Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Det är en av mina favoritserier till Switch. Många av de äldre Atelier-spelen kunde vara lite avskräckande med strikta tidsgränser, men Ryza-serien är lite mer casual och ett bra ställe att börja på. Atelier-spelen är prissatta lite väl högt normalt, särskilt deras DLC som inte tillför särskilt mycket, men det nuvarande reapriset skulle jag säga är riktigt bra.

De handlar till stor del om att samla in ingredienser på olika sätt och göra bättre utrustning, så att man kan samla in mer ingredienser för att göra bättre utrustning, o.s.v. Spelen kretsar runt deras olika craftingsystem, så gillar du lite mer invecklad crafting än att bara slå ihop några ingredienser så är nog chansen stor att du skulle gilla Ryza.

Om du gillar Ryza så kan jag även rekommendera Atelier Sophie. Det första Sophie-spelet är ursprungligen ett PS3-spel och rätt gammalt (Switch-versionen är en uppgraderad DX-version men inte en remake), men Atelier Sophie 2 är ett nyare spel och det jag började med. Jag gillade craftingsystemet i Sophie, det är lite mer pusselaktigt än i Ryza med ingredienser som har olika former och placeras ut på ett rutnät.

Tack så mycket, det blir ett köp då

Permalänk
Konsolgrävare

Nintendo har ju sagt att dom kommer supporta Switch 1 ett tag framöver. Nyfiken på vilka fler titlar dom kommer annonsera.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Vi har inte ägt vårt Switch så länge så blir nog att ha det kvar ett tag till, vi spelar inte så mycket just nu. Så får man vänta och se vad som händer med priserna och hur spelen utvecklas. Tycker det är viktigt att konsollspel ska kunna installeras och spelas helt offline om man så önskar.

Permalänk
Medlem

Önskar jag haft Nintendo vip nu så man kunde få ett vettigt pris på Switch 2. 😐

Permalänk
Medlem

Såg på reddit att någon släppt en hemsida där de redovisar upplösning och fps på de flesta titlarna på Switch. Det är data hämtat från Digital Foundrys analyser. Verkar som skaparen även börjat lägga in Switch 2 så den kommer nog uppdateras vidare.

https://handheld-performance.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Om du bara väntar kommer du få det vettigare priset.
Scalp-priserna är för de som inte kan vänta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Fick tips i annan tråd om att man kan köpa för väldigt liknande pris hos Amazon som hos Nintendo.de. Står i kö på amazon.de men fick tips av @deppan i den andra tråden om att på .fr så är det ingen kö eller några invites som krävs. Beställde en igår kväll.

Blir €520 (+€8 i frakt) för bundle. Dvs. 5780 SEK för konsolen tillsammans med nya Mario Kart. Då jag ändå skulle köpt Mario Kart World separat annars för 800.- så blir ju priset (för mig) för konsolen nere på 5000 om man räknar ifrån priset för Mario Kart, vilket var lite av min tänkta max smärtgräns. Inte billigt eller prisvärt, men ändå (precis på gränsen) OK/acceptabelt pris.

Skönt att slippa den enorma bergsalaskatten. Över 5000 för konsolen hade inte varit aktuellt för mig personligen, och då hade jag inte blivit kund alls. Bergsala tjänar nu på mig ändå i längden då jag garanterat kommer köpa spel och tillbehör här i Sverige längre fram (så blir ändå en vinst för de).

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem

Har fungerar det om man vill köpa spel online? Fick tips om denna sida för att hitta bra deals på spel som reas ut- https://www.dekudeals.com/ Den verkar dock bara gälla för deras UK store för när jag försöker beställa därifrån får jag följande meddelande.
Error Code: 9001-0026
In order to continue, please access Nintendo eShop on the console linked to this Nintendo Account.

Hittar inte dessa spel alls på den svenska nintendo sidan. Är det helt olika priser? För playstation brukar samma spel vara på rea oavsett land.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Har fungerar det om man vill köpa spel online? Fick tips om denna sida för att hitta bra deals på spel som reas ut- https://www.dekudeals.com/ Den verkar dock bara gälla för deras UK store för när jag försöker beställa därifrån får jag följande meddelande.
In order to continue, please access Nintendo eShop on the console linked to this Nintendo Account.

Hittar inte dessa spel alls på den svenska nintendo sidan. Är det helt olika priser? För playstation brukar samma spel vara på rea oavsett land.

De säljer inte, det länkas bara till Nintendos e-shop. Så en sida som är bra om man vill hålla koll på när ens spel hamnar på rea

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Som tidigare svar så är dekudels inte försäljare utan visar bara priser på officiella butiken.

Men det ska gå att köpa om du klickar dig vidare därifrån in till officiella butiken, är du inloggad så får du priserna i SEK också om du har svenskt Nintendo-konto.
Men av ditt felmeddelande att döma så kanske det är så att dom vill att man bevisar att man har en konsol först genom att besöka butiken på den en gång? Men gissar bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Som tidigare svar så är dekudels inte försäljare utan visar bara priser på officiella butiken.

Men det ska gå att köpa om du klickar dig vidare därifrån in till officiella butiken, är du inloggad så får du priserna i SEK också om du har svenskt Nintendo-konto.
Men av ditt felmeddelande att döma så kanske det är så att dom vill att man bevisar att man har en konsol först genom att besöka butiken på den en gång? Men gissar bara.

Ja, så skulle det kanske kunna vara. Har inte någon konsol än utan väntar på en Switch 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Ja, så skulle det kanske kunna vara. Har inte någon konsol än utan väntar på en Switch 2.

Och angående svenska Nintendo-sidan så är det lite rörigt med alla sidor för Nintendo ärligt talat.

Verkar som att om man vill ha svenska priser i eShop så går man till UK sidan (det jag brukar göra), vill man ha € kan man gå till tyska sidan?

Vill man köpa hårdvara med rätt pluggar kan man t ex gå till tyska eller irländska sidan.

Vill man inte göra någonting av värde öht så går man till svenska sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Vill man inte göra någonting av värde öht så går man till svenska sidan.

Haha, så sant!

Permalänk
Medlem

Såg att Witcher 3 nått nya lägsta på 99 kr, alternativt 132 kr för Complete Edition. Har man bas-spelet kan man även köpa till Expansion pass för 62 kr. https://www.dekudeals.com/search?q=Witcher+3

Vågar man kanske hoppas på en Switch 2 uppgradering längre fram? CDProjekt känns som en studio som hade kunnat göra det, vet dock att de avfärdat det just nu och fokuserar på CP2077.

Permalänk
Konsolgrävare

Pokémon Legends: Z-A Release 16 oktober och Pokémon Presents 22 Juli 2025

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |