Permalänk
Skrivet av zer0diabetes:

Den kan du frågar Inleed

Jag är hos Inleed och har WireGuard och är nöjd.

Det ska jag göra tack, men varför har du reklam för AzireVPN i din signatur? Hmm

Permalänk
Skrivet av stefaneriksson123:

Det ska jag göra tack, men varför har du reklam för AzireVPN i din signatur? Hmm

Hmm, vilken bra fråga!

Får väl sponsor Inleed också

Visa signatur

| Inleed VPN | Protonmail | Anonym filuppladdning: ? |

Permalänk

Jag har pratat med OVPN nu och dem jobbar ständigt med att fixa så att svenska streamen fungerar.

Samt att företaget drivs vidare som vanligt trots uppköpet, inga konstigheter.

Förstår inte varför folk här valt att byta när vi har en så bra tjänst i Sverige.

Jag har äntligen fått upp min anslutning och allt funkar så bra så!

Permalänk
Medlem

Jag hade rekommenderat att köpa en Publik IP-adress ifrån Inleed nu innan dom blir smutsiga när dom nyligen har släppt stöd för Wireguard. Suverän support och jag surfar här hemma som om jag satt utan VPN. inga captchas och inga geo-blockeringar.

Jag har pratat med OVPN nu och dem jobbar ständigt med att fixa så att svenska streamen fungerar.

Förstår inte varför folk här valt att byta när vi har en så bra tjänst i Sverige.

Läser du på lite om bolaget som har köpt upp dom så förstår du nog lite varför folk har valt att dra sig tillbaka.

Permalänk
Medlem

Jo visst "som vanligt".. förutom de lurade mig på en jävla massa pengar, köpte både deras första ovpn router OCH deras nya flashigare vilfo-router.

Efter uppköpet, så var du tvungen att betala en månadsavgift för att få tillgång till din egna jävla router, och de "kunde inte hitta" min köpta router i "deras listor" så det var bara "fuck you, köp abb om du vill ha en fungerande router"

Permalänk
Skrivet av Tinkerbeard:

Jag hade rekommenderat att köpa en Publik IP-adress ifrån Inleed nu innan dom blir smutsiga när dom nyligen har släppt stöd för Wireguard. Suverän support och jag surfar här hemma som om jag satt utan VPN. inga captchas och inga geo-blockeringar.

Läser du på lite om bolaget som har köpt upp dom så förstår du nog lite varför folk har valt att dra sig tillbaka.

Du menar plocka ett ip innan det markeras som "vpn"?

Är väl IP-serier och IP-ägare de går efter? Bannar nog inte ip:en var för sig.

Testa besöka dessa sidor och säg om de upptäcker dig som VPN ännu:
https://www.ipqualityscore.com/vpn-ip-address-check
http://www.whatismyproxy.com/
https://www.ip2proxy.com/demo#proxytype

Borde nästan finnas program som testar ifall ens ip är blockat någonstans, allt från appstore till svenska streams till större sajter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Jo visst "som vanligt".. förutom de lurade mig på en jävla massa pengar, köpte både deras första ovpn router OCH deras nya flashigare vilfo-router.

Efter uppköpet, så var du tvungen att betala en månadsavgift för att få tillgång till din egna jävla router, och de "kunde inte hitta" min köpta router i "deras listor" så det var bara "fuck you, köp abb om du vill ha en fungerande router"

Plus att de slutade uppdatera firmware på Vilfo för tre år sen. Låtsades länge som, medan de fortfarande sålde Vilfo (i alla fall såg det ut så på hemsidan länge) Vid förfrågan när det inte kommit någon uppdatering på nästan två år så fick man svaret att de inte hade några planer på att uppdatera i närtid då de höll på och "omstrukturera" vilket i praktiken betydde att de sålde OVPN just då.
Jag kör på OVPN tills abonnemanget tar slut (betalade för flera år) nästa år och letar också efter nån VPN som inte loggar och som inte ger en massa captchas. Har provat många men tyvärr är ingen lika bra på det som OVPN, än så länge i alla fall.
Inleed verkar vara intressant dock. De är än så länge i alla fall såpass små att deras IP-nummer borde inte ha blivit captcha-drabbade tänker jag mig.

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound

Permalänk
Skrivet av Hakinger:

Plus att de slutade uppdatera firmware på Vilfo för tre år sen. Låtsades länge som, medan de fortfarande sålde Vilfo (i alla fall såg det ut så på hemsidan länge) Vid förfrågan när det inte kommit någon uppdatering på nästan två år så fick man svaret att de inte hade några planer på att uppdatera i närtid då de höll på och "omstrukturera" vilket i praktiken betydde att de sålde OVPN just då.
Jag kör på OVPN tills abonnemanget tar slut (betalade för flera år) nästa år och letar också efter nån VPN som inte loggar och som inte ger en massa captchas. Har provat många men tyvärr är ingen lika bra på det som OVPN, än så länge i alla fall.
Inleed verkar vara intressant dock. De är än så länge i alla fall såpass små att deras IP-nummer borde inte ha blivit captcha-drabbade tänker jag mig.

Låter illa men ovpn är ett så pass litet företag, vad kan man förvänta sig för router av dem egentligen. VPN:en tror jag fungerar bra, men att köpa en router av dem är väl inget att rekommendera.

Lite som att köpa en egentillverkad bil ifrån en duktig bilmekaniker. Funkar säkert jättebra när den väl funkar.

Tyvärr bättre att köpa en router ifrån något större företag som säljer internationellt eller något man kan slänga in öppen källkod i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Kan verkligen varmt rekommendera Inleed!
48:-/mån för wireguard + statisk ip-adress. Inte många dom slår den. Dock behöver man kontakta supporten för att få igenom det då dom behöver manuellt lägga in det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinkerbeard:

Kan verkligen varmt rekommendera Inleed!
48:-/mån för wireguard + statisk ip-adress. Inte många dom slår den. Dock behöver man kontakta supporten för att få igenom det då dom behöver manuellt lägga in det.

Förstår jag det rätt att statisk ip-adress ingår i dessa 48 kr?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Förstår jag det rätt att statisk ip-adress ingår i dessa 48 kr?

Ja, statisk IP-adress till Wireguard kostar 19:-/mån exkl. moms.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinkerbeard:

Ja, statisk IP-adress till Wireguard kostar 19:-/mån exkl. moms.

Wow, det är ju riktigt anständigt pris jämfört med OVPN t.ex.. Jag tar och testar den! Tack för tipset!!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Hakinger:

Wow, det är ju riktigt anständigt pris jämfört med OVPN t.ex.. Jag tar och testar den! Tack för tipset!!

Men jobbar ens inleed aktivt med att t.ex säkra så att svenska streamingtjänster fungerar?
-Det gör ju OVPN.

Har inleed ens varit i rätten eller utsatts för myndigheter och på så sätt bevisat att de inte loggar?
-Det har ju OVPN.

Så det är fortfarande åtminstone 2-0 till OVPN skulle jag säga.

Permalänk
Medlem

Men jobbar ens inleed aktivt med att t.ex säkra så att svenska streamingtjänster fungerar?
-Det gör ju OVPN.

Har inleed ens varit i rätten eller utsatts för myndigheter och på så sätt bevisat att de inte loggar?
-Det har ju OVPN.

Så det är fortfarande åtminstone 2-0 till OVPN skulle jag säga.

Har ingen aning, själv bryr jag mig inte om streaming nuförtiden, är inte överdrivet "olaglig" nuförtiden heller. Vill bara slippa captchas mest och priset är ju riktigt anständigt som sagt, särskilt när man kan få inklusive statisk IP för billigare peng än OVPN tar bara för själva statiska IP' t. Och så är den inte amerikansk (än så länge i alla fall ) Nu har jag bara provat en dag då jag tog en månad för 29kr, men hastigheten matchar OVPNs. Får se hur det håller sig över tid och hur stabila servrarna är.

Visa signatur