Fästa 32" The Frame på väggfäste med arm?

Permalänk
Medlem

Fästa 32" The Frame på väggfäste med arm?

Hej!

Jag behöver en liten TV och behöver kunna fästa den på en arm som kan vridas. Kollade in Samsungs The Frame men såg att 32"-modellen inte var VESA-kompatibel. De andra 32"-apparaterna jag tittat på är inte alls lika tunna som The Frame, vilket är ett krav.

Kan man på något sätt sätta upp en The Frame 32" på ett fäste med arm även fast TVn inte är VESA-kompatibel? Försökt googlat och även kontaktat Samsung men tyvärr inte till någon hjälp.

Tusen tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av asrte1:

Hej!

Jag behöver en liten TV och behöver kunna fästa den på en arm som kan vridas. Kollade in Samsungs The Frame men såg att 32"-modellen inte var VESA-kompatibel. De andra 32"-apparaterna jag tittat på är inte alls lika tunna som The Frame, vilket är ett krav.

Kan man på något sätt sätta upp en The Frame 32" på ett fäste med arm även fast TVn inte är VESA-kompatibel? Försökt googlat och även kontaktat Samsung men tyvärr inte till någon hjälp.

Den går ju att vägg montera så borde gå att ordna

https://www.samsung.com/se/lifestyle-tvs/the-frame/accessorie...

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Den går ju att vägg montera så borde gå att ordna

https://www.samsung.com/se/lifestyle-tvs/the-frame/accessorie...

Ja, problemet är att Full Motion Slim-väggfästet som Samsung säljer inte finns till 32"-modellen

Permalänk
Medlem
Skrivet av asrte1:

Ja, problemet är att Full Motion Slim-väggfästet som Samsung säljer inte finns till 32"-modellen

Full motion slim Verkar dock inte vinkla den nämnvärt i sidled? Eller kanske missförstod varför du ville ha den på en arm

Sen kan du väl montera slim fit wall mount på en arm annars? Så den agerar som en adapter

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Bildexpert 📺

Fundera ifall det går att fästa The Frames väggfäste på armens fäste. Antingen direkt eller med någon form av platta emellan.