Permalänk
Medlem
Skrivet av loka04:

Köpte ett Asus 5080 Astral OC, väldigt nöjd med med kortet. Många har sagt att det låter som fan men mot mitt gamla gigabyte 3090 så är det väldigt tyst. Gigabyte kortet lät som en dammsugare 😂 Dock var det väldigt trångt och svårt och få in i mitt fractal design north men gick med lite vilja och svett. Har kanske 3mm mellan kortet och front fläktarna....

Trodde det skulle bli varmt i mitt lilla chassi men efter 2 timmar cyberpunk 2077 så vart det 65c som mest. Dessutom tycker jag det boostar väldigt bra stock, ligger mellan 2950-3000mhz och högsta på dom 2 timmarna i cyberpunk var 3020mhz.<Uppladdad bildlänk>

Jag citerar mitt eget inlägg här, har en fundering som nån kanske kan svara på/förklara.
Som jag skrev i mitt inlägg så låg mitt 5080 på 65c som högst efter jag lirat cyberpunk i 2 timmar. Spelade även andra spel och körde en hel del 3dmark och den högsta tempen jag sett är 66c. Fick dock för mig att uppdatera mitt moderkorts bios till senaste då jag inte uppdaterat det sen 2023 och ville testa "turbo game mode" på min 7950x3d.

Direkt efter jag uppdaterat moderkortet till senaste bios så ökade tempen på min gpu till 69-70c istället i cyberpunk eller efter en körning i 3dmark. Hur kan bios uppdateringen ökat min gpus temp med 4-5 grader? Ser inte heller att gpun drar mer ström mot innan så fattar inte hur den kan blir varmare Har inte installerat nått annat eller ändrat några inställningar. Inga andra komponenter blev varmare enbart gpun...

Visa signatur

CPU: i9-10900k @ stock MB: ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING GPU:3090 Gigabyte gaming OC RAM: 32GB DDR4 @ 3600mhz HDD: Samsung 970 evo plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av loka04:

Jag citerar mitt eget inlägg här, har en fundering som nån kanske kan svara på/förklara.
Som jag skrev i mitt inlägg så låg mitt 5080 på 65c som högst efter jag lirat cyberpunk i 2 timmar. Spelade även andra spel och körde en hel del 3dmark och den högsta tempen jag sett är 66c. Fick dock för mig att uppdatera mitt moderkorts bios till senaste då jag inte uppdaterat det sen 2023 och ville testa "turbo game mode" på min 7950x3d.

Direkt efter jag uppdaterat moderkortet till senaste bios så ökade tempen på min gpu till 69-70c istället i cyberpunk eller efter en körning i 3dmark. Hur kan bios uppdateringen ökat min gpus temp med 4-5 grader? Ser inte heller att gpun drar mer ström mot innan så fattar inte hur den kan blir varmare Har inte installerat nått annat eller ändrat några inställningar. Inga andra komponenter blev varmare enbart gpun...

Varmare i rummet kanske 😊

Visa signatur

Fractal Design Meshify 3 XL Ambience Pro | Intel i9 14900KF
Arctic Liquid Freezer III Pro 360
ASUS ROG Strix Z790-E Gaming WIFI II | ASUS ROG Astral RTX 5080 OC
Corsair Vengance DDR5 7000 MHz 2x16 GB | Samsung 990 Pro 1TB
ASUS 27" ROG Strix XG27UCG | Phanteks AMP GH 1200W Platinum

Permalänk
Medlem

Testade nu, gjorde en test före och efter. Märkte ingen skillnad i temperaturen.
Men i Steel Nomad var det ett lyft helt klart. Förut hade jag som mest 9556
Hade ju vart trevlig att nå över 10 000, men vi får se

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tagit mig över 10000 precis, men ska nog försöka krama ur lite mer

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Noctua NH-D15 G2 - NZXT C1200 - Antec Flux

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Tagit mig över 10000 precis, men ska nog försöka krama ur lite mer
<Uppladdad bildlänk>

En till med Astral 5080 ser jag

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Betydligt bättre resultat med nya drivrutinerna, men denna överlock är bara "stabil" i Steel nomad
Allt över 6000 på minnen, ger sämre resultat, iaf för mig

Kör på 350+ samt 6000+ på minnen när jag spelar. får runt 10045 i poäng med den överclocken, som är stabil i alla spel.
Känner mig nöjd, nu ska kortet avnjutas : )

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem

Besviken på mitt 5080 Astral OC. Skulle ni lämnat tillbaka det om det krashar i spel med dessa inställningarna? En lätt överklock på 100/1000 på core/minne. Körde 5 games utan en överklock utan krash och första gamet med detta så krashar de.

Vet inte hur lågt jag måste gå för att få det stabilt men 20k för detta känns ju sådär eller?

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: X2 CRAZYLIGHT Wireless PXR
Mousepad:
Artisan Type-99 Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av krEJZi:

Besviken på mitt 5080 Astral OC. Skulle ni lämnat tillbaka det om det krashar i spel med dessa inställningarna? En lätt överklock på 100/1000 på core/minne. Körde 5 games utan en överklock utan krash och första gamet med detta så krashar de.

Vet inte hur lågt jag måste gå för att få det stabilt men 20k för detta känns ju sådär eller?

https://i.imgur.com/WtZNR40.png

Vilken maxfrekvens når det ingame? Kolla hur högt det når innan det kraschar. Men rent spontant så låter en krasch på +100 katastrofalt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5090 RAM: G.Skill Flare X5 64GB DDR5 6000MHz CL30 Mobo: MSI Tomahawk X670E PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial T500 4TB, Crucial P5 Plus 2TB, MX500 2TB x2 Chassi: Fractal Design North OS: Windows 11 Education 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

Vilken maxfrekvens når det ingame? Kolla hur högt det når innan det kraschar. Men rent spontant så låter en krasch på +100 katastrofalt.

Verkar dock som att det är overwatch det är fel på.

Men förstår inte riktigt hur fan detta skulle fungera. Hur vet Overwatch att man överklockat? Och varför krashar det inte med en fabriks OC? Men det som skrivs i första passar ju perfekt in på vad jag upplevt, det krashar typ ett par sekunder efter matchen börjat.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: X2 CRAZYLIGHT Wireless PXR
Mousepad:
Artisan Type-99 Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av krEJZi:

Verkar dock som att det är overwatch det är fel på.

https://i.imgur.com/bNyzraG.png
https://i.imgur.com/gNZqGKV.png

Men förstår inte riktigt hur fan detta skulle fungera. Hur vet Overwatch att man överklockat? Och varför krashar det inte med en fabriks OC? Men det som skrivs i första passar ju perfekt in på vad jag upplevt, det krashar typ ett par sekunder efter matchen börjat.

Låter väldigt märkligt. Kör hur som helst mitt 5090 med +200mhz oc på core, och har inte märkt några crasher i overwatch.
Men oavsett, prova lite tyngre benchmark program istället. Kör 3dmark nomad stress-test t.ex och se om det klarar sig.

Permalänk
Medlem

Fråga till er som lyckats få tag i en Asus prime 5080. Jag ser att inet listar OC modellen för 14299 kr (slutsåld). Det känner nästan för bra för att vara sant? Den utan OC har ”okänt pris” på inet. Kollar jag på komplett så har de prime OC i lager för 17499 kr. Blir sugen på att beställa men samtidigt vill jag inte hamna i ett läge där inet helt plötsligt säljer det flera tusen kronor billigare när det är tillbaka i deras lager. Är det felaktig prissättning på inet eller har någon lyckats få tag i en Prime OC för 14299?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Organdy:

Fråga till er som lyckats få tag i en Asus prime 5080. Jag ser att inet listar OC modellen för 14299 kr (slutsåld). Det känner nästan för bra för att vara sant? Den utan OC har ”okänt pris” på inet. Kollar jag på komplett så har de prime OC i lager för 17499 kr. Blir sugen på att beställa men samtidigt vill jag inte hamna i ett läge där inet helt plötsligt säljer det flera tusen kronor billigare när det är tillbaka i deras lager. Är det felaktig prissättning på inet eller har någon lyckats få tag i en Prime OC för 14299?

Kanske någon här i forumet som vet ifall alla kort som blev beställda på asus eventet har levererats ut till kund ännu ?

Jag hade inte betalt 17 499kr för ett prime iallafall. Släpptes för msrp pris på launch sen har jag inte sett inet ha de i lager men andra butiker har de i butik nu till scalperpriser...

Permalänk
Skrivet av g0pp3:

Kanske någon här i forumet som vet ifall alla kort som blev beställda på asus eventet har levererats ut till kund ännu ?

Jag hade inte betalt 17 499kr för ett prime iallafall. Släpptes för msrp pris på launch sen har jag inte sett inet ha de i lager men andra butiker har de i butik nu till scalperpriser...

Tror jag läste en del inlägg för ca 2 veckor sedan om folk som sa de hade varit långt bak i kön som äntligen hade fått sina. Så skulle tro att kön är mestadels klar nu om inte annat. Frågan är ju då om de kommer få in de kortet igen och om det då går upp i pris även hos inet. För 17,5k hade jag tagit ett annat kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Organdy:

Skrivet av g0pp3:

Jag fick mitt kort från från Inet förra fredagen och jag gissar att det var 10-15 pers kvar efter mig i kön från ASUS-eventet på Medborgarplatsen. Så Inet kan nog ha några få kort kvar i kön innnan det blir vanlig lagervara.

Visa signatur

Dator: Lian Li A3, R7 9800X3D, ASUS X670E Gene, Thermalright Phantom Spirit 120 SE, Kingston Fury@6000CL30, ASUS RTX5080 PRIME OC, Firecuda 530 2TB, 2st 990 Pro 2TB, Thermaltake SFX 1000W Platinum.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av bartil:

Jag har det kortet och är rätt nöjd. Inget coilwhine och hyfsat tysta fläktar. Det går upp till 80 grader, fläktarna upp till 2300 rpm. Ej testat överklockning. Märker ingen skillnad mellan Performance och Silent. Det är det bullrigaste grafikkortet jag har haft på många år, men som sagt ändå hyfsat tyst. Kommer att sätta fläktar under kortet för att få det lite tystare. Det verkar vara svag men inte kass HDMI-signal i min 15 meterskoppling till teven, jämfört med tidigare grafikkort 2060S, 7900XT och 9070XT. Medföljande antisaggstöd dåligt och behövde smärre modifiering för min del.

Har 5080 Gaming OC och det är på 1000rpm vilket jag tycker låter en hel del. Från 1500 rpm är outhärdligt vilket Windforce alltid lågt på som lägst. Gällande coilwhine så är du nog gammal att inte höra något, eller låter dina fläktar högre, eller har du ett chassi med plåtsidor/glas istället för mesh. Har hört coilwhine på 5080 Astral, windforce, gaming oc#1 och gaming oc#2. Alltså fyra kort. Gaming oc så hördes de minst av det, men lyssnar man aktivt efter det i ett knäpptyst rum med avstängda fläktar hörs det svagt på max belastning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpa96:

Har 5080 Gaming OC och det är på 1000rpm vilket jag tycker låter en hel del. Från 1500 rpm är outhärdligt vilket Windforce alltid lågt på som lägst. Gällande coilwhine så är du nog gammal att inte höra något, eller låter dina fläktar högre, eller har du ett chassi med plåtsidor/glas istället för mesh. Har hört coilwhine på 5080 Astral, windforce, gaming oc#1 och gaming oc#2. Alltså fyra kort. Gaming oc så hördes de minst av det, men lyssnar man aktivt efter det i ett knäpptyst rum med avstängda fläktar hörs det svagt på max belastning.

1500 rpm som lägst är helt sanslöst. Så även 1400 rpm som Inno3D har och 1200 rpm som FE har. Det måste gå till 800 eller lägre om jag ska vara nöjd. Det finns ingen vinst i att ha investerat i dyra fläktar om man sätter in ett kort som aldrig kan gå tyst.

Permalänk
Skrivet av Simpa96:

Det var konstigt, jag själv kan ju inte säga något då jag inte testat det men har sett att den ska vara relativt tyst online, det var någon som hade 30 procent fan speed och låg på 50 grader vid spelande. Undrar om det var något fel på dina fläktar på kortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpa96:

Du har säkert rätt angående coilwhine. Jag hör inte detta även med chassiväggarna av, vilket kan vara mina åldrade örons förtjänst.

Vad gäller fläktarnas bullrighet så har jag ett ljuddämpat chassi som säkert hjälper en del. De två spel jag leker med nu är Kingdom Come 2 samt Shadow of the Tomb Raider. Efter att ha spelat lite grann och ställt in grafiken som jag vill ha den, noterat vad jag då får för drops, begränsar jag sedan fps:en i Nvidias app till 90 (KCD2) respektive 120 (SotTR). Då varvar fläktarna upp till betydligt lägre än de 2300 som jag nämnde är det högsta jag sett. (Istället ser jag oftast 1200-1700, mer testning behövs dock). Chassit blir även svalare och nätagreggatet belastas mindre, två ytterligare faktorer som gör allt lite tystare.

Är det värt att betala 20k istället för 14k för ett 5080 i premiumklassen istället för insteg? Det får var och en ta ställning till. Jag tycker uppenbarligen nej. Argument för kan vara att man får prestanda värt låt säga, tja 1000 kronor, eftersom ett premium kommer att klocka bättre. När man säljer kortet om fyra år kommer man att få tillbaka lite av pengarna - kanske 2000 kronor? Det betyder i så fall att man betalat 3000 kronor den tiden man ägt det för att slippa pilla för att få det tyst, samt att det fortfarande varit en aning tystare än ett instegs-5080 vars förhållanden optimerats.
Nu kommer vi in på argumenten för att välja ett instegskort. Ett sådant kort är mindre, åtminstone är flera av dem det, inklusive Windforce. Det innebär att det är enkelt att i ett stort chassi placera fläktar som hjälper till att sänka varvtalet. Jag kan gissa att en sådan typ av kund inte heller bryr sig om det estetiska så värst, själv förstår jag knappt vad folk menar när de tycker att ett grafikkort är "snyggt". Därav följer att jag också har plåtväggar med bra ljuddämpning, vilket minskar problemet med högvarviga gpu-fläktar.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi.....7800X3D.....Noctua D15.....64GB Kingston Fury Beast 6000MHz CL36.....Gigabyte Gamer OC 5080.....Corsair RM750X V2.....Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6 med tre Noctua-fläktar.....Win 11.....Dell G3223Q 144Hz 4K IPS + Acer Nitro XV275KV IPS 4K 160Hz.....Sig uppdaterad 2025-05-03.....
Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Medlem

Lyckades få tag på detta igår, ska hämta det idag efter jobbet!
Går från ett 4070Ti, förväntar mig inte allt för stor uppgradering men köpte oblivion remastered igår och har spelat cirka fem timmar. Med 9800x3D, 4070Ti och grafik maxad på 3440x1440 så ligger jag på ca 100 fps.
Kommer bli intressant och se hur stor skillnad det blir och förhoppningsvis är det inte något fel på kortet då det var en fyndvara

Permalänk
Skrivet av Sapporun:

Lyckades få tag på detta igår, ska hämta det idag efter jobbet!
Går från ett 4070Ti, förväntar mig inte allt för stor uppgradering men köpte oblivion remastered igår och har spelat cirka fem timmar. Med 9800x3D, 4070Ti och grafik maxad på 3440x1440 så ligger jag på ca 100 fps.
Kommer bli intressant och se hur stor skillnad det blir och förhoppningsvis är det inte något fel på kortet då det var en fyndvara
https://i.imgur.com/xOu4qbD.png

Körde du med uppskalning/raytracing på i Oblivion? Sitter själv med ett 5070 ti och samma upplösning och skulle vilja spela det men är lite orolig över prestandan då jag såg ett youtube-klipp med någon som satt med 4090 och där såg det ut som att spelet var riktigt tungdrivet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lómáldir:

Körde du med uppskalning/raytracing på i Oblivion? Sitter själv med ett 5070 ti och samma upplösning och skulle vilja spela det men är lite orolig över prestandan då jag såg ett youtube-klipp med någon som satt med 4090 och där såg det ut som att spelet var riktigt tungdrivet

Japp, minns inte riktigt men tror jag valde dlss quality och raytracing var på. Kan verifiera lite senare vad jag tog för inställningar. Spelet rekommenderade high och inte ultra men körde på ultra ändå och tyckte det fungerade bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sapporun:

Japp, minns inte riktigt men tror jag valde dlss quality och raytracing var på. Kan verifiera lite senare vad jag tog för inställningar. Spelet rekommenderade high och inte ultra men körde på ultra ändå och tyckte det fungerade bra.

100 fps utomhus med de inställningarna?
Kan det vara CPUn som gör enorm skillnad då? För jag kör i 3840x1600 med allt på Ultra (Screen space reflections av) och Hardware Lumen på högsta kvalitet, DLSS Performance (med transformer model) och det enda sättet jag får över 100 fps utomhus är genom att slå på frame gen.

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tallem:

100 fps utomhus med de inställningarna?
Kan det vara CPUn som gör enorm skillnad då? För jag kör i 3840x1600 med allt på Ultra (Screen space reflections av) och Hardware Lumen på högsta kvalitet, DLSS Performance (med transformer model) och det enda sättet jag får över 100 fps utomhus är genom att slå på frame gen.

Japp, har testat med 5080 kortet nu och skulle nog säga att average för mig har gått från cirka 100 till 135-140 isch.
Det hoppar ganska mycket när man är utomhus men för det mesta inom 120-160 fps.
med auto-detection får jag ultra nu också 😁

borderless 3440x1440
vsync off
FOV 100 på båda
space reflections on
ultra på allt
DLSS Quality
DLSS sharpness 50
DLSS Frame Gen On
Nvidia Reflex Enabled + Boost

Det är väl de intressanta, om jag inte missat något.
Märker inget coilwhine som är värre än vad mitt 4070ti hade iaf, och rimlig ljudnivå

Permalänk
Medlem

Lyckades beställa ett 5080 FE igår, blir en uppgradering från mitt 3080 ti. Så himla spännande Fick precis mail om att den har packats och skickas idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robertd:

Lyckades beställa ett 5080 FE igår, blir en uppgradering från mitt 3080 ti. Så himla spännande Fick precis mail om att den har packats och skickas idag.<Uppladdad bildlänk>

Härligt, betydligt rimligare pris på FE än de flesta andra modeller.

Visa signatur

Dator: Lian Li A3, R7 9800X3D, ASUS X670E Gene, Thermalright Phantom Spirit 120 SE, Kingston Fury@6000CL30, ASUS RTX5080 PRIME OC, Firecuda 530 2TB, 2st 990 Pro 2TB, Thermaltake SFX 1000W Platinum.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robertd:

Lyckades beställa ett 5080 FE igår, blir en uppgradering från mitt 3080 ti. Så himla spännande Fick precis mail om att den har packats och skickas idag.<Uppladdad bildlänk>

Grattis & välkommen in i klubben

Visa signatur

MSI Mag B850 Tomahawk Max Wifi | AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 | Nvidia 5080FE | G.Skill Trident Z5 DDR5 6000MHz | Crucial T705 1TB |
NZXT H7 Flow 2024

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robertd:

Grattis! Hur lyckades du med det? Finns det någon bra källa för när de släpper FE?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sapporun:

Japp, har testat med 5080 kortet nu och skulle nog säga att average för mig har gått från cirka 100 till 135-140 isch.
Det hoppar ganska mycket när man är utomhus men för det mesta inom 120-160 fps.
med auto-detection får jag ultra nu också 😁

borderless 3440x1440
vsync off
FOV 100 på båda
space reflections on
ultra på allt
DLSS Quality
DLSS sharpness 50
DLSS Frame Gen On
Nvidia Reflex Enabled + Boost

Det är väl de intressanta, om jag inte missat något.
Märker inget coilwhine som är värre än vad mitt 4070ti hade iaf, och rimlig ljudnivå

Börjar verkligen tro att det här spelet kräver en massiv CPU. Kan stå helt stilla och glo mot Chorrol South Gate och även GPU usage ligger runt 80-85%, medan CPU enligt Windows är spikat på 100% och enligt Afterburner ligger på ca 50%.

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk

Ja köpte i samband med hypen ifrån olika sidor vilket blev att jag just nu besitter 2 st oöppnade 5080 & ett 5090 i datorn ifrån Vanguard MSi men överväger att införskaffa ROG ASTRAL Vattenkylda versionen, någon med erfarenhet ifrån det ROG:et?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wanderlei:

Ja köpte i samband med hypen ifrån olika sidor vilket blev att jag just nu besitter 2 st oöppnade 5080 & ett 5090 i datorn ifrån Vanguard MSi men överväger att införskaffa ROG ASTRAL Vattenkylda versionen, någon med erfarenhet ifrån det ROG:et?

Är säkert bra, men jag skulle undvika AIO kan bli problem nedåt vägen, skall du absolut ha vattenkylning är det bättre med block och egen loop. Särskilt om det är överklockning du är ute efter.

Personligen är jag såld på lufkylning = lite problem.

Går också över till 5090, bara för att dom är lätta att få tag på nu, blev Gigabyte Gaming OC för att det var det billigaste som gick att köpa. Det fanns 5st Inno3D för lanseringspris 27900Kr häromdagen, dom försvann på 0.001 sekund LoL Nu är ju Gigabyte tveklöst bättre, men inte 5000Kr bättre ...

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400