Bottar utgjorde mer än halva internet 2024

Permalänk
Skrivet av ZaaphodBleebronx:

Bottar används ju till att sprida falsk information också eller att spamma så att riktiga inlägg drunknar

Det får utvecklas metoder för att hantera detta, AI gör det kostnadseffektivt att skapa viss information. Detta ville folk göra innan, men inte lägga ner de pengarna som det hade kostat.

Min åsikt ät att den mesta teknik kommer med goda och dåliga saker, det finns t.ex risker med att vara emot elektricitet och annat för det är farligt. Riskerna är främst att man kommer konkurrera emot andra som har elektricitet i sina fabriker och annat och det blir inte roligt att istället sänkta löner, ha längre arbetstider etc.
Så ska man bromsa upp AI så ska man bromsa upp för hela världen, lycka till att övertala vissa ej nämnda länder.

Bland all dålig AI klipp ser jag bra. T.ex. alla små harmlösa roliga klipp. Till att kunnig personer nu kan göra guider.
Liksom en person som är skitduktig på något, som hur man ställer in förgasare på en bil. Denna person kan vara värdelös på att just skapa en filmklipp och personen kan ha väldigt ont om tid.
Med AI kan personen göra en bra guide på YouTube.
En person som däremot är superbra på att göra filmklipp, ja den har kanske inte har den tekniska förmåga att ens öppna motorhuven.
Jag har på senare tid sett mer klipp gjorda av AI från tekniska duktiga personer som snabbt vill kunna skapa en guide.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Liksom en person som är skitduktig på något, som hur man ställer in förgasare på en bil. Denna person kan vara värdelös på att just skapa en filmklipp och personen kan ha väldigt ont om tid.
Med AI kan personen göra en bra guide på YouTube.
En person som däremot är superbra på att göra filmklipp, ja den har kanske inte har den tekniska förmåga att ens öppna motorhuven.

Förlåt.... för att jag förstör ditt argument, men jag var bara tvungen
https://www.youtube.com/@SimonFordman

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk
Skrivet av ELF:

Förlåt.... för att jag förstör ditt argument, men jag var bara tvungen
https://www.youtube.com/@SimonFordman

Absolut finns det duktiga.

Men jag minns när jag skulle plugga på ett svårt prov, det fanns en massa mindre bra youtubeklipp och så fanns det en person som var superduktig. Den superduktiga personen var en indier som pratade väldigt otydligt engelska och han skämdes över detta, för att dölja hans röst så hade han bakgrundsmusik som harmoniserade rösten och dolde den.
Hur många som helst klagade på och skrev liknande att han var superduktig på ämnet, bästa som la ut klipp om ämnet på yotube, men de kunde ej höra vad han sa med bakgrundsmusiken. Men han fortsatte i samma tema med bakgrundsmusik på i flera år.

Jag tänker med AI så hade denna person kunnat förbättrat rösten och hjälpa till med annat för att göra hans arbete enklare.

Min poäng är som sagt ny teknik kommer med bra och dåliga saker. Man får på olika sätt göra det bästa av saken. Internet kom som sagt med en massa dåliga saker och ser man endast till de dåliga sakerna så lägg ner skiten skulle nog de flesta säga.

Permalänk
Medlem

No worry, AGI kommer lära oss bli mer mänskliga ironiskt nog.

Permalänk
Medlem

Vänta ni bara, vi kommer ha ett totalt kaos innan AI regleras hårt.. AI Agents i fel händer kommer bli hackares bästa vänner

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället