar något bättre. Så man kan ha hur fint CV som helst, men ”enkla” jobb blir man bortgallrad från av anledningen ovanför.

Utvecklingen går åt hållet att vissa håller på att arbeta mer än vad de klarar av, men de måste för det på arbetsplatsen ska fungera. Andra sitter dystra hemma för de inte har något jobb. För ett par hundra år sedan var det mer jämnare då det fanns mer enkla jobb.