Visa signatur
5800x | RTX 3090 | Crosshair VIII Hero | Dominator Platinum @3800 | O11 PCMR | PG348Q | 3x360 Custom
Halloj!
Sitter i dagsläget på en HP ProBook 440 14 G9 med en 1255U som dessvärre inte hänger med längre.
Dagligt arbete sker i Office suite, i synnerhet med stora excelfiler som matar dagliga priser etc från add-ins, samt bloomberg.
G9an går dessvärre på knäna så fort jag slänger upp lite större filer samtidigt, vilket ofta behövs för att göra jämförelser och jag söker mig därför lite råd kring ett nytt inköp.
Några specs som jag listat ut hittills är 32gb eller uppåt i RAM, USBC PD (helst med DP-funktion) så jag kan dra in en i valfri docka samt om möjligt under 16 tum för att slippa släpa på en kloss.
Har kikat runt på olika alernativ men måste erkänna att mobila chip är min akilleshäl och märkte snabbt att min stationära kunskap inte översattes särskilt väl till den bärbara världen.
Rekommenderade specs för BB verkar bara finnas för stationära och är då som nedan:
CPU 11th gen i7/i9 eller AMD 5/7/9 5000 serien med minst 12 logical cores - Passmark 2500+ single core
32 GB RAM
Förhoppningen är att kunna driva tre stycken skärmar på kontoret (3x 2k över PD/USBC) och minst två hemma (kör 2x 1080p men letar 49-tums 5,120 x 1,440 i skrivande stund.
Pris är inte huvudfokus men om jag kan hålla mig någonstans under 30-40 och få en rimlig prolle + GPU (ej integrerad för HWA) så hade det gjort mig glad.
Tar tacksamt emot alla förslag, vill helst inte att den ska skrika gaming men kan i värst fall stänga av RGB och sätta klisterlappar över stora färgglada loggor.
5800x | RTX 3090 | Crosshair VIII Hero | Dominator Platinum @3800 | O11 PCMR | PG348Q | 3x360 Custom
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.