Vad är detta som kom med mitt 5080 Gamerock?

Permalänk
Medlem

Vad är detta som kom med mitt 5080 Gamerock?

Hej
Jag packade upp mitt palit 5080 gamerock och fann denna i lådan
Någon som vet vad det är och vad den är till för?
Tack på förhand

Rubrik justerad enl. §3.1 // MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragonflame:

Hej
Jag packade upp mitt palit 5080 gamerock och fann denna i lådan
Någon som vet vad det är och vad den är till för?
Tack på förhand<Uppladdad bildlänk>

Har det med detta och göra?

https://www.palit.com/accessory/vgaholder/

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Noctua NH-D15 G2 - NZXT C1200 - Antec Flux

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Nä tror inte det för vga holdern låg i en annan genomskinlig påse
Den lyckades jag pussla ihop😁

Permalänk
Medlem

Kan det vara den legendariska kupongen för att få en äkta gammal skinnpaj som Jensen har använt?

Permalänk
Medlem

Vild gissning vore förlängningn till stödpinnen. Dvs om du har ett väldigt stort chassi med mycket luft GPU så stödet inte når botten så sätter du fast den pinnen i GPUn och sen stödet i pinnen?

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Medlem

[quote postid="20855363" userid="147700" name="macmann1"]
Vild gissning vore förlängningn till stödpinnen. Dvs om du har ett väldigt stort chassi med mycket luft GPU så stödet inte når botten så sätter du fast den pinnen i GPUn och sen

Ja det låter ju rimligt
Tack till er båda för snabbt svar

Permalänk
Medlem

Verkar inte användas ihop med "VGA Holder":
https://www.palit.com/accessory/vgaholder/

Funderar på om det är något som kan användas om man monterar GPU på annat sätt ihop med riser-kabel?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Kan stämma ändå ja

Permalänk
Medlem

En bättre manual hade ju funkat
Unboxing videos tar inte upp den heller
Så jag kan nog skippa den delen och bygga på

Så här står det på kompletts hemsida under tekniska specs

Strömkabel, Stödfäste för grafikkort, Extender, Palit ARGB SYNC-kabel, VGA Holder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragonflame:

Strömkabel, Stödfäste för grafikkort, Extender, Palit ARGB SYNC-kabel, VGA Holder

Hej!

Okej, då får det väl bli uteslutningsmetoden då......jag gissar på att det är en ARGB SYNC-kabel! 😁

Visa signatur

Chassi: ASUS ROG Strix Hyperion GR701 RGB, svart, Moderkort: ASUS ROG Maximus Z890 Hero, CPU: Intel Core Ultra 9 285K, RAM: Corsair 96GB (2x48GB) DDR5 6600MHz CL32 Dominator Titanium RGB, CPU-kylare: ASUS Ryujin III 360 A-RGB Extreme, M.2-disk för OS & program: Corsair Force MP700 Pro SE Gen 5 2TB med värmespridare, M.2-disk för dokument mm: Samsung 990 PRO 2TB med värmespridare, M.2-disk för foto & video: Corsair MP600 Pro XT 8TB med värmespridare, GPU: ASUS GeForce RTX 5080 16GB ROG Astral OC, PSU: ASUS ROG Thor III 1200W ATX 3.1, Bildskärm: Eizo ColorEdge CG2700X.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragonflame:

"Stödfäste för grafikkort"

Någon form av adapter för att kunna nyttja grafikkortsmonteringsstandarden som OEM-byggare kan använda sig av? Dvs något som passar i eventuella skruvhål på bakkanten av grafikkortet/kylaren? Nvidia brukar alltid ha dessa skruvhål på sina founder's edition-kort, exempelvis.

https://www.reddit.com/r/graphicscard/comments/ypa1vb/can_any...

Tydligen vanligt förekommande i serverchassin, men har aldrig sett det med egna ögon.

Exempel från Lenovo:

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Någon form av adapter för att kunna nyttja grafikkortsmonteringsstandarden som OEM-byggare kan använda sig av? Dvs något som passar i eventuella skruvhål på bakkanten av grafikkortet/kylaren? Nvidia brukar alltid ha dessa skruvhål på sina founder's edition-kort, exempelvis.

Tydligen vanligt förekommande i serverchassin, men har aldrig sett det med egna ögon.

Exempel från Lenovo:

https://pubs.lenovo.com/sr650/sr650_isfhflgpu-600.png

Tack för hjälpen👍
Den ska in i ett lian li lancool 216

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trum-Petaren:

Hej!

Okej, då får det väl bli uteslutningsmetoden då......jag gissar på att det är en ARGB SYNC-kabel! 😁

😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Exempel från Lenovo:

https://pubs.lenovo.com/sr650/sr650_isfhflgpu-600.png

Japp
Jag fick nyss mail från palit support. Jag trodde inte dom skulle svara så fort men så här skrev dom

Some PC cases support fixing the graphics card from its end.

After using the two screws to lock the three-hole metal piece to the end of the RTX 5080 GameRock, customers can fix their graphics card to the PC cases (through the connected pieces provided by the PC case).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragonflame:

Japp
Jag fick nyss mail från palit support. Jag trodde inte dom skulle svara så fort men så här skrev dom

Some PC cases support fixing the graphics card from its end.

After using the two screws to lock the three-hole metal piece to the end of the RTX 5080 GameRock, customers can fix their graphics card to the PC cases (through the connected pieces provided by the PC case).

Jag tycker det är underligt att detta inte har slagit igenom i konsumentchassin redan för flera år sedan, det borde följa med (eller åtminstone gå att köpa till) grafikkortshållarlösningar som fungerar på det här sättet i alla chassin.

Men antagligen beror det väl på att alla grafikkort inte har dessa skruvhål (eller medföljande adaptrar då), och konsumentmarknaden har ful-löst problemet med de mer eller mindre praktiska/stabila stöttorna istället.

Skruvmonteringen borde spikas som tvångsstandard.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Jag tycker det är underligt att detta inte har slagit igenom i konsumentchassin redan för flera år sedan, det borde följa med (eller åtminstone gå att köpa till) grafikkortshållarlösningar som fungerar på det här sättet i alla chassin.

Men antagligen beror det väl på att alla grafikkort inte har dessa skruvhål (eller medföljande adaptrar då), och konsumentmarknaden har ful-löst problemet med de mer eller mindre praktiska/stabila stöttorna istället.

Skruvmonteringen borde spikas som tvångsstandard.

Verkligen konstigt
Kanske någon gång i framtiden som det blir standard (får man hoppas på iallafall)